این اشتباه تاریخی را انجام ندهید/ رهبر ایران پیروز می شود

بنیامین نتانیاهو که با سخنانش در سازمان ملل و گفت و گوی اختصاصی با بی بی سی فارسی در انزوای کامل قرار گرفته است در پارلمان رژیم اشغالگر قدس، از “اشتباه تاریخی” نام برده است که در شرایط فعلی “آیت الله خامنه ای رهبر ایران را پیروز میدان خواهد کرد.”

این اشتباه تاریخی را انجام ندهید/ رهبر ایران پیروز می شود

به گزارش سرویس سیاسی ۸دی نیوز به نقل از جام864807_orig، بنیامین نتانیاهو که گفت و گویش با بی بی سی فارسی هنوز با تمسخر ایرانیان همراه است و شبکه های مجازی با شلوارهای جین به سخنانش واکنش نشان دادند، در سخنان جدید خود که سایت بی بی سی فارسی(bbc persian) منتشر کرده است، از کم شدن فشارها بر ایران ابراز نگرانی کرده است.

بی بی سی فارسی نوشته است:

نخست وزیر [رژیم صهیونیستی] اسراییل هشدار داده کاهش فشار علیه ایران بر سر برنامه هسته ای این کشور اشتباهی تاریخی خواهد بود.

864807_orig

بنیامین نتانیاهو در افتتاح جلسات نیمه دوم سال پارلمان کشورش گفت اسراییل باید، “به ویژه در شرایط فعلی” فشار علیه ایران را حفظ کند.

سخنرانی آقای نتانیاهو یک شب پیش از گفتگوهای ژنو بین ایران و گروه ۱+۵ صورت گرفته است.

وزیر خارجه ایران گفته امیدوار است دو طرف بتوانند در این مذاکرات بر سر یک “نقشه راه” توافق کنند.

84650_579

 

 

محمد جواد ظریف در صفحه فیس بوک خود نوشته است: “فردا آغاز راهی دشوار و نسبتا زمان بر است. امیدوارم تا چهارشنبه بتوانیم در مورد نقشه راهی برای رسیدن به راه حل به تفاهم برسیم.”

نماینده ایران در این گفتگوها عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران خواهد بود و مذاکرات با نمایندگان گروه ۱+۵ را پیش خواهد برد.

این اولین دور گفتگوهای ایران و ۱+۵ در دوره ریاست جمهوری حسن روحانی است.

بنیامین نتانیاهو خطاب به پارلمان اسراییل گفته است “هر اقدامی برای کاهش فشار بر دولت ایران عوامل سرسخت درون حکومت را قوی تر خواهد کرد و پیروز میدان آیت الله خامنه ای رهبر ایران خواهد بود.”

آقای نتانیاهو گفته است لغو تحریم های بین المللی فعلی علیه ایران هم اکنون، زمانی که هنوز تاثیرشان احساس نشده، اشتباهی تاریخی خواهد بود.

178214_771

در آمریکا نیز ۹ سناتور از حزب های دموکرات و جمهوری خواه گفته اند دولت باید در مذاکرات سیاست تعلیق دربرابر تعلیق را به کار ببرد، به این معنی که در صورت تعلیق غنی سازی اورانیوم، آمریکا اعمال تحریم های بیشتر علیه تهران را تعلیق کند.

این سناتورها، که جان مک کین از چهره های بانفوذ جمهوری خواه نیز در میانشان است در نامه ای خطاب به رییس جمهوری آمریکا تاکید کرده اند در شرایط فعلی تهدید اقدام نظامی باید در میان گزینه ها بماند و فشار علیه ایران حفظ شود.

کشورهای غربی می گویند برنامه غنی سازی اورانیوم این کشور برای رسیدن به توانایی تولید تسلیحات هسته ایست.

ایران این اتهام را رد می کند و می گوید می خواهد تکنولوژی هسته ای را برای تولید برق و تحقیقات پزشکی حفظ کند.

مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ از سال ۲۰۰۶ آغاز شد.

نمایندگان غربی در این گروه خواستار توقف تولید و ذخیره اورانیوم غنی شده ۲۰ درصدی هستند و می خواهند ایران ذخیره اورانیوم غنی شده ۲۰ درصدی خود را به کشور ثالث بفرستد و تاسیسات هسته ای فردو را برچیند.

با این همه عباس عراقچی گفته است ایران حتی یک گرم از اورانیوم خود را از کشور خارج نمی کند.

وب سایت دویچه وله(dw.de) هم در این زمینه نوشت:

بنیامین نتانیاهو روز دوشنبه (۲۲ مهر٬ ۱۴ اکتبر) به قدرت‌های جهانی که قرار است در روزهای آتی با ایران بر سر یافتن راه‌حلی برای پایان دادن به بحران هسته‌ای جمهوری اسلامی مذاکره کنند٬ هشدار داد که از تحریم‌های موجود علیه تهران نکاهند و به موازات مذاکرات٬ اعمال فشار را در دستور کار قرار دهند.

به اعتقاد نتانیاهو٬ کاستن از فشار تحریم‌ها علیه ایران «به تقویت دیدگاه‌های سازش‌ناپذیر رهبر واقعی ایران٬ آیت‌الله خامنه‌ای می‌انجامد و این در نظر او یک پیروزی بزرگ و چشمگیر خواهد بود.»

بنیامین نتانیاهو که در هفته‌های اخیر بارها تاکید کرده که فرق چندانی میان ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد و حسن روحانی قائل نیست و آنها را “خدمت‌کاران وفادار رهبر ایران” می‌داند٬ همچنین خطاب به قدرت‌های غربی گفت که «ایران آماده است تا از بخش کوچکی از برنامه بحث‌برانگیز خود صرف‌نظر کند٬ اما در مقابل در مذاکرات ژنو خواسته‌های پرشماری دارد.» او پیش‌تر به تصریح گفته بود که رئیس‌جمهور جدید ایران را «گرگی در لباس بره» می‌داند.

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه