علاقه فرهنگی آمریکایی‌ها از نگاه عکاس ایرانی! +عکس

تخمین‌های مختلف، تعداد اسلحه گرم در آمریکا را بین ۲۷۰ تا ۳۲۰ میلیون برآورد می‌کند که تقریبا یک اسلحه برای هر مرد، زن، و کودک آمریکایی است. همین اسلحه گرم در حدود دوسوم قتل‌های سال ۲۰۱۳ نقش ایفا کرده است.

علاقه فرهنگی آمریکایی‌ها از نگاه عکاس ایرانی! +عکس

به گزارش هشت دی نیوز به نقل از جام نیوز، متمم دوم قانون اساسی آمریکا، یکی از پربحث‌ترین بخش‌های “منشور حقوق” و در واقع کل قانون اساسی است که این کشور بر اساس آن بنیان نهاده شده است.
این متمم می‌گوید: «یک نیروی منظم شبه‌نظامی برای امنیت یک کشور آزاد ضروری است، حق مردم برای نگهداری و حمل سلاح نباید نقض شود.»
به گزارش تقاطع، این خط ساده، پایه و اساس ایدئولوژیک برای باور پرطرفدار آمریکایی مبنی بر حق مالکیت خصوصی اسلحه گرم است.
این باور، به عنوان قسمتی از میراث فرهنگی و سیاسی آمریکا، بخشی ذاتی از هویت ملی بسیاری از آمریکایی‌ها بشمار می‌رود و هرگونه انحراف از آن، یک شکست شخصی و جمعی در حفظ ارزش‌های فردگرایانه این کشور، و نیز یک تخطی بنیادین از آن‌چه پدران بنیان‌گذار آمریکا برای آن در نظر گرفته‌اند، محسوب می‌شود.
تخمین‌های مختلف، تعداد اسلحه گرم در آمریکا را بین ۲۷۰ تا ۳۲۰ میلیون برآورد می‌کند که به طور میانگین معادل یک اسلحه برای هر مرد، زن، و کودک آمریکایی است.
با این وجود، قوانین مربوط به حمل سلاح از یک ایالت به ایالت دیگر تا حد زیادی متفاوت است. برای مثال در کالیفرنیا، مالکیت تفنگ‌های تهاجمی ممنوع است، در حالی که آن سوی مرزهای این ایالت، در آریزونا، هیچ‌گونه محدودیتی در این خصوص وجود ندارد.
یا در ورمونت، یک فرد ۱۶ ساله می‌تواند، تفنگ دستی بخرد، در حالی که چند ساعت آن طرف‌تر در کنتیکت، همان فرد برای خرید همان تفنگ باید ۵ سال بزرگ‌تر باشد.
بر پایه‌ یک نظرسنجی در سطح ملی که در ماه مارچ سال ۲۰۱۳ توسط موسسه پژوهشی پیو منتشر شد، دو دلیل عمده‌ آمریکایی‌ها برای مالکیت اسلحه گرم، حفاظت شخصی و شکار بوده است.
اداره تحقیقات فدرال امریکا (FBI) نیز اعلام کرده که اسلحه گرم در حدود دوسوم قتل‌های سال ۲۰۱۳ نقش ایفا کرده است.
هم‌چنین بنا بر اعلام مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های آمریکا، در همین سال، از مجموع ۴۱ هزار و ۱۴۹ خودکشی صورت‌گرفته، ۲۱ هزار و ۱۷۵ مورد آن با اسلحه گرم بوده است.
حسین فاطمی، عکاس ایرانی مقیم آمریکا، در مجموعه‌ای با عنوان “من و تفنگم” شماری از علاقه‌مندان اسلحه در ایالت اُکلاهاما را به تصویر کشیده است.
عکس‌های بیشتر این مجموعه را می‌توانید در وب‌سایت پانوس ببینید.

My-Gun-and-I-Hossein-Fatemi-1 My-Gun-and-I-Hossein-Fatemi-2 My-Gun-and-I-Hossein-Fatemi-4 My-Gun-and-I-Hossein-Fatemi-5

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه