تحصیل ۳۰ درصد از دانشجویان گیلان در دانشگاه آزاد

دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان گفت: حدود ۳۰ درصد از دانشجویان استان در دانشگاه‌های آزاد اسلامی در استان گیلان مشغول به تحصیل هستند.

تحصیل ۳۰ درصد از دانشجویان گیلان در دانشگاه آزاد

به گزارش هشت دی نیوز به نقل از ایسنا، منطقه گیلان،علیرضا امیرتیموری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در جلسه مشترک مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با اعضای شورای تات استان گیلان در سالن جلسات این واحد دانشگاهی، دانشگاه آزاد اسلامی را بزرگ‌ترین قطب علمی در استان گیلان معرفی کرد و گفت: حدود ۳۰ درصد از دانشجویان استان در دانشگاه‌های آزاد اسلامی در استان گیلان مشغول به تحصیل بوده و حدود ۲۰ درصد از اعضای هیأت علمی استادیار به بالای استان، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در حال فعالیت می‌باشند.

وی دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی را بازوان کمک رسان به مسئولین استان دانست و تصریح کرد:دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی باید بتوانند در کنار مسئولین استان برای رفع مشکلات و معضلات استانی گام‌های مهمی را بردارند.

دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با بیان اینکه ۱۱ درصد تولیدات علمی کل استان در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت است،خاطرنشان کرد:تولیدات علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان، آمار بسیار بالایی داشته ولی در عمل کاربردی ندارند.

وی افزود: این دانشگاه در کنار دیگر مراکز آموزشی عالی استان قرار دارد و مقایسه این دانشگاه با سایر دانشگاه‌ها رسالت ما را برای تحقق آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی سنگین می‌کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، ارتباط دانشگاه با مراکز تحقیقاتی در استان را لازم دانست و تاکید کرد: تحقیقات دانشگاهی و پایان نامه‌ها با صرف هزینه‌های گزاف پژوهشی در دانشگاه‌ها تولید شده و فقط در قالب CD و مجله در کتابخانه‌ها قرار می‌گیرد. وی گفت: اگر نیازسنجی استانی انجام شود، می‌توانیم اولویت‌های پژوهشی در بخش‌های مختلف را با در دست داشتن متخصصین متناسب با کارها در قالب طرح‌های پژوهشی تعریف که با این کار هم نتیجه تحقیقات و پایان نامه‌ها به جای ماندن در کتابخانه‌ها به سمت دستگاه‌های تصمیم‌گیر و اجرایی هدایت شده و هم بودجه‌های پژوهشی برای رفع مشکلات استان هزینه شود.

امیرتیموری، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی این آمادگی را دارد برای منافع استان و دغدغه‌های مقام معظم رهبری حرکت کرده و با درنظر گرفتن اهداف، در جهت رفع مشکلات استانی، حرکت کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه