نبود امنیت شغلی مشکل جامعه کارگری گیلان است

رئیس کانون شوراهای کارگری گیلان گفت: نبود امنیت شغلی مشکل جامعه کارگری گیلان است.

نبود امنیت شغلی مشکل جامعه کارگری گیلان است

به گزارش هشت دی نیوز، خسرو ایلچی صبح امروز در جلسه ستاد هفته کار و کارگر گیلان اظهار کرد: یکی از مشکلات کارگری نبود امنیت شغلی در استان است.

وی به سوء استفاده بعضی از کارفرمایان با توجه به قراردادهای موجود اشاره کرد و افزود: برخی از کارفرمایان قرارداد سفیدامضأ و تسویه حساب قبل از اتمام کار از کارگران می‌گیرند.

ایلچی با بیان اینکه مشاغل سخت و زیان‌آور دومین مشکل کارگران در گیلان است، تصریح کرد: محاسبات سازمان تامین اجتماعی برای دریافت حق بیمه مشاغل مذکور تغییر کرده و بیش از دو برابر شده و کارگران دچار معضل شدند.

رئیس کانون شوراهای کارگری گیلان خواستار اصلاح قانون مشاغل سخت و زیان‌آور توسط نمایندگان مردم در مجلس شد و بیان کرد: نمایندگان مردم گیلان در مجلس همکاری بسیار خوبی با جامعه کارگری استان دارند.

وی بر تشکیل شورای اسلامی کارگری در شرکت‌های استان تاکید کرد و گفت: شوراهای کارگری بازوان کارآمدی برای مدیران شرکت‌ها محسوب می‌شوند و تلاش می‌کنند بحران‌های داخل شرکت‌ها را از بین ببرند.

ایلچی با اشاره به فعالیت ۲۰ شورای اسلامی کارگری در شرکت‌های گیلان، خاطرنشان کرد: شوراهای مذکور همکاری خوبی با مدیران شرکت‌ها دارند.

رئیس کانون شوراهای کارگری گیلان بیمه کارگران ساختمانی را از جمله خواسته‌های جامعه کارگری استان عنوان کرد و یادآور شد: سازمان تامین اجتماعی گیلان برای زیر پوشش قراردادن کارگران ساختمانی مقداری شتاب زده عمل کرد و افرادی که استحقاق دارند باید بیمه شوند.

وی خواستار حضور نمایندگان کارگران در کارگروه کارگری گیلان شد و اظهار کرد: نمایندگان کارگران شناخت بهتری نسبت به مشکل جامعه کارگری استان دارند.

*صیانت از صندوق سازمان تامین اجتماعی دغدغه کارگران است

دبیر خانه کارگر گیلان نیز در جلسه مذکور یکی از دغدغه‌های کارگران را صیانت از صندوق سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد و گفت: سال ۸۸ همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در تمام سطوح اتفاق افتاد اما در بخش کارگری انجام نشده است.

حسن ایزدی با اشاره به طلب ۹۰ هزار میلیارد تومانی صندوق سازمان تامین اجتماعی از دولت، بیان کرد: پرداخت بدهی دولت به صندوق مذکور در ارتقای رفاه مستمری‌بگیران تاثیرگذار است./ فارس

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه