سرپرست و وزیر متفاوت از هم نیستند/ من گزینه نهایی وزارت هستم

سرپرست وزارت علوم با بیان این که گزینه نهایی و پیشنهادی رئیس‌جمهور برای این وزارتخانه هستم گفت: سرپرست یک وزارتخانه اختیارات وزیر را دارد اما تصمیم نمایندگان مجلس نیز محترم است.

سرپرست و وزیر متفاوت از هم نیستند/ من گزینه نهایی وزارت هستم

به گزارش ۸دی، جعفر توفیقی سرپرست وزارت علوم در حاشیه نخستین نشست روسای دانشگاه‌ها در دولت یازدهم در جمع خبرنگاران گفت: سرپرست یک وزارتخانه اختیارات وزیر را  دارد و طبیعتا این مسئله نیز از اختیارات قوه مجریه است ولی اینکه مجلس شورای اسلامی نیز پیشنهاداتی را مبنی بر عدم اختیار سرپرست برای عزل و نصب‌ها بررسی می‌کند قابل احترام است.

وی با بیان اینکه تغییر روسای دانشگاه‌ها جزو برنامه اصلی وزارتخانه نیست گفت: ما کارمان را ادامه می‌دهیم و تغییرات نیز مبتنی بر استعفا و یا در حد ضرورت است.

سرپرست وزارت علوم در رابطه با تغییر رئیس دانشگاه علامه اظهار داشت: این تغییر در دست بررسی است، جلسه‌ای را با آقای شریعتی رئیس دانشگاه علامه داشتیم که در روزهای آینده موضوع را بررسی کرده و تصمیم‌گیری می‌کنیم.

توفیقی در رابطه با گزینه ریاست دانشگاه علامه عنوان کرد: اعضای هیئت علمی این دانشگاه پیشنهاداتی را داشتند و از مدتها پیش اسامی معرفی شده است ولی هنوز هیچ گزینه‌ای به صورت نهایی مشخص نیست.

سرپرست وزارت علوم با بیان اینکه گزینه نهایی رئیس‌جمهور برای وزارت علوم است گفت: تصمیم‌گیری با رئیس‌جمهور است ولی تا جایی که من اطلاع دارم گزینه نهایی هستم.

وی در رابطه با زمان اعلام گزینه نهایی وزارت علوم به مجلس گفت: تصمیم با رئیس‌جمهور است و من اطلاعی از زمان آن ندارم.

توفیقی با بیان اینکه حکم بورس دانشجویان وزارت علوم به قوت خود باقی است و مشکلی برای بورسیه‌ها پیش نمی‌آید گفت: تمام تعهداتی که وزارت علوم نسبت به دانشجویان دارد پابرجاست و از معاونت دانشجویی فقط خواسته شده است که تا اطلاع ثانوی تعهد جدیدی ایجاد نکند تا حکم بررسی شود.

وی افزود: ما کار خود را به قوت ادامه می‌دهیم و پرونده‌های گذشته نیز متوقف نشده است و تعهدات جدید نیز پس از بررسی‌ها آغاز می‌شود.

سرپرست وزارت علوم در رابطه با تغییر معاونان خود گفت: این موضوع در دست بررسی است و در صورت لزوم تصمیم‌گیری می‌کنیم.

به گفته توفیقی سرپرست وزارتخانه اختیار جابه‌جایی معاونان و مدیران را دارد.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه