گلایه فرزند سردارشهید گیلانی ازمسئولان/ ضرب و شتم خانواده شهید پورقاسمی!

بابای خوبم، آن حادثه تلخ و شرم آور گذشت، بعد از آن هیچ کس از مادرت دلجویی نکرد از همسرت و فرزندانت کسی نپرسید. هیچ مسئولی دردش نیامد، و بیدار نشد و پیگیری نکرد.

گلایه فرزند سردارشهید گیلانی ازمسئولان/ ضرب و شتم خانواده شهید پورقاسمی!

به گزارش خبرنگار سرویس ایثار و مقاومت هشت دی نیوز، سردار شهید حاج ابراهیم پورقاسمی سوم دیماه سال ۱۳۴۱ در روستای قاسم آباد از توابع شهرستان رودسر دیده به جهان گشود. وی پس از اخذ مدرک دیپلم راهی جبهه های نبرد حق علیه باطل شد و به عضویت سپاه درآمد . پورقاسمی در سالهای دفاع مقدس مسئولیت ستاد و فرمانده قرارگاه لشگر ۱۶ قدس گیلان در سنندج را بر عهده گرفت و سرانجام در تاریخ ۷۰/۷/۲۷ در محور سقز بانه در سن ۲۹ سالگی در هنگام درگیری با گروهک ضدانقلاب عاشقانه به شهادت رسید.

مهدی پورقاسمی فرزند این شهید بزرگوار دلنوشته ای همراه با بغض و گریه نوشت و در آن از اتفاقاتی که در خصوص برگزاری یادواره پدرش در روستا و شهرستان رخ داد، بی پرده دست به قلم شد و یادداشتی نوشت.

متن این دلنوشته به شرح زیر می باشد:

بسمه تعالی

بابای شهید بی نشان من، به تو استغاثه می برم

بابای خوبم

سلام علیکم

بابا جان؛ بغض گلویم را فشرده است، در فکر این بودم، دل نوشته هایم را با مولا و آقایم و رهبرم سیدعلی عزیزم بازگو کنم، اما به غربت او و کوله باری از مسئولیت های سنگین انقلاب اسلامی که بر دوش دارد، دلم رضایت نداد حال که نمی توانم باری از دوش او بردارم، باری و غمی اضافه نکنم. تصمیم گرفتم؛ مانند مادرت زهرا(س) که به بیت الاحزان پناه برد و در فراق پدر و مظلومیت ولایت همسرش گریست، با تو هم کلام شوم و بغض گلو با تو ساز کنم.

پدر جانم؛ زمانی که دست نوشته هایت را می خواندم احساس خاصی به من دست می داد فکر می کردم می خواستی یاد آوری کنی که عشق به حضرت زهرا(س) داشته باشیم و از او درس بگیریم و رهرو او باشیم و مانند او از ولایت دفاع کنیم و به یاد مظلومیت او باشیم تا امروز با مولایمان هم درد شویم و نگذاریم دوباره تاریخ تکرار شود وعلی زمان خانه نشین گردد.

پدر جان؛ تو در وصیت نامه ات از بی نام و نشانی مادرت نوشتی و خواستی بی نام و نشان بمانی که مزارت بی نام و نشان مانده است و در طول این سالها وقتی در کنار مزارت قرار می گیرم، احساس می کنم، قصد داشتی، ائمه بقیع(ع) و غربت آنها را برایمان تداعی نمائی و ما را وادار به اندیشه و تفکر نمایی که چرا بهترین مخلوقات عالم هستی باید بی نام و نشان بمانند.

پدر جان؛ وقتی خاطره دفن شبانه ات را خواندم، فکر می کردم که می خواستی مراسم تدفین شبانه مادرت زهرا(س) را پس از ۱۴۰۰ سال برایمان قابل درک کنی که در چه شرایطی امام علی(ع) با یاران اندک خود در مظلومیت کامل و آنهم شبانه باید تنها دختر پیامبر خدا(ص) را به خاک بسپارد و هیچکسی از آن خبر نداشته باشد و تا امروز بی نام و نشان باقی بماند.

بابا جان، وقتی دست خط مبارکت را که به جمله «دوست دارم چون مادرم فاطمه زهرا(س) و دوستان مفقودم، گمنام بمانم» مزین شده بود مطالعه می کردم احساس می کردم، می خواهی ما را با فرهنگ گمنامی آشنا کنی تا یاد بگیریم کار بی منت بکنیم و دنبال نام و نشان نباشیم.

پدر جان؛ تصمیم گرفتیم، تا آنجایی که توان داریم وصیت نامه ات را اجراء کنیم، خواسته بودی، شبانه دفن کنیم که انجام شد. خواسته بودی، لباس رزمت کفنت باشد که همان گونه عمل شد. خواسته بودی، برمزارت سنگ قبر گذاشته نشود اجراء کردیم. از دست نوشته هایت فهمیدیم که باید در روز شهادت اولین مظلومه عالم صدیقه طاهره فاطمه زهرا(س) برایت مراسم یادواره بگیریم، که به آن عمل کردیم. اما مراسم رنگ و بوی فاطمی می گرفت و ناخواسته نام تو تحت شعاع نام مبارک حضرت زهرا(ع) و دیگر شهدا محل قرار می گرفت و کمتر نامت برده می شد. و ما به رضایت شرکت کنندگان و خانواده شهدا رضایت داشتیم.

بابای بی نشانم، امسال شروع سال ۹۴ با ایام شهادت مادر مظلومه ات فاطمه زهرا(س) همزمان شده بود. که ورق دیگری از رمز نوشته هایت برایمان مکشوف شد. بیست و چهارمین یادواره را می خواستیم برگزار کنیم. کارهایی در ظرفیت خودمان در ستاد یادواره آماده کردیم. یکی از بهترین سخنرانان کشوری، ولایت مدار، شجاع و عاشق رهبر حضرت آیت الله سید احمد خاتمی دعوت کردیم و قبول کردند. البته یک بار دیگر دردوران اصلاحات سخنران مراسم یادواره بود. و یقین داشتیم، که یک قدم در مسیر عمل به وصیت نامه تو به جلو برداشته ایم.

ماجرا از آنجا شروع شد که دعوت نامه مراسم به مسئولین به دلیل تعطیلی ایام عید زودتر برایشان ارسال شد. و بنرهای تبلیغاتی نصب گردید. گویا به کام مدعیان اعتدال و انحراف و فتنه گران ۸۸ ومنافقین و… تلخ بود که با استفاده از عوامل شان و بعضا کسانی که با این مراسم در سالهای گذشته مخالف بودند شروع به زمینه سازی و جوسازی در منطقه و مسئولین کردند و اصل واقعه را به عکس جلوه دادند.

و آنگونه که در محل درگیری و دو دستگی است و این یک کار سیاسی است تا جلوی این مراسم را بگیرند. شبی که تمثال مبارک شهدا توسط دوستان ستاد نصب می شد. برنامه ریزان محلی، همان هایی که با برگزاری مراسم در روز شهادت حضرت زهرا(س) مخالف بودند، با برنامه ریزی قبلی، افراد خاص، بعضی از خانواده شهدا، نه همه خانواده های شهدا، را فراخوانی کردند وهمزمان، با جسارت تمام اقدام به پائین کشیدن بنرهای شهدا نمودند وشادمانی کردند و بنرها را به سرقت بردند و در جلو چشمان همه به شهدا اهانت کردند وقتی هم که به مسئولین اطلاع داده شد هیچ عکس العملی انجام ندادند.

به بهانه اینکه مراسم سیاسی است و خانواده شهدا مخالف برگزاری مراسم یادواره هستند. گویا از قبل هماهنگی شده بود. و ما این حوادث تلخ و شرم آور را نظاره کردیم و چون استخوان در گلو تحمل نمودیم.

روز بعد در محل شایعه کردند که سخنرانی آیت الله سید احمد خاتمی لغو شده است. پس از پیگیری معلوم شد که به ایشان اعلام کرده اند در آن محل مشکل وجود دارد و امنیت ندارد و به همین بهانه سخنرانی ایشان را لغو کردند. که این بغض است در گلو که باید برای همیشه در دل بماند چون گفتنی نیست. زیرا که، از ماست که برماست.

purghasemi

در روز اول سال که همه جا تعطیل بود از دهیاری نامه ای زدند که برای نصب پرده های تبلیغاتی جهت مراسم سوگواری حضرت زهرا(س) و شهدا باید، با پرداخت هزینه به شورای محل، مجوز دریافت کنید. و۲۴ ساعت وقت دارید مجوز بگیرید و الا پرده های نصب شده تبلیغاتی درآورده خواهد شد.

نامه را به دست داماد تو رساندند. پس از مطالعه نامه به دلیل فشار های روانی که از حرکات جمعی که این روزها برمجموعه خانواده تو وارد کرده بودند طاقت از دست داد و به دهیاری برای روشن شدن نامه رفت و دهیاری تعطیل و دربش بسته بود.

به محض اطلاع یافتن خانواده، به دنبال او رفتند تا او را بازگردانند که در همان لحظه عده ای که آماده بودند به آنها حمله ور شدند و همه آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند و بعد هم تهدید کردند که به شما اجازه نمی دهیم مراسم شهیدتان را برگزار کنید. صحنه عجیبی بود در جمهوری اسلامی برای سوگواری حضرت زهرا(س) و مراسم شهید شورای به اصطلاح اسلامی و دهیاری محل اجازه داده نشود و خانواده شهید را هم مورد ضرب و شتم قرار دهند. و مسئولین هم هیچ عکس العملی نشان ندهند. دچار شوک شده بودیم و مانده بودیم که چه باید بکنیم. اما باز صبر و تحمل کردیم. ولی بابای مظلومم؛ می دانی ظرفیت کم ما در مقابل کوهی از مظلومیت تحملش طاقت فرسا بود و برایمان بسیار سخت گذشت. اما گذشت.

بابای مظلوم من؛ هدف از توضیح این ماجرا شرح ماوقع نبود. میخواستم بگویم، وقتی یک گام به جلو در مسیر اجرای وصیت نامه ات برداشتیم، صحنه جدیدی از حادثه مظلومیت مادرت حضرت زهرا(س) را برایمان نمایان نمود. پدر جان، امسال در حالی مراسم یادواره ات را برگزار کردیم که تنهای تنها جز چند نفری که دل به مظلومیت مادرت و به گمنامی تو داده بودند. مابقی مراسم را تحریم کردند. و آنقدر جوسازی و تهدید کرده بودند که حتی مسئولین جز چند نفر فقط برای نماز جماعت حضور پیدا کردند و مراسم را بلافاصله ترک کردند.

اما مراسم به شکل طبیعی بسان هر ساله با حضور نیروهای انقلابی و دوستداران حضرت زهرا(س) برگزار گردید ولی عمه ی بزرگم با صورت سیلی خورده و عمویم با پهلوی شکسته و عموی بزرگم با سرشکسته و پسر عمه هایم با صورت های خونین و دست و بازوی ورم کرده و مادر بزرگم با قد خمیده و جگر سوخته و مادرم با اشک و آه جگر سوز و من و برادرانم و دوستانت با بغض فرو خورده در مراسم میزبانی کردند…

پدر چان، تازه می فهمیم که چرا می خواستی وصیت نامه ننویسی، همان طور که خودت گفتی با وصیت نامه دیگر شهدا چه کردید، ولی امروز می فهمم که اجرای وصیت نامه طاقت بیش از توان ما دارد. آری؛ اجرایش، سیلی خوردن به دست نامحرم دارد. سر شکستن دارد. پهلو شکستن دارد. بازو ورم کردن دارد. بغض فرو بردن دارد. خون جگر خوردن دارد. تنهای تنها ماندن دارد. غریب و مظلوم شدن دارد. شبانه دفن شدن دارد. مگر توان ما چقدر است.

بابای خوبم، آن حادثه تلخ و شرم آور گذشت، بعد از آن هیچ کس از مادرت دلجویی نکرد از همسرت و فرزندانت کسی نپرسید. هیچ مسئولی دردش نیامد، و بیدار نشد و پیگیری نکرد، همه با یک کلام که آن مراسم سیاسی است، از این همه ظلم چشم پوشیدند ونظاره گر ماندند، با همه این وضعیت تازه مدعی هم هستند. گویا ما را جزء خانواده شهدا نمی دانند. از هم لباسیهای تو انتظار داشتم در نبود تو و در نبود پدر بزرگم، نیم نگاهی به ما بکنند اما دریغ از حتی یک تلفن، چون کسی را محرم ندیدم با تو درد دل کردم، بابای مهربانم جایت خیلی خالی است.

پدرجانم، همانطوریکه نوشتی « آنهایی که با در حیات بودن ما دلخوش نبودند با مرگ ما خوشحال باشند و از تسلیت و تبریک گفتن به خانواده ام خود داری نمایند» همانها امروز خوشحال هستند و بر روی خونهای پاک شما و همرزمانتان مشغول پایکوبی و به دست افشانی مشغولند. امان و امان از این بی حرمتی.

پدرجان، از روی پدران شهدای که تمثال مبارک فرزند دلبندشان که جانشان را برای این کشور و اسلام هدیه نمودند بی احترامی شده است، خجل هستم.

پدر جان؛ ما هم چون خودت گمنامی و بی نام و نشانی را دنبال می کنیم، چه کنیم که کسی ما را نمی بیند و سایه ما را سنگین می دانند. چون فرزند توایم و می خواهیم به وصیت تو عمل کنیم. ما بیزاریم از کسانی که برای نام و نشان خودشان پیوسته عکس تو را بنر می کنند و در و دیوار محل را پر کرده اند تا گزارش کاری درست کنند و با عکس تو نام و نشان پیدا کنند. ما چون حضرت زهرا(س) نمی خواهیم آنها که با صحنه سازی از مراسم یادواره ات جلو گیری می کنند و به شهدا اهانت می کنند و به خانواده تو ظلم کرده اند عکس تو را در دست بگیرد نام و نشان پیدا کنند. که این را خود ظلم بزرگتری بر تو میدانیم. ولی چه کنیم مسئول هستند و می تازند.

بابای مهربانم، اینها ترجمان ورق دیگری از دست نوشته هایت بود که تجربه کردیم، اما همه این اتفاقات نه تنها خللی در اراده ما و دوستان تو ایجاد نکرد بلکه موجب جدیت و انسجام بیشتر و اراده قوی ترمان گردید.

پدر جان، به روح پاکت قسم ، می دانم که زنده ای و شاهد، ما این راه را ادامه می دهیم و از تو می خواهیم دعایمان کنی و از خدای قادر متعال بخواهی که صبر و تحمل حوادث تلخ تر از این را به ما عنایت فرماید. به انتظار درک ورقهای بعدی اجرای وصیت نامه ات خود را آماده مراسم سال بعد خواهیم نمود. ان شاء الله

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
الیاس
خدا لعنت کند این بی حیا های غرب زده زا
مدیری
مسئولان ما روز قیامت چطور میخواهند سرشان را مقابل شهدا بلند کنند!!!
مجتبی
با خوندن این متن و با فرض بر صحت اون یک جمله میشه گفت تاریخ تکرار می شود . فرقی نمیکنه در عهد علی (ع) و یا فرزندش سید علی
علی رضایی
برادر عزیز شما اشتباه کردی دیگه!ما مگه نماینده ولی فقیه نماینده حضرت اقا رو تو گیلان نداریم؟میرفتی پیشش خودش حل میکرد. اینقد ک دارن تو این تریبون ها از دولت حمایت میکنن به قضیه شمام یه اشاره میکردن
امیر در پاسخ به علی رضایی
مسولینی که با عمل خود و با سکوت خود مسبب چنین قضایایی هستند منتظر عذاب الهی باشند. مگر نه اینکه تکریم خانواده شهدا تکریم شهید است؟ و بدانند امام خمینی عزیزمان هشدار داده بودند: نگذارید پیش کسوتان شهادت و خون در پیچ و خم زندگی روزمره خود به فراموشی سپرده شوند که اگر این شد به عذاب الهی گرفتار خواهند شد در جای دیگر فرمودند: مبادا یک وقتی یک کلمه درشتی گفته بشود به این بازماندگان شهدا پس کو غیرت مدعیان پیروی از منویات رهبری و امام ره؟!
حامد
به همین سادگی ... به همین راحتی ....
محمد
مرگ برمنافق مرگ بر ضدولايت فقيه درود برفرزندشهيد
ناشناس در پاسخ به محمد
شهید از فامیل های دور من است
درحاشیه
مردم می که از هیچ چیز خبری ندارید قضاوت نکنید یک تحقیق محلی گویای بسیاری از واقعیت هاست
در متن اصلی در پاسخ به درحاشیه
جناب در حاشیه : شما که در حاشیه بودی، منطقی تر است که نظر ندهی!!! همان در حاشیه بمان...
حسین نژاد
به اینها میکن پیاده نظام دشمن
حسین نژاد در پاسخ به حسین نژاد
جواب دادنداین مطالب که فرزندشهیدنوشته دروغ است خودم شاهدپایین کشیدن بنرهای شهدادرمحل بودم با این مسولیت هاکجا را میخوای فتح بکنی درپایان عمرت به خداتوکل کن وسوره تکفیروحجرات رازیاد با معنی ان بخوان.
rouhallah
دوست از من پیش دشمن گفت و دشمن پیش دوست دوست با من دشمنی کرده است و دشمن دوستی
علی
اف بر این بی غیرتی که بلای جان جامعه مسئولان شده ... چه جوابی باید به خدا و حضرت زهرا و شهدا رو بدیم
مطلع
رنجنامه فرزند شهید درنوع خودش ودر ظاهر بسیار حزن انگیز وناراحت کننده میباشداماتمامی واقعیت نیست ودر اکثر موارد یکطرفه نوشته شده است.بعد از شهادت شهید پورقاسمی باسو استفاده از نام مبارک خانم فاطمه زهرا ( س )روستایی که قبلا ۱۵ شهیدگرانقدرراتقدیم اسلام وانقلاب وامام ره کردند که همه خانواده ها به حاشیه رانده شدند، بها ندادن به دیگر خانواده همانجا شد که نزدیک به دو دهه در محل دوستاد یادواره منعقد وبرای هرچه باشکوه برگزار کردن مراسم، شکل مسابقه بخود گرفته بود که با ابزارهای مختلف نظیر دادن ناهار وآوردن مداح برتر وسخن کشوری، هرکدام خودرا به رخ یکدیگر میکشیدید.دراین دوسه سال اخیر طی نشستهای متوالی مسئولین دوستاد موافقت کردندهردوستاد قبلی منحل وبرای وحدت درمحل یک ستاد وروز دیگری برای یادواره شهدای محل انتخاب گردد که صورتجلسه های آن موجود میباشد.(اتفاقا همین فرزند شهید نیزدرآن صورتجلسه موافقت را اعلام نموده)ودرسال ۹۳برای اولین بار درمحل یک مراسم یادواره گرفته شد، اما امسال تعدادی از اقوام دور شهید پورقاسمی که احساس کردند به حاشیه رانده شده اند ازاین وحدت مردم وخانواده ها در محل ناخشنود بودند که به بهانه نامه دهیاری که فقط برای ساماندهی نصب بنرهای تبلیغاتی وفرهنگی بود، در اولین روز ازسال نو که حضرت آقا سال همدلی وهمزبانی نام نهادند باداس والات قتاله به دهیاری حمله ودهیاری را تخریب کردند که بااهالي مردم محل مواجه شدندوبا حضور نیروی انتظامی آنجا را ترک کردند.که فیلم آن نزد مسئولین موجود است.
مجتهد منفرد در پاسخ به مطلع
ممنونم برای روشنگری
راستگو
بخدا قسم واقعیت چیز دیگریست . واگذار به قیامت .
محمد
مطلب زیادی احساسی نوشته شده.داستان شکل دیگری بوده وبعضی از مطالب آن دروعه
خسرو قربانی
باسلام ،بسیار دردناک و غم انگیز است ،و امیدوارم که اشتباه این مطالب را مطالعه نموده ام ،و به عنوان یک رزمنده کوچک از خیل عظیم رزمنده گان دوران دفاع مقدس که افتخار همنشینی با این شهد بررگوار را داشته ام ،با احترام نوشته های فرزند شهید ،اگر فقط یک درصد این نوشته ها از حقایق باشد ،باید امت حزب الله درمقابل این اقدام ساکت ننشیند و مسولان بنیاد شهید باید پاسخگوی خانوادهای شهدا و ایثارگران باشند ،مگر مسؤلان بنیاد شهید وضیفه شان این نیست که حافظ خون شهدا باشند ،و عرض می کنم اگر فقط یک درصد این اظهارات دوست باشدومسؤلان بنیاد شهید اقدامی نکرده باشند ،باید برای این مسؤلان هم فکری کرد ،فرزند بزوگوارشهید مدارک و مستندات خود را آماده کن وبه دادگاه مراجعه وبر علیه همه این افراد اقدام قانونی کنید ،و مملکت قانون دارد و مطمعن باش در نظام جمهوری اسلامی به حق قانونی شما رسیدگی خواهد شد و حقیر نیز از نظر حقرقی در خدمت شما خواهم بود.
علی
باسلام فرزند شهید عزیز که این نامه سرتا پا دروغ را نوشتی .بترس از خدا با این همه تهمت وافترایی که به دیگران نسبت دادی.چرا ماجر را آنگونه که هست بیان نمی کنید.بخدا خود شما هم می دانید که هیچ کس با مراسم حضرت زهرا س مشکل نداره مگر سال قبل مراسم گرفتید چیزی شد بدان که برخوردهای ناشایست خانواده شما باعث شده که خانوده دیگر شهدا تصمیم ب برگزاری مراسم در هفته دفاع مقدس گرفتند که خود شما هم از امضاء کنندگان آن توافق نامه هستید.بخدا اینقدر تن شهیدتان را در قبر از دست کارهایتان نلرزانید.
میثم
واقعا سکوت همچنان ادامه داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شاهد
اینکه در یک روستا دو یادواره شهدا برگزار بشه به نظرم خیلی غیر معقول هست........ اینکه به خاطر وصیت نانوشته یکی از شهداء بیاییم تاریخ برگزاری مراسم یادواره شهدای محل رو تغییر بدهیم آن هم بدون توافق اعضای ستاد یادواره شهدای محل و همه خانواده های شهداف اینهم به نظرم چندان معقول نباشه. اینکه چون در ستاد یادواره شهدا محل ، محلی برای تصمیم گیری نداشته باشیم و به دنبال آن اقدام به تشکیل ستاد یادواره بکنیم هم چندان قابل پذیرش نیست........ اینکه بخواهیم با یه نامه احساسی ـ هر چند بخشی از وقایع واقعیت داشته ـ واقعیت نهفته در ماجرای محل رو وارونه جلوه بدهیم مورد قبول همان شهدایی که از آن دم می زنیم که نمی باشد...... و اما در طرف دیگر ماجرا که اولین ستاد یادواره محل و دهیاری قرار دارند نیز اوضاع به شکل دیگری می چرخد.... حضوری افرادی در رأس کار که هیچ سنخیتی با شهدا و آرمان های شهدای نداشته و ندارند... تنها اسمی از آنان در برهه هایی از جنگ و نظام بوده که آن هم حسب وظیفه سازمانی به آن پرداخته اند ... چه بسا که اگر در آن دوران در ارگانی غیر از آن بودند هرگز به چنین ایده آل هایی دسترسی پیدا نمی کردند..... آنان با پا گذاشتن بر خون شهدا و آرمانهایی که از آن به ظاهر دم می زنند ، پلکان های ترقی مادی و زمینی را یک به یک طی طریق کرده اند و با همزیستی مسالمت آمیز با برخی از آنان که بویی از انقلاب و نظام و شهادت نبرده اند به طی پلکان های آتی می اندیشند........ اگر کمی از ساعات زندگی پربار اقتصادی خود را به حل اختلاف با این خانواده های شهید می پرداختند هرگز این دو دستگی های جزئی محلی تبدیل به یک نزاع محلی نمی شد..... اگر کمتر به سوء استفاده از نام ارگانهای نظامی و عیر نظامی می پرداختند و کمی به گذشته های خود می اندیشیدند امروز روستای شان اینگونه ملعبه ی یه عده بازیگر پشت پرده که به ریش هر دو گروه می خندند نبود......... تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل... ---------------- یک عده سر سپرده به بالای دارها یک قوم پا گرفته چو سرمایه دارها یک عده مرد درد مردانه در خون تپیده اند قومی چو عنکبوت تاری ز عافیت به تن خود تنیده اند حلاج عاشقانه به بالای دار شد محتاج صاحب زر و زور دلار شد ای خواب رفته مردم بی درد روزگار! وی عیش زاده ها ، نامرد مردکان! امام چنان نبود و نخواهد شد اینچنی ما نامها ز نام شهیدان گرفته ایم جان داده اند و ما همگی جان گرفته ایم ایثار و استقامت و فریاد سهم ماست تن پروری و عافیت و خواب از شماست
باانصاف
آقای خسروقربانی عزیز.. سردارشهید پورقاسمی ازسرداران شاخص استان است وآنقدردرمحل قرب وارزش دارد که مردم دردل وجان خود شهداء را جا دادند ویکبار درمراسم شهدای روستای مزبور تشریف ببر وببین درحد استانی مراسم میگیرند ولی مطالب سایت تشویش کننده اذهان عمومی است ودروغ است به همان خدای من وشما که این جملات را درروز قیامت از ما می پرسد قسم میخورم دروغ است . آیا درطی ۲۴ سال گذشته مردم توهینی کردند . آیا به ۱۵ شهید دیگر که شهید پورقاسمی سالارشان هست توهین میکنند . آیا پیامبر ص ائمه ع آیا امام (ره) ورهبر فرزانه تکیه شان به مردم نیست .. بروید تحقیق کنید روز اول عید وابستگان شهید پورقاسمی که از آنها به مظلومی یاد شده با چه وسایلی آمدند شورای محل را گرفتند . مگر قانون ندارین . مگربزرگتر نداریم . مگر بنیاد شهیدنبود چرا خودشان قصاص کردند . به والله به خود شهید قسم همه مطالب درج شده دروغ است .. فیلم موجود هست . لطفا فیلم را نظاره کنید سپس مطلب بنویسید ونظ دهید . درعصر تکنولوژی نظراین چنینی بسیار تاسف دارد .
حسین
لطفا چنانچه از سوی مسئولین نسبت به این امر اقدامی صورت گرفت گزارشی ارائه فرمائید. البته فکر نکنم اقدامی صورت بگیره
دوست وهمزمان شهید پورقاسمی
خدا شاهده دل آدم ازاین مسایل بدرد میاید.بی انصافی هست ۱۵ خانواده دیگر محل را که آنها هم فرزند شهید وبرادر شهیدو..... دارند ، منافق وضد انقلاب نامیده شوند وفقط یه خانواده ، خانواده انقلابی و..... هستند، همین رویه باعث شد طی بیست وچهارسال اخیرتمامی بسیجیها وحزب الهی ها ودیگرخانواده های شهید وجبهه رفته ها به حاشیه رانده شونداین امر ضمن نارضایتی عمومی مجبور عقب ماندگي روستایمان شود فراموش نشود شهید پورقاسمی آخرین شهید وقبل از آن روستا ۱۵ شهید گرانقدر دیگری که هرکدام عزیز واز وزنه بالایی برخوردار بوده وهستند میباشد، مطمئناهیچ دل مسوليت پذیر راضی به ناراحتی هیچ خانواده ای نیست چه برسد به ناراحتی خانواده شهیداما به جرات میتوان گفت بدترین جفا رااطرافیان شهیدپورقاسمی در حق شهید پور قاسمی نمودند، که بعضی کارها ناآگاهانه وبرخی آگاهانه بوده هست، نگارش متن بالا توسط فرزند شهید نیز از آندسته کارهای بی تدبیری وهمراه با فشار اطرافیان میباشد وگرنه تعداد کثیری ازاهالی دلسوز محل نزدیک به چهار سال هست که منتظر نشست ورفع گرفتاری مطروحه میباشند که اطرافیان واقوام شهید که آتشبار محرکه هستند پاسخی به آن ندادند.حتی فردی که خود رادر بین آنها دارای وجهه میدانست کاری نتونست بکند ونشان داد بین دیگران بیشتر احترام دارد تا بین آنها.بهترین کار این است این دوستان به جمع دیگر خانواده های شهید وایثارگرومسلمان محل بپیوندند وخودشان تافته جدا بافته ندانند، وگرنه روزبروز بیشتر به حاشیه رانده خواهند شد چیزی که دوستان دیگر شهید راضی به آن نیستن،
حسین
با سلام چنانچه خدای نکرده اقدامی از سوی مسئولین صورت پذیرفت طی گزارشی اعلام فرمائید با تشکر
رفیق وهمرزم شهید پورقاسمی در پاسخ به حسین
اینها جز خودشون ، هیچ کس رو قبول ندارند.بخشدار مکتبی چابکسر از محدود مسولان پای کار هست ، بدترین الفاظ را نثارش کردند که آدم شرم در ذکر آنها دارد،
مجتبی مدرس
آقای هشت دی! بشکند هر دستی که روی ناموس شهید بلند شود. اما وقتی خودشان بر خلاف توافقاتی که با گروههای دیگر کرده اند عمل می کنند، وقتی خودشان وابسته به یک نهاد هستند ولی قوانین و دستورالعمل هایی که همان نهاد برای برگزاری یادواره شهدا دارد رعایت نمی کنند، برای ما که تا حدودی در جریان امور این یادواره بودیم وقوع یک درگیری اینچنیی قابل پیش بینی بود. شما هم که سایت معتبری هستید لطفا صرفا برای خوش آمد دوستانتان یک طرفه به قاضی نروید.
رزمنده
نوشته ای فرزند شهید با همه احترامی که به خانواده شهد ا دارم دروغ میاشد واقعیت نوشته های علی درست میباشد همن کسانی که ادعای نیروی ارزشی را دارند درسال همدلی و همزبانی با دولت در روز عید با داس ودیگر الات به ساختمان شورا ودهیاری حمله ورشدند در روستای قاسم اباد سفلی ۱۶شهید و بیش از ۴۰۰رزمنده دارند این اقایان بااصطلاح حزب اللهی همه خانواده شهدا و رزمندگان ۸سال دفاع مقدس را منافق میدانند و عمل شوم خودرا که را روز عید را به کام مردم تلخ نمودند انقلابی میدانند تمام فیلم وعکس اقدام انان که تخریب درب ساختمان دهیاری انچامید موجود میباشد
باانصاف
مسئول گرانقدر سایت ۸دی نیوز استدعا میکنم نظرات ارسالی را درکامنت بگذارید خیلی از مطالب تحریر شد اما گذاشته نشد . به خداوند سوگند همه آن واقعیت بود چرا نگذاشتید . نظرات همگان را درج نمایید ... فیلم جریان شهید پورقاسمی نزد شورای تامین رودسر هست چرا از روی واقعیت وعینیت قضاوت نمی شود ... برادران شما جان دادید خون دادید . زحمت کشیدید . خون دلها خوردید تامردم خون دل نخورند امت اسلام راحت باشد . آرامش درجامعه باشد برید ببینید اولین روز عید با داس وتبر ومیله گرد وچوب و.... با مردم چکار کردند واین چنین حرفهایی را مینویسند... چرا مردم طی ۲۴ سال حرف نزدند چرا ؟ برای چه امسال جلوی اینها راگرفتند ؟؟ خودشان تصمیم گرفتند وامضاء کردند و توافقنامه اش موجود است . امام جمعه چابکسر ، بخشدار ، فرمانده سپاه ، رئیس بنیاد شهید ، فرماندار ، فرمانده انتظامی بخش وشهرستان وووو همه میدانند . چرا بیراهه میروید ؟؟ چرا قضاوت بی انصاف میکنید ؟؟ اول مردم را میزنند وبعد دردنامه می نویسند . خدا عالم است خدا میبیند خدا انتقام میگیرد خدا منافق را میشناسد وخدا جزای عمل میدهد . اول تحقیق کنید واقعیت را بپرسید سپس نظر دهید .
باانصاف
بخدا سوگند واقعیت چیز دیگری است .. از خدابترسید ودروغ نگویید .. فیلم همه حادثه موجود است ونزدمسئولین شهرستان وامام جمعه چابکسر ارسال شده .. خدای هست تاکی مردم زیربار دروغ وتهمت وناسزای شماها سکوت کنند اینبار درمقابل شما ایستادند . این جرم است ؟؟؟
جعفریان
آقای مطلع که نظر دروغ منتشر می کنی از خدا بترس چه زمانی در اون محل دو یادواره برگزار شد ؟ کی دیگر خانواده ها به حاشیه رانده شدند؟ احتمالا خودت یا یکی از متعرضین به این خانواده و شهید بزرگوار بودی یا جیره بگیر همانهایی؟ در مظلومیت این شهید بزرگوار همین تهمت های ناروایی که زدی کفایت می کنه...
یاسر
باتوجه به شناختی که ازآقا مهدی فرزند شهید دارم بنظر نمیرود نامه فوق کار ایشان باشد، واگر هم ایشان این کار را کرده، یقینا با فشار اطرافیان وهمان لشکریان حمله کننده به دهیاری مبادرت به این کار کرده است،
بنده خدا
برگشتیم ب دوران اصلاحات.باید اسم شورای اسلامی شهر روستا عوض کرد و بجاش شورای شهر روستا گذاشت.متاسفم برای کسانی ک ادعا میکنند شعیه هستند.برگزار کردند و نکردن یادواره شهدا چیزی از ارزشهای انان را کم نمیکند.من سر مزار شهید پورقاسمی رفتم و از نزدیک با خانواده شان اشنا هستند.خدایا همه ما را ب راه راست هدایت بفرما.زمان همه چیز را کهنه میکند مگر خون شهید.
خداداد
باسلام کدام مسوول بنیادشهیدی عزیزان بروید سوابق مسوول دفترومشاور مدیرکل بنیادشهید استان رابررسی کنید که چقدرباانقلاب ونظام همراه بوده بعدانتظارپیگیری داشته باشید. وقتی درددل فرزندشهیدی که به اعتراف آقایان نامه وحدت راامضا کرده دروغ میدانند اگرالان نسبت به شهید ابرازارادت میکنند خودشهید بیاید وبگوید این مطالب صحت داردخواهندگفت که اصلا ایشان درشهیدبودنش شک وتردیدوجودداردو....
مهدی از قاسم اباد
با سلام خوانندگان عزیز نوشته های فرزند شهید واقعیت ندارد خانوادهای شهدای قاسم آباد سفلی همگی حزب اللهی طرفدار ولایت و همچنین اعضای شورای محل از رزمندگان ۸سال دفاع مقدس واز پیشکسوتان عرصهمقاومت میباشند و همچنین دهیار محل جوانی تحصیل کرده با ادب حزب اللهی و وابسته به ۲خانواده شهید و پدرش نیز برادر شهید جانباز جنگ تحمیلی میباشد و آقایان در اولین روز سال نو که بنا فرمایش رهبر معظم انقلاب سال همدلی و همزبانی با دولت نامگذاری شده با داس و دیگر آلات سلاح سرد به ساختمان شورا ودهیاری محل حمله ورشده ومانند [...] درب ساختمان را تخریب که با حضور به موقع بچه های حزب اللهی محل وخانواده شهداآنان متواری گردیدند که دوربین مداربسته ساختمان تمام اقدامات عوامل باصطلاح احیاءگران فرهنک فاطمی که با داس درب ساختمان را تخریب کردند و حتی ۲نفر از فرزندان سردار نیز حضور داشتند را فیلم برداری و مستندات آن نیز موجود میباشد آیا شما ازاین اقدام شومتان شرمند نیستید وباید ازاین اقدام پلیدتان از پیشگاه خداوند وخانوادهای شهدا و مردم عذر خواهی کنید
دوربین مدار بسته در پاسخ به مهدی از قاسم اباد
تا آنجایی که من اطلاع دارم [...] که خودش از سوی قاضی متهم و محکوم شده
ولایتمدار
با سلام تعداد ی افراد ( کمتر از انگشتان یک دست) با ایجاد تفرقه در بین خانواده محترم شهدای محل به اهداف پلید خود که همان از بین بردن یادواره شهدا می باشد نزدیکتر شده اند . درخواست بنده از دلسوزان به انقلاب و خانواده شهدا و رزمندگان این است که این یادواره در طول سال چهار بار ( در هر فصل یکبار) گرفته شود تا مشت محکمی بر دهان همان عوامل تفرقه افکن زده شود و این آتش اختلافات به کلی خاموش گردد. و در این راه تلاش مسئولان علی الخصوص امام جمعه محترم چابکسر ، بخشدار محترم چابکسر و رئیس محترم بنیاد شهید رودسر را می طلبد
خداداد
باسلام دراظهارنظرها چون ازامام جمعه وبخشدارچابکسرصحبت ب!ه میان آمده محض اطلاع خوانندگان محترم عرض میکنم مسوولان نان به نرخ روزخوزند خوانندگان عزیزبه سوابق جبهه گیری اینان باشورای باصطلاح اسلامی روستای قاسم آبادمراجعه کنند. تعدادی ازآقایانی که درنظراتشان سنگ مردم وخانواده ش!هدارابه سینه میزنندومیگویندکه خانواده شهیدپورقاسمی همه رابجزخودشان رامنافق میدانند من باتعدادی ازخانواده شهیدصحبت کرده ام واگرشمااسامی رامنعکس میکنیدمیتوانم اسامی افرادراذکرکنم وشماهم سوابق آنان رابررسی کنید.همه اعضا شورای محل حزب اللهی اند؟!
مهدی از خود قاسم آباد
آقای مهدی از قاسم آباد مطلبت رو بدی مهران مدیری طنز خوبی از اون میسازه حضور به موقع بچه های حزب اللهی محل رو خبلی خوب گفتی... نکنه منظورت از حزب اللهی پسر[...] است که فیلم مفعول بودنش دست به دست میچرخه و نقش شعبان بی مخ برا باباش داره !!! حتما از رزمندگان شورا [...] هست که ته جبهه رفتنش و ایثارگریش تا شوشتر بوده و [...] از بیت المال در [...] و تا آستانه اخراج پیش رفتنش و چشم داشتنش به [...] مردم و عروسی مبتذل برگزار کرون برای [...] و افتخار کردن به این که من دیگه [...] نیستم.... دهیار جوون و تحصیلکرده و [...] دست [...] و مابقی اعضاء هم پرونده هاشون بمونه برای آینده نزدیک .... منتظرباش عجله هم نکن برادر بیژن آرام آرام آرام
ناشناس در پاسخ به مهدی از خود قاسم آباد
از کجای قاسم ابدی؟؟؟؟؟؟؟؟
اسماعیل پورقاسمی
سلام علیکم بنده دوتا سوال ازجنجال آفرینان مطرح میکنم واگرمسوولی وجوددارد که بخواهدواقعیات رابه اطلاع مردم برسانند پاسخ دهند. ستادیادواره شهدای قاسم آبادسفلی ازچه سوالی تاسیس شد وموسسین آن چه کسانی بودند؟ ستادجعلی یادواره شهدا درچه سالی شروع به فعالیت کرد؟ سوابق هردوگروه بررسی وبه اطلاع عموم رسانده شود. علت مخالفت بابرگزاری مراسم یادواره شهدا درایام فاطمیه وسالروز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها به چه دلیلی است؟ البته ازهمه خانواده های معظم ومعزز شهدا وخصوصافرزند گرامی سردارشهید پورقاسمی بدلیل اظهارنظرناشایست بعضی افراد عذرخواهی میکنم. خداوند ان شاالله همه راعاقبت بخیربگرداند.
پیر سرباز امام خامنه ای در پاسخ به اسماعیل پورقاسمی
دوست بزرگوارم آقا اسماعیل: سلام اسم گذاشتن رو مردم برازنده شما که ظاهرا راوی جبهه ها هم هستید خوب نیست، البته در گذشته هم بعضی رفتار شما نظیر [...] و [...] نثار دیگران ازجمله بخشدار مکتبی چابکسر کردیدکه دلها رو بدرد آوردیدکه پیشنهاد میکنم از ایشان حلالیت بطلبید واگر ایشان شکایت قضایی نکردند روح بلند وبزرگواری ایشان هست، امادلیل نداردبتوانیدنزدخداوندجل والله جوابی داشته باشید. امادر مورد سوال شما:حاج ابراهیم سال ۷۰ بشهادت رسیدی قبل از آن ۱۵ شهید دیگر از قاسم آباد تقدیم اسلام وانقلاب شدند که اولین آن سردار شهید برزگر( ۵۸)وشهید محافظت کار( ۶۱)وهمیشه و همینطور۱۳ شهید دیگرتاسال۷۰ شهید پورقاسمی . دوست بزرگوارم حتما نمیخواهندبگوییدتاسال۷۰ کسی برای شهدا مراسم نمیگرفتند وهمیشه شهید پورقاسمی شهید شد ستاد زدیم وبرای شهدا مراسم گرفتیم؟ طی این سالها تمامی خانواده ها در گروههای ۵ خانواده وبیشتر باهم مراسم میگفتند اما بعداز شهادت شهید پور قاسمی علی الرقم وصیت آن شهید که حتی حاضر نبود برایش سنگ مزار گذارند ، یهو افرادی مشخص که بیشتر بنظر میرسد برای مطرح کردن خودشان بود ستادی زدند و با استفاده از امکانات دولتی ومحل ودیگر نهادها چیزی که مطرح نبود یادشده بود وبیت به زنده ها میپرداخت. جالبتر اینکه این ستاد شکل [...] داشت فقط از اقوام دورو نزدیک شهید پورقاسمی شرکت داشتند و ۱۵ خانواده شهید دیگر نقشی در آن باصطلاح ستاد نداشتند، این بود که ۱۵ خانواده شهید دیگر تصمیم گرفتند بعد از دو سه سال همراهی با آن ستاد برای عزت مندی خود مراسم بگیرند، ببخشید مطلب به درازا کشید درحالی که حرفهای نگفته زیاد هست،
محمدرسول خشت چین
جواب آقا مهدی از قاسم آباد شما از کجا می دونی با این اعتماد کامل می گویی نوشته های فرزند شهید واقعیت ندلرد مطمئن باش هیچ خانواده شهیدی حاضر نیست الگی بیاد با خون شهیدش که آن شهید خودش را فدای امام خمینی (ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی و دفاع و از وطن خودشان و کشورشان کرده و در ضمن آن شهید به خاطر دفاع از ناموس های خود رفته و اجازه نداده که کشور ما و ناموس های ما دست اجنبی های آشغال کثافت آمریکا و اسرائیل جنایت کار بی افته در ضمن غیر شهدا آزادگان و اسرا و جانبازان و مفقود الاثر ها هم خودشان را فدای ما کردند ما نمی دانیم چطور و چگونه زحمت های آن ها را جبران کنیم آقا مهدی اگه جسارت از عمد و دوروغ گفتی که خبنوشته ها واقعیت نداره ان شاالله خدا تو را ببخشه ادامه حرف مطمئن باش هیچی خانواده شهیدی حاضر نیست که بیاد با خون شهید خودش و خون شهدا بازی کنه و آبروی آن ها را ببرد ان شالله خدا جواب مسولین را بدهد که نرفتند تا اجازه ندهند یک سری منافق مراسم را بهم بزنند یا حق دختر عزیزم فرزند شهید معظم گرانقدرشهید ابر اهیم پور قاسمی مطمئن باش روح پدر شهید شما و روح شهدا همین جا ها کنار ما است و امیدوارم روح شهدا و کسانی که به خاطر کشورشان جانباز بودند شهید شدند و غیره جواب مسولین را می دهد دختر عزیز ناراحت نباش توکل شما به خدا باشد برای تو دختر عزیزم و خانواده محترم شما و خانواده های شهدا دیگه آرزوی سلامتی می کنم برای من هم دعا کن دختر عزیزم یا حق توکل همه به خدا باید باشه مسولین این دوره ما همه طرفدار اجنبی ها هستند محمد رسول خشت چین رشت
برادرش از قاسم آباد در پاسخ به محمدرسول خشت چین
دوست بزرگوار اینروزا چقدر زود دوستان احساساتی میشن، البته تقصیر هم نداریدا، چون حرف شهید که میشه همه ما تنمان میلرزه، اما این دلیل نمیشه تشخیص ندیم لیلی زنه یا مرد. آقای خشت چین این فرزند بزرگوار شهید پسره، جالب هست بدونی شهید بزرگوار پور قاسمی فقط سه فرزند پسر دارند، بعدش ،احترام امامزاده رو باید متولی پاس بداره.
اسماعیل پورقاسمی
فقط محض اطلاع امسال سال دولت ،ملت همدلی وهمزبانی نامگذاری شده اقایان عنوان سال را تحریف نکنند.
پیر سرباز امام خامنه ای در پاسخ به اسماعیل پورقاسمی
سال همدلی وهمزبانی نیاز به تحریف و تعریف و احیانا تمجید نیست بلکه باید با جان ودل عمل کرد چون بیان آن کسی هست که اندیشه هاش برگرفته از کلام الله ورسول الله ( ص)و ائمه اطهار( ع )هست، اما چه کنیم بعضی افراد با کج فهمی های خود موجب خسران میشوند، حمله به دهیاری با داس وقشون کشی به اسم احیاءگران فرهنک فاطمی، آنهم اولین روز از سال نو درحالیکه هنوز چند ساعتی از پیام نوروزی امام خامنه ای در نامگذاری سال نمیگذشت! بددهنی و فحاشی نسبت به مسئولین دلسوز، خود برتر بینی ودیگران را حقیر شمردن . ودیگر بداخلاق ها آنهم در کسوت حزب الهی بودن اثرات نا مطلوبی روی جامعه میگذارد.وبعضا نه شک، بلکه یقین میشود اکثر کارها ریا هست، این هست معنی تحریف عنوان سال! درخانه اگر کس هست ، یک حرف بس هست!
رزمنده در پاسخ به اسماعیل پورقاسمی
دوستانی که دیگران رابه آرامش دعوت میکنید، بسیار کار خوبی هست، البته امروز وقتی این حرفهارو میزنید فی النفسه این هم بسیار کار خوبی هست اما آقا مصطفی روز حمله آن آقا به دهیاری وتخریب بیت المال وبا آن حالت شرورانه عربده کشی چرا نصیحتش نکردید، الحمدالله بصیرت مردم از همانهایی که ماهانه باصطلاح کلاسهای بصیرت میگذارند سوگند میخورم بیشتر هست همانطوری که زمان نشان داد وفاداری مردم به امام وانقلاب واسلام از دیگر مدعیان مطرح بیشتر هست، اگرچنین نبود ومردم حمله کنندگان وشورشی را تنبه واز آنجا دور نمیکردند چه بسا اتفاقات بدتر امکان وقوعش بود، چرا که وقتی کسی با داس والات قتاله به جایی حمله میکنند، علی الخصوص که دوتا از فرزندان سردار.... بریگارد بودند،بدتر از آن بددهنی های افراد معلوم الحال به امام جمعه محترم وبخشدار مکتبی چابکسر ودیگر خانواده های شهدای محل، انتظار هست برای حفط آبروی باقیمانده تون سکوت کنید وادای آدمهای مظلوم رو در نیاید شاید مردم اشتباهتون را ببخشند. [...]
امید درزی
بازم صد مرحبا به شجاعت فرزند شهید که با عنوان خودش دل نوشته اش رو انعکاس داد با خوندن نظرات متوجه شدم دوستان حتی شجاعت و جسارت اینو ندارند که با اسم خودشون این نوشته رو نقد کنند و رویکردی نفاق گونه دارند
نگار
با سلام. چرا یسری انقدر اصرار دارن در دروغ بودن اون دلنوشته. اونایی که اصرار در دروغ بودنش دارن همونهایی هستن که عده ایی رو اجیر کردن و اقدام به برهم زدن مراسم کردن. و خانواده شهید رو زدن. کثرت افراد دلیل بر صحتشون نیست. حالا هرچقدر که بخوان بگن که خانواده شهید پورقاسمی باطل هستن و خودشون حق اگه مسئولین خودشون رو به خواب بزنند و اگه یسری با دروغ سعی در وارونه نشون دادن حقایق دارن مثل اینکه یادشون رفته خدا آگاه هست به دل سیاه و افکار شوم کسانی که مراسم سوگواری شهدا و حضرت فاطمه (س) رو برهم زدن. قدرت و اسم و رسم دنیا چشم ولشون رو سیاه و کور کرده.
حسین پور
اگردلی را به ناله آری ز برق آهش امان نداری بلا درافتد به هرچه داری که چوب یزدان صدا ندارد چو آه مظلوم کند کمانه سرای ظالم شود نشانه چو برق بگریز از این میانه که تیر آهش خطا ندارد کسانی که به خانواده شهید دست درازی کردن، سعی در دروغ جلوه دادنشون دارن، وبه هر حیله ایی قصد اثبات خودشون رو دارن بدونن داد مظلوم رو خدا میشنوه حالا شماها به خلق خدا پناه ببرید. مهم سربلندی پیش خدا و رسول خدا و خاندانشون هست. که تمام تلاش این خانواده تا حالا همین بوده و بعد این هم همین خواهد بود ان شاءالله. این کسانی که خانواده شهید رو زدن واقعا ترس از خدا ندارن؟بنر شهدارو پاره کردن شرم ندارن؟ قبل اینکه خدا به حساب شما رسیدگی کنه توبه کنید.
مصطفی
فقط یه کلمه: " گذشت زمان این افراد رو به مردم می شناسونه" صبور باشین.
فرزند سردار شهید حجت علی پور از قاسم آباد
باید بگم برای خانواده شهید پورقاسمی و کسانی که این مسائل رو ساپورت میکنن متاسفم که همه ی شهدا رو کنار گذاشتید و فقط به اسم و رسم خودتون میبالید . به گفته خداوند هر کسی در راه اسلام و ایمانش به خدا و دینش قطره خونی از او بریزد شهید است چه فرمانده لشکر و سپاه و ارتش چه رهبر جامعه ای و وزیری و چه یک شخص عادی بدون هیچ سمتی پس شهید پورقاسمی و بقیه شهدای ایران همه یکی اند . شاید برای شما و امثال شما که درجه و مقام و حق و حقوق معیار انسانیت و زندگی باشه برای خدا و پیغمبر درجه و پست و مقام معنایی نداره پس سکوت کنید و بیشتر از این دهان باز نکنید چون دفعه بعد خودم با مدارکی که از خیلی از شما دارم تو دهان مبارکتون می کوبم .
ولایتمدار در پاسخ به فرزند سردار شهید حجت علی پور از قاسم آباد
شما برای خودت و خانواده ات متاسف باش لازم نیست برای دیگران غصه بخوری بخدا قسم [...] نیستی اگر مدرک رو نکنی
فاطمه در پاسخ به فرزند سردار شهید حجت علی پور از قاسم آباد
اگه پست و مقام پیش تو مهم نبود خودتو با نام فرزند سردار معرفی نمیکردی خدایا هرکه بی درد با این فرزند شهید میگه عین این درد و تو دلش بنداز به حق امام علی علیه السلام که خدای عدالت بود
م.م.م.م در پاسخ به فرزند سردار شهید حجت علی پور از قاسم آباد
دختشهیدی که شما باشی خود شهید خجالت می کشد شما باید الگو نسل جوان باشید که چرا پدرتان در این راه رفته حرف مدارک پیش نکشید که خودتون اوضایتان بیخ دارد شهید پورقاسمی اطرافیانش فهم و عرضه دارند و به وصیت شهیدشان عمل می کنند. اگر شماها عرضه دارید بسم الله که ندارید اینطوری جلز و ولز میکنید. باشد ک رستگار شوید...
علی
مهدی از خود قاسم آباد خیلی برات متاسفم .اراجیفت بی پاسخ نخواهد ماند. ودر این دنیا درمحاکم قضایی ودر پیشگاه عدل الهی جوابگو خواهی بود وبدان که اراجیفت بی پاسخ نخواهد ماند بقول خودت آرام آرام وبا مدرک..........خداوند شمارا به راه راست هدایت نماید اگه قابل هدایت باشید!!!!!
خداد
شما خانواده شهدا چشم وچراغ این ملتید.امام خمینی(ره) فرزندمحترم شهید علیپورکدامیک ازافرادخانواده شهیدپورقاسمی تاکنون گفته اند شهیدپورقاسمی تافته جدابافته است .محض اطلاع جنابعالی میتوانی به آرشیوذهنت مراجعه کنی وببینی در۲۴سال گذشته چندباراسم این شهیدبیشترازشهدای دیگربرده شده است.پس انصاف هم چیزخوبی است که درنظرفته شود.البته ازشماها هم انتظارببشتری میرود که بازیچه دست دیگران نباشید.سوابق همه افرادمشخص ومعلومه مطمئن باش نسبت به خانواده شهید حرمت نگهمیداریم براساس همان کلام رهبرفقیدمان والا حرف ومدارک بسیاراست.پس برای رضای خدا سکوت میکنیم.
خداد
شماخانواده های شهدا چشم وچراغ این ملتید.امام خمینی(ره) فرزندمحترم شهید علیپور خوبه به آرشیو ذهنت مراجعه کنی وببینی در۲۴سال گذشته که یادواره شهدابرگزار شده که حتی اسم شهید پورقاسمی پررنگتر نوشته شده تا کارویژه دیگری صورت گرفته باشه.خوبه انصاف رارعایت کنید چون ازشمابیشترانتظارهست دررعایت انصاف.به فرمایش اماممان احترام میگذاریم وسکوت میکنیم ولی اگربنابرگفتن سوابق وعملکردها باشد مطمئن باشید واقعیات ومستندات زیادبرای اطلاع عموم وجوددارد که اونموقع معلوم خواهدشد چه کسی راست میگوید.
برادرشهید در پاسخ به خداد
دوست گرامی خداد! در کلامتون راجع به یادگار سردارشهید علیپور،تهدید نمودبیشتری دارد تا نصیحت ودعوت به آرامش، واین چیزی نیست مگر نشان این که گوینده به نصیحت وانذار بیشتر احتیاج دارد. آیا در منزل ،پدر اسم یه فرزند را بزرگتر از دیگر فرزندان دیگر صدا کند ملاک تبعیض هست یا خیلی از موارد دیگر میتواند،نشانه تبعیض ، نهایت ایجاد بحران کند؟ اتفاقا اگر چشم بینایی داشتید نه چشم مینا! متوجه میشدید که در اکثر مراسمات نتنها عکس یه شهید خاص، بلکه همه فقط یه نام بود. دوست بزرگوار، لااقل از یادگار شهید علیپور میپرسیدید شما در ستاد باصطلاح ۲۴ ساله !حضور داشتید؟ یانه! اصولا چرا راه دور وسوال عبس کنیم ، دیگر خانواده ها چقدر نقش داشتند.البته این ستاد برکات زیادی داشت آنهم برای یه خانواده، چراکه خلاف هایی منتسبان این خانواده مرتکب میشد ند که هرکس دیگربود به مجازات سنگینی محکوم میشدند، ازشما میپرسم محمد بغلی [...] کیست، چه کسی عامل پخش مواد مخدر بود، واز نهاد مقدس؟ اخراج شد.کی بواسطه رشوه خواری از؟ اخراج شدو........! دوست گرامی عدالت چیز خوبی هست، البته در دید بعضیها مرگ خوبه آنهم برای همسایه.
حیوان در پاسخ به برادرشهید
بله نظر این برادر شهید کاملاً درست است برخی از برادران پاک و معصوم سایر شهدای عزیز محلمان که انسانهای مردمدار ونوعدوستی هستند حضور در قهوه خانه ها و ... را هیچ موقع قطع نکرده و نخواهند نمود. خداوند انشاله آنان را در تداوم این راه سلامت بدارد
مصطفی
باید حواسمان بیشتر جمع باشد همه فرزندان شهدا و همه مردم، روی شما حساب باز کرده اند و از شما توقع داریم. شما فرزند سردار بدر و خیبرید! اسمش هم سنگین است چه رسد به مسئولیتش! مبادا بر مبنای فرموده امام عسکری(ع) زینت پدرانمان نبوده و خدا ناکرده در جولان خوش رقصی برای عده ای مایه شرمندگی ایشان شویم؟! متن شما هرچند در آن لحن توهین آمیزی مستقیم به خانواده شهید پورقاسمی بود ولی در این شرایط سخت زندگی این دلاور مردان وغیور زنان ولو اگر زائیده افکار خود شما هم بوده باشد به خوبی مطرح نشده و بیانگر آن است که فرزند شهید بزرگوار حاج ابراهیم عزیز وسایر فرزندان شهدا از سوی مردم واهل رسانه به خوبی رصد میشوند و همه بر این اعتقادند که باید ادامه دهنده مسیر پدران شهید باشیم۰ باید حواسمان بیشتر جمع باشد ودر کنار مردم باشیم زیرا شهدا مردمی بودند. نمی خواهم به حرمت پدر آسمانی ات که مشی و مرامش الگوی افلاکیان و خاکیان است جوابت را طولانی بدهم یک نصیحت دوستانه به تو می کنم : در آداب الهی پدرت شنیده ام که با این که می دانست خیلی کم حرف بود، گویا این ارث فاخر به تو نرسیده، از تو می خواهم که حداقل در مورد موضوعاتی که چیزی نمی دانی سکوت کنی! ممنونم پسر خوب. همانطور که مطلعید حضرت آقا فرمودند که گرامیداشت یاد و خاطره شهدا کمتر از جهاد و شهادت نیست. امیدوارم مسئولان استانی به هر حال در این قضیه جدیدت به خرج داده و لااقل برخورد مناسب تری را با خانواده های شهدا و عوامل این حادثه داشته باشند. یاعلی
مصطفی
مخاطبم اصلی از متن فوق پسر شهید بزرگوار و محترم سردار علیپور بوده که از قلم جا مانده بود.
رزمنده در پاسخ به مصطفی
آقا مصطفی .دوصد گفته به نیم کردار نیست، خواهشا شما که لالایی بلدید چرا خوابتون نمیبره! خوبه کمی اطرافیان خودتون را نصیحت کنید تا مبادادوباره دست به داس شوند،
کفچی
یکی داره این وسط موش می دوونه! اینا رو بیخیال! اول از همه [...] بیارید پایین که ظلمش استانو فلج کرده!
علی
آقا مصطفی محض اطلاع شما که ادعای آشنایی با سردار شهید علیپور را دارید .ایشان فقط یک دختر دارد نه پسر لطفا زیاد احساسی نشوید.نصیت تان را برید به خودتون واطرافیان از خود راضی تان بکنید.
مصطفی
