قوه مجریه باید اسلام را اجرا کند/ برخی همین طور برای خودشان مسئله شورای رهبری را مطرح می‌کنند

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: قوه مجریه‌ای که مورد تنفیذ رهبری است موظف به اجرای قوانین اسلام است و نمی‌تواند بگوید اسلام نه.

قوه مجریه باید اسلام را اجرا کند/ برخی همین طور برای خودشان مسئله شورای رهبری را مطرح می‌کنند
به گزارش هشت دی نیوز به نقل از رجانیوز ، آیت‌ الله یزدی رئیس مجلس خبرگان رهبری در مراسم تجلیل از مقام معلم که امروز پنجشنبه در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، با اشاره به جایگاه رهبری و اسلام در انقلاب، گفت: تمام قوایی که زیر مجموعه رهبری کار می‌کنند در مقررات اسلامی و زیر سایه اسلام هستند.
به گزارش فارس، رئیس مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: همه فداکاری‌های مردم در طول انقلاب برای این بود که حاکمیت اسلام برقرار شود نه آب و نان؛ آب و نان باید باشد ولی اول اسلام باید حکومت کند و مسئولان باید توجه کنند که اسلام مقدم بر همه چیز است.
آیت‌الله یزدی به جایگاه رهبری و ولی فقیه در انقلاب اشاره کرد و افزود: ولی امر مسلمین منصوب امام زمان و منتخب مجتهدین انتخاب شده از سوی مردم است و در این راه مشورت می‌گیرد ولی شورایی نیست.
رئیس مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: کسانی همین طور برای خودشان مسئله شورایی را مطرح می‌کنند و می‌گویند شاید یک روز بشود آن را انجام داد. در حالی که شورایی بودن یک مسئله است و مشورت گرفتن مسئله‌ای دیگر.
رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش معلم در تربیت انسان‌ها گفت: البته هر معلمی نمی‌تواند معلم واقعی باشد زیرا برخی افراد معلمان گمراهی هستند.
وی تربیت معلم را مقدم بر جایگاه معلم خواند و افزود: هنوز در برخی دانشگاه‌ها استادان غرب‌زده حضور دارند و در گوشه و کنار دیده می‌شوند افرادی که حرف‌های آنها بوی اومانیسم و کمونیسم دارد و گاهی به آن رنگ و بوی اسلامی نیز می‌دهند.
وی با تأکید بر اسلامیت نظام جمهوری اسلامی تصریح کرد: اینجا جمهوری اسلامی است و مردم اسلام می‌خواهند؛ بقیه جمهوری‌ها می‌گویند مردم هرچه خواستند باید فراهم شود؛ به عنوان مثال اگر خواستند حجاب نباشد باید حجاب برداشته شده و یا اگر بگویند باید مشروب‌فروشی‌ها باز شود این کار باید انجام شود اما در جمهوری اسلامی اینطور نیست و جمهوری وجود دارد اما در چارچوب اسلام.
وی ادامه داد: دلیل تأکید بر اسلامی بودن این است که مردم ما مسلمان هستند و این نظام را انتخاب کرده‌اند.
وی با تأکید بر اینکه دین بی رهبری دین نیست، افزود:‌ دینی که یک فرمانده بالاسر آن وجود ندارد که به متدینین بگوید چه بخشی از موضوعات در دین است و چه بخشی نیست در واقع دین نخواهد بود.
رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جایگاه امامت و رهبری جامعه تصریح کرد: تمامی فقها و علمایی که در حوزه‌های علمیه نجف و تهران هستند در واقع نواب امام محسوب می‌شوند نه رهبر و خود امام.
وی ادامه داد: فقیهی که واجد همه شرایط شد بر او واجب است که خود را عرضه کند اگر این کار را کرد و مردم به وی روی نیاوردند این مردم هستند که مقصرند؛ امام نیز وارد شده و خود را عرضه کرد و به عنوان منصوب امام زمان(عج) با کمک مردم انقلاب کرد.
وی با تأکید بر اینکه ولی فقیه شاه و پادشاه و یک فرد مستبد نیست، گفت: او ولی است که در چارچوب مقررات اسلامی فعالیت می‌کند.
رئیس مجلس خبرگان با اشاره به جایگاه این مجلس در زمینه نظارت بر رهبری تصریح کرد: مجلس خبرگان در طول ولایت است نه عرض آن و وظیفه‌اش این است که پس از بررسی فقها لایق‌ترین آنها را برای این جایگاه انتخاب کند.
وی با اشاره به جایگاه کمیسیون تحقیق مجلس خبرگان اظهار داشت: این کمیسیون وظیفه نظارت بر کار ولی امر را بر عهده دارد و نظارت آن به این معنا است که بررسی کند و ببیند اجتهاد، توانایی جسمی و مدیریت وی آسیب ندیده باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه