برای عکاسی دوربین کرایه می کنم

امیدرجبی پورکشایه عکاس خوش ذوق و سلیقه گیلانی است که طرح هزار عکس از عاشقان محمد(ص) در گیلان را اجرا کرد.

برای عکاسی دوربین کرایه می کنم

به گزارش هشت دی نیوز به نقل از دیار باران، امید رجبی پور کشایه یکی از جوان‌ترین عکاسان گیلانی متولد آخرین ماه تابستان سال ۱۳۷۱ اهل شرقی ترین نقطه گیلان زمین از روستای کندسربی بالان توابع بخش کلاچای شهرستان رودسر است. وی عضو انجمن بین المللی مخترعان آسیا است که در رشته مهندسی صنایع غذایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان تحصیل می کند.

وی کار خبری را از دو سال پیش با پایگاه خبری «املش ما» و «کلاچای نیوز» آغاز کرده و اکنون تصاویر او در خبرگزاری ها و پایگاه های خبری معتبر منتشر می شود.

متن کامل گفت و گو با این عکاس خوش ذوق و سلیقه گیلانی در ادامه می خوانید.

«دیارباران»: چرا حرفه عکاسی را انتخاب کردید و چطور وارد این هنر شدید؟

از نوجوانی عاشق عکاسی بودم تا اینکه در اردیبهشت ماه سال ۹۳ به صورت خیلی اتفاقی دوست عزیزم آقای محسن بذرافشان و عباس رنجی که عکاسی ام رو مدیون این دو بزرگوار می دانم، چند فریم از عکس هایم را دیدند و بنده را تشویق به تلاش جدی در رشته عکاسی نمودند و بصورت جدی وارد حیطه عکاسی شدم. در مرداد سال ۹۳ پس از ارسال چند عکس به عکاسی مسیر مقاومت گیلان و عکاس برتر شدن این جشنواره تحولی بزرگ در سرنوشت عکاسی من رقم خورد و پس از آن لطف خدا این چنین شامل حال من شد که توانستم مقام های مختلفی را کسب کنم .

«دیارباران»: عکاسی از دریچه نگاه شما؟

به نظر من عکاسی ثبت یک تصویر در یک لحظه با در نظر گرفتن تصویر و زاویه دید است .عکاسی سه شرط اساسی دارد. یک استعداد عکاسی، دوم انتخاب زاویه دید ثبت عکس و سوم انتخاب موضوع عکس.

عکاس برتر شرق گیلان: برای عکاسی دوربین کرایه می کنم

«دیارباران»: چه مقام هایی را تاکنون کسب کردید؟

ـ نفر برتر عکاسی مسیر مقاومت گیلان

ـ نفر اول مسابقه بزرگ وبلاگ نویسی فجر نبوی همدان

ـ نفر برتر جشنواره وبلاگ نویسی حماسه حضور تا شکوه فجر در گیلان

نفر برترعکاسی محرم دانشگاه انسان سازی دانشگاه مهندسی فناوری های نوین قوچان

نفر برتر عکاسی سوگواره عاشورایی شیراز

نفر ششم عکاسی راه روشن مقاومت اصفهان

انتشار هزار عکس از عاشقان محمد درکلاچای و پخش از شبکه استانی گیلان

عکاس برتر شرق گیلان: برای عکاسی دوربین کرایه می کنم

«دیارباران»: دغدغه و مشکلات شما به عنوان یک عکاس چیست؟

بنده به علت مشکلات مالی توان خرید دوربین عکاسی را ندارم و برای ثبت تصاویر دوربین کرایه می کنم و از مسئولین و مدیر کل ارشاد می خواهم که حمایت کنند.

در انواع مختلف عکاسی به جز عکاس خبری در بیشتر موارد به صورت هنری فعالیت دارم و دستمزدی در قبال آن دریافت نمی کنم، در همین راستا حمایت و پشتیبانی مسئولین در زمینه برگزاری نمایشگاه های عکاسی و فراهم آوردن زمینه ارائه کار عکاسان را بسیار ضروری می دانم از مسئولین می خواهم تا در زمینه نمایش و انتشار عکس ها، هنرمندان را یاری دهند و محدودیته ای کمتری را در زمینه کاری ما اعمال کنند.

«دیارباران»: چه کسانی در موفقیت شما نقش داشتند؟

خانواده ام نقش بسیار زیادی در موفقیت من داشته اند و باید بگویم بهترین دوستان یک جوان خانواده اش هستند و بهترین مشاوران در زندگی یک جوان پدر و مادر هستند چرا که خیر خواه ترین افراد اند. من همواره در زندگی خود به معنویات توجه زیادی داشته ام و معتقدم پیشرفت در زندگی، تحصیل و دیگر امورات باید ما را به خداوند نزدیک کند و موجب رشد روز افزون معنویات در ما شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
جمعی از دانشجویان مهندسی صنایع غذایی ورودی90
آقا امید جوان فعال عرصه خبرنگاری و عکاسی انشاا...موفقیتهای دیگر شما را ببینیم وتوفقیات روزافزون شما را خواهانیم.
در حاشیه