کسی دست به داس شدن را تایید نمی کند اما کمی بیاندیشیم که چه رفتارهایی باعث چنین عکس العملی گردید و بیایم کمی صبورانه و به دور از کینه های شخصی کاری کنیم که دیگر شاهد چنین اتفاق هایی نباشیم تا باری دیگر شرمنده شهدا نشویم. دوست رزمنده ,من اهل نصیحت کردن نیستم ولی آنروز افرادی را دیدم که بجای اینکه پسران خود را دعوت به آرامش کنندو ناصح باشند خود نیز عامل اصلی بیشتر شدن درگیری بودند.
فرزند شهید علی پور
من هم با سند حرف زده ام واین راهم همه میدانند که اگر حتی یک مدرک دال بر گهنکار بودن کسی اگر داشتند مراجع قضایی که جای خود داردحتی به دیوان عالی هم تا کنون رفته بودن .درست است که حضرت اقا فرمودند گرامیداشت یاد و خاطره شهدا کمتر از جهاد و شهادت نیست ولی شهدا ما از پیامبر ( ص) و ائمه اطهار که بالاتر نیستند که اینها برای سوء استفاده از نام شهید و درست کردن نام و نشانی برای خود سالی دو باربرای شهید یادواره بگیرن من فقط برای روشن کردن اذهان عمومی میگویم در کشور اسلامی ایران زیر پرچم ولایت حضرت مهدی (عج)ونائب بر حقش امام خامنه ای (روحی فداک)هیچ گاه نشد که نسبت به فرزندان شهدا و خانواده ایشان کوتاهی ویا قصوری رخ دهد که اینها میگویند مسئولین ما خواب هستند... فلذا باز هم متذکر میشوم اگر مدرکی دال بر گنهکاری کسی در دست دارید هر چه سریع تر به مراجع ذیصلاح جهت برسی و اقدام در این باره مراجعه نمایید.و از اینگونه کارهایی که فقط برای ایجاد تفرقه انجام میدهید و در شان شهدا نیست دست بکشید من شرط بلاغ با تو گفتم /تو خواه پند گیر خواه ملال
فرزند شهید علی پور
من هم با سند حرف زده ام واین راهم همه میدانند که اگر حتی یک مدرک دال بر گهنکار بودن کسی اگر داشتید مراجع قضایی که جای خود داردحتی به دیوان عالی هم تا کنون رفته بودین .درست است که حضرت اقا فرمودند گرامیداشت یاد و خاطره شهدا کمتر از جهاد و شهادت نیست ولی شهدا ما از پیامبر ( ص) و ائمه اطهار که بالاتر نیستند که اینها برای سوء استفاده از نام شهید و درست کردن نام و نشانی برای خود سالی دو باربرای شهید یادواره بگیرن من فقط برای روشن کردن اذهان عمومی میگویم در کشور اسلامی ایران زیر پرچم ولایت حضرت مهدی (عج)ونائب بر حقش امام خامنه ای (روحی فداک)هیچ گاه نشد که نسبت به فرزندان شهدا و خانواده ایشان کوتاهی ویا قصوری رخ دهد که اینها میگویند مسئولین ما خواب هستند... فلذا باز هم متذکر میشوم اگر مدرکی دال بر گنهکاری کسی در دست دارید هر چه سریع تر به مراجع ذیصلاح جهت برسی و اقدام در این باره مراجعه نمایید.و از اینگونه کارهایی که فقط برای ایجاد تفرقه انجام میدهید و در شان شهدا نیست دست بکشید من شرط بلاغ با تو گفتم /تو خواه پند گیر خواه ملال
مهدی از قاسم اباد
آقای اسماعیل پورقاسمی باسلام در جوابیه شما بعرض میرسانم۱-جنجال آفرین شمایید ۲- ستاد باصطلاح شما چند خانواده شهید عضو بودند غیر از خانواده شهید پورقاسمی و عیسی نیا و بستگان شما ۳- بیش از ۲سال هست که خودتان ودیگر آقایان عضو ستاد خانوادگی تان با اعضای ستاد نشستید بحث وتبادل افکار شد ونهایتا تصمیم براین یادواره نه در ۲۸صفر باشد نه در ایام فاطمیه خودشما هم در جلسه مسجد شهدا پیشنهاد دادای حالا خودت زدی زیرش ۴- ستاد یادواره شهدا که شما آن را جعلی میدانید قبل از شهادت شهید پورقاسمی یعنی از سال ۶۶بوده ضمنا دراین ستاد همه خانواده های شهدا در آن عضو هستند و ثصمیمات برابر آن گرفته میشود ونه ستاد خانوادگی ۵- آقای پورقاسمی سئوالم این است که چرا شما و بقیه اعضای ستاد تان که اکنون برابر فرمایش رئیس ستاد تان منحل شده پافشاری میکنید حتما مراسم یادواره شهدا در ایام فاطمیه برگزار شود این مکر جز ..... چیز دیگری میباشد که شهید پورقاسمی در وصیتن نامه اش فرموده که در مزار من سنگ مزار نزنید چرا اینقدر شما ها دنبال برنامه های دیگری هستید بخدا خجالت بکشید و اینقدر از اسم شهید سوء استفاده نکنید در آن دنیا باید پاسخگوی اعمالتان باشید وبیش ازاین از جنجا ل آفرینی دست بردارئید ودل ۱۵ خانواده شهید قاسم آباد را بیش از این خونین نکنید.
محمد
درمقابل دشمن ومخالفان به نظام سكوت معني ندارد چرا بخشدار چابكسر وامام جمعه چابكسر كه از ايشان نامبرده شده تاكنون مسائل حتي بررسي نكرده اند چرا فرماندار وفرمانده سپاه ورييس بنياد شهيد شهرستان رودسر موضوع را بررسي نكرده اند؟؟؟ اگر جرمي از طرف خانواده شهيد صورت گرفته چرا عوامل اجرايي قانون كه همون شورابوده ازطريق قانوني ازهمون اول اقدام ننمودند؟؟؟ چرا چندنفراز اعضا شورا كه خود نيز از اول درگيري حضور داشته ازاين مسئله جلوگيري نكرد وخودنيز تحريك كننده بود؟؟؟ مسؤلين به اين سوالات جواب بدهند البته مشخصات كامل ذكر شود واز كسي هراس نداشته باشيد
حيدر
درمقابل دشمن ومخالفان به نظام سكوت معني ندارد چرا بخشدار چابكسر وامام جمعه چابكسر كه از ايشان نامبرده شده تاكنون مسائل حتي بررسي نكرده اند چرا فرماندار وفرمانده سپاه ورييس بنياد شهيد شهرستان رودسر موضوع را بررسي نكرده اند؟؟؟ اگر جرمي از طرف خانواده شهيد صورت گرفته چرا عوامل اجرايي قانون كه همون شورابوده ازطريق قانوني ازهمون اول اقدام ننمودند؟؟؟ چرا چندنفراز اعضا شورا كه خود نيز از اول درگيري حضور داشته ازاين مسئله جلوگيري نكرد وخودنيز تحريك كننده بود؟؟؟ مسؤلين به اين سوالات جواب بدهند البته مشخصات كامل ذكر شود واز كسي هراس نداشته باشيد
رضواني
بيش ازيكماه از آن درگيري ميگذرد چرا هيچ مسؤلي موضوع را بررسي نميكندبلكه ميترسند ميزشان را از دست بدهند
فرزند شهید علی پور
مسئول محترم ۸دی نیوز لطفا. نظر ما رادر سایت ثبت نمایید
دوست بی طرف
آفرین به هر دو طرف ادامه بدید دعوا ها رو تازه داره هیجان انگیز میشه یکم سوابق هر دورف رو اگه طرف مقابل داره بگه ما بیشتر آشنا بشیم هر دو طرف حزب اللهی هستید؟!!!! ادامه بدیدا کم نیارید هیچکدوم
دوست بی طرف
منتظر رنجنامه منم باشید در حال نگارشم
رضواني
چرا مسؤلين تاكنون هيچ اقدامي انجام نداده اند
دوست بی طرف
آیا میدانید در این متن ۱۸ بار از الفاظی چون پدر بابا استفاده شده است/اگر نمیدانید متن را بار دیگر بخوانید دهیاران فیلم رو منتشر کنن تا خودمان قضاوت کنیم
اسماعیل پورقاسمی
آقایان [...] [...] [...] [...] شماهایی که خودتان را وکیل خانواده های شهدامیدانید وامروزادعای حتی وکالت شهیدپورقاسمی را دارید البته هرچندایشان راشهیدنمیدانید کمااینکه درنوشته هایتان هست .اگرشمااعتقادی به روزقیامت داشتیداینقدردروغ نمی کفتید کدام ستادیادواره ای ازسال ۶۶تشکیل شده است؟ کی درآن جلسه تصمیم براین شدکه مراسم یادواره درروزی غیرازایام فاطمیه برگزارشود؟حتی اطلاعیه جعلی که شماهابردرودیوارقاسم آباد چسبانیدید که اینقدرهول بودیدکه تناقضات داخل آن راندیدیدکه باعث آبروریزی خودتان نشوید. بنده ودیگراعضاء خانواده شهیدپورقاسمی خلاف وصیت آن عزیزسعی کرده ایم انجرام ندهیم برخلاف شماها که حتی دنبال دادن عنوانهای جعلی به شهیدبوده اید. چندتامدرسه ومرکزدولتی دربخش چابکسرودرروستای قاسم آبادبنام شهیدپورقاسمی است. چه کسی درمقابل پدرشهیدپورقاسمی وایستاده بود ومیگفت ساخت مژارشهدابه توربطی نداره که امروزبه دروغ ازاوبه نیکی یادمیکند. ودهها سوال دیگرازاین دست وجودداردکه اگرمسوولی جرات کردوخواست پیگیری کند آماده ارایه طرح میباشد.
برار شهید در پاسخ به اسماعیل پورقاسمی
آنهایی که دوست دارند اسم ورسم افراد معلوم شود اگر شیطان جامعه نباشند، یقیا دلسوز هم نیستن! اگر فرد دلسوزی هم پیدا شود وراه حلی برای این مشکل ارائه دهد چنانچه با نام ونشان باشد، افراد به راه حل کاری ندارند، نگاه میکنند این فرد کیست گذشته اش چه بوده وچه نقطه ضعفی داره که بتواند باتوسل به آن فردا از میدان خارج کنند. دوست بزرگوار برابر نص سریع روایات و کلام بزرگان نبین کی میگوید بنگر چه میگوید،! در همین مقوله دختر سردار علیپور خودش رو معرفی کرد، متاسفانه میبینیم چند نفری ادب رو رعایت نکردند وزبان شبح تهدیدبا وی حرف زدند. وقتی تقوا نباشد وترس از آخرت ، میشود همان که فرد با وجود تجربه زیاد وسن وسال آنچنانی ، با داس به دهیاری حمله وموجب بحران شود! تاسفبار تر اینکه یه عده بخواهند از وی دفاع کنند، واز آن تاسفبار تر اینکه فرزند شهید بخواهد با ان نامه کذایی عمل زشت حمله به دهیاری را تحت الشعاع قرار بدهد، به نطر بنده وتنها راهکار این است بواسطه افرادی که بین هردو مورد احترام هست جلسات آشتی جویانه منعقد تا به این مشکلات خاتمه داده شوند البته باوجود اشتباه فاحش دوستان تمامیت خواه، افراد مقابل پذیرش رفتار نرمش قهرمانه رادارند،
علی
در زمان درگیری هیچ کدام از اعضای شورا حضور نداشتند ,,الکی شایع پراکنی نکنید د(فیلم درگیری موجود ه)در ضمن اگر اعمال نفوذ بعضی ها بذاره مسئولین هم برخورد می کنند به نظر شما ایا کسی که با داس وتبر به ساخنمان دولتی حمله ور میشه باید تا الان آزاد باشه اگه یه فرد عادی بود چی کار با اون می کردند ....
رضواني
مگردريك روستا چنددهيار وجود دارد كه از كلمه دهياران استفاده نموديد؟
شاهد
سلام دوباره چند بار که بعضی از نظرات رو بخونین متوجه میشین که آیین نگارش چندین نظر با همدیگه ، همخوانی بسیار نزدیکی داره و با یه لحن و یه زبان به ارائه نظر می پردازه.................. و این اصلا به این معنا نیست که یک نفر داره تمام این نظرها رو میده .... من اصلا اینو نگفتم شما دارین حرف میذارین تو دهان مون.. استغفرالله ------- ولی یکی از مخاطبان نظر خوبی داده بود آقای مهدی پورقاسمی شجاعت به خرج داد و با نام خودش مطلبی رو در مورد وقایع روستا بیان نمود. بعضی از اهالی که میان تکذیب میکنن چرا جرأت این رو ندارن که بیان با اسم اصلی خودشون موضوع تکذبیه رو بیان کنن؟ یا اینکه تکذبیه ای که میدن ، خودش نیاز به تکذبیه ای دیگه داره یا اینکه نمیخوان شرمنده بعضی از خونواده ها بشن و ............. باقی ماجرا ------- البته چند نفر هم با اسم اصلی اومدن و تکذیب و تأیید کردن ولی به اصل موضوع اشاره نکردن و به بیان احساسی پرداختن.......... ------------------- از هر چه بگذریم سخن دوست خوشتر است هان ای شهید جبهه ی تهمت ! کجاستی؟ ای زخمی خدنگ ملامت کجاستی؟ گویی صفای باطن دیروز خویش را از دست داده ای!!!!!!!!! ............... این ره که می روی به دل کوفه می رود لختی عنان بدار و ببین در کجاستی؟
حسن حيدري
برادراسماعيل پورقاسمي خودرا معرفي ميكند چراآقايان يا خانمها كه جواب ايشون رو ميدن اسم خودشان را نميگن .... البته از طريق پليس فتا تمامي افراد مشخص خواهند شد وآن وقت طرفين پاسخگو باشند
حيدر
يمي كه سانسور شده بدرد شورا ميخوره ؛ شايعه نيست واقعيت هست چرا هميشه حرف خودتون رو بايد به كرسي بنشونيد درضمن قانون حق رو بررسي ميكنه وطرفدار حقه نه نفوذي!
سرباز گمنام امام زمان
این متن ارسالی از سوی فرزند شهید نمیتونه باشی چون که طی شناختی که من طی چندجلسه صحبت کردن باهاش داشتم بیان و ادراک نوشتاری مهدی پورقاسمی نمی تونه باشه.این جملات تحمیلی به وی هستش و به نامه فرزند شهید سوء استفاده و تشویش اذهان عمومی و نوعی مظلومیت بیان شده است. چند نکته به به خانوده های های بانی و مسبب فتنه روز اول ۹۴ که هجوم به نهاد دولتی رو داشتند: شماهایی که دم از قانون می زنید در صورتی که خودتون قانون رو نقض میکنید و جالبه که بدونید این حرکات من رو یاد آن روزایی که آقای [...]کاندید نماینده مجلس بود پدر همان افراد که الان مرده خاکه به همراه [...] با داس و تهدید و به زور برای آن شخص رای جمعآوری می نمودند.........................کمی به گذاشته برگردید ببینید کی بودید؟چی شدید؟ و چه هستید؟
رضواني
كسي كه [...] بودچراازسمت خود عزل شد( رامسر)ودست به دامان خدا بيامرز پدرشهيد پورقاسمي شد تا مشكلش رو حل كنه وهمون آقا الان ضد خانواده اش شده ! موارد زياده
سرباز گمنام امام زمان
جناب آقای به فرض حسن حیدری: پلیس فتا بیکار نیست بیاد نقدهای سازنده ای که در جهت بهبود روابط این افراد میشه رو پیگیری کنه....کسی بایستی متوجه رفتارهای خودبشه که نمیشه.نمیدونم این افراد پشتشون به کی بنده والا...ماکه خدا روداریم و به قدرت او مینازیم.
حیوان در پاسخ به سرباز گمنام امام زمان
تو سرباز گمنام امام زمانی یا کسی هستی که در لباس […] هنگام کندن دفینه دستگیر و از […] اخراج شدی؟ نمیخواد خودتو امامزاده جلوه بدی افکار غلط خودت رو درست کن
هنرمند
نیــازی بـه انتــقام نیـست ! فـقط مـنتظر بـمان .. آنـها کـه آزارت مـی دهند .. سرانـجام بـه خـود آسیـب مـی زنند .. و اگـر بـخت مـدد کنـد .. خــداوند اجـازه مـی دهد تماشاگرشان باشــی …!
ناشناس
به نام خدا.شما را به حق این ماه عزیزبیایید کدورت را کنارگذاشته وبه احترام همه شهدا دوستی برقرار کنید.وتانیمه شعبان همه باهم جشنی رابه احترام مام زمان(عج)برپا نموده ودوستی همیشگی خودرادرآن جشن اعلام نمایید. باتشکرموسی پورازرشت
اسماعیل پورقاسمی
سلام آقا یاخانم موسی پور پیشنهادتان خیلی هم قابل درک وفهم واجرایی است .ولی جهت اطلاع جنابعالی بایدبگویم که این اولین قضیه ازاین دست نیست لذاچون همیشه با کدخدامنشی حل وفصل شده ومسوولان بیخیال ازکنارآن گذشته اند هرچندوقت یکبارشاهداینگونه حوادث هستیم .لذاخوبه ایندفعه مسوولین واردقضیه شده وفتنه راریشه کن کنند وحتی بادست های پشت پرده هم برخوردکنند.نه اینکه بایک مسکن تمام کنند.
علی امیری قاسم ابادی
آقای سرباز امام زمان.اولندش اسمتو بد نوشتی باید مینوشتی [...] آمریکا .دوم صد در صد این نامه روفرزند شهید نوشته .سوم بانی فتنه اقای [...] و شما [...]های دست پرورشین.چهارم حتم داشته باشین که این کاراتون درآینده ای نه چندان دورجوابی عظیم خواهد داشت .ما قانون مند رفتار کردیم وهمیش قانون مند می مانیم .ما حداقل اسم قانون همراهمان است اما شما چه با زور /رشوه/وام های بلا عوض /حرام خوری کار خود را پیش می برید . من نمیدانم شما چگونه در این جامه اسلامی سر بلند می کنید.
هنرمند در پاسخ به علی امیری قاسم ابادی
اقای علی امیری احسنت دقیقا زدی به هدف به خصوص نامشو.
دوربین مدار بسته
سلام یعنی هنوز هیچ مسئولی پیگیر قضیه نشده؟ وای به حال این انقلاب و این ملت البته از این دولت و دولتمردان بیش از این انتظار نیست...
حسین پورقاسمی
با سلام با توجه به نظرات ارسالی می توان به این جمع بندی رسید که آقایان م .م - ب.پ - ب.د و... با توجه به اینکه وجه خود را طی چندین سال اخیر در بین مردم قاسم آباد از دست رفته می دیدند با برنامه ریزی توسط اتاق فکر پشت پرده و با فریب افکار عمومی در صدد تخریب خانواده ما برآمده اند و مطمئن باشند که راه به جایی نخواهند برد. ما که هیچگاه دنبال کسب شهرت و یا منصب و مقام نبوده و نیستیم و همواره مطیع فرامین مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه ای هستیم. آقایانی که ما را تافته جدابافته معرفی نموده اند بیایند یک نمونه مثال بیاورند ... پدرفقیدمان زمانی که در قید حیات بودند بیشترین دغدغه شان حل مشکلات مردم بودند و حتی برخی اوقات از ما میگذشتند تا مشکلات مردم حل شود . مردم غیور قاسم آباد این محبتها را هیچگاه فراموش نمی کنند اما این افرادی که نامشان در بالا آورده شده فقط به بهانه اینکه میخواهیم مراسم یادواره شهدا را در روزی غیر فاطمیه برگزار شود تا انتقام از ن.ع بگیریم در صدد تخریب یک خانواده برمی ایند و آرامش محل را برهم می زنند. چرا ف.ع در روز اول عید به دهیاری حمله ور می شود؟ علتش چیست؟ نه اینکه {} محل بازیچه دست افرادی قرار گرفته و با نامه نگاری در روز اول عید دنبال ایجاد تنش و درگیری بوده است. سخن بسیار است آقایان بیایند خود را اصلاح نمایند ، افکار خود را اصلاح نمایند . . نردبان این جهان ما و منی است عاقبت این نردبان افتادنی است . . .
اهالی قاسم آباد در پاسخ به حسین پورقاسمی
از فرمایشات حضرت امام ره: اگر یکصدو بیست و چهارهزار پیامبر دور هم جمع باشند هرگز باهم اختلاف نخواهند داشت! بااین کلام گهر بار مفهمیم که آنانی که برحقند وخودشان را در خط حق وحقيقت میبینند شاید اختلاف نظر ویا اختلاف سلیقه داشته باشند ولی در امور اصلی هرگز اختلاف پیدا نمیکنند که منجر به نزاع ودر گیری و آنهم آسیب رساندن به همدیگر شوند. روایتهای زیادی هست که نشانه های افراد عاقل وبحق هست اینکه :دعوا نمیکنند وبرای اثبات حقانیت خود سوگند نمیخورند. بدتر ازاینکه هرکسی هم که در پی نصیحت بربیاد ، به دیده دشمن نگریسته میشود، و در اوهام، هر آنکه تاییدشون نکند دشمن محسوب میشود. در قضیه قاسم آباد سرمسئله ای درگیرند که بسیار مطلب کوچکی هست چقدر خوب فرموده که آدمهای بزرگ فکر های بزرگ دارندآدمهای کوچک فکر کوچک. بظاهر از شهید وشهادت گفته میشه اما آنچه دنبال نمیشه اهداف شهید هست، ویا گروهی از خانم فاطمه زهرا( ص )!که حتما مراسم یادواره شهدا در این روز گرفته شود! شهدا خودشان را در گمنامی یافتند چقدر خوب بود ما نیز درس میرفتیم و یه مقدار خودمون را از حاشیه هایی که برازنده خانواده شهید نیست دور میکردیم، واجازه میدادیم دیگران ازما دفاع کنند. دوست و دشمن را از هم تفکیک میکردیم.دراین درگیری چند خانواده شهید وپاسدار وایثارگر شدند دشمن وهمدیگر ومنافق اماافراد مسئله دار و......شده دوست و رفیق! چرا؟ واین اگر از بی بصیرتی نباشه مسلما از بی توجه به مسیولیت فردی در جامعه کنونی هست. ایکاش نامه فرزند محترم شهید نگاشته نمیشد چرا که اگر بحث نوشتن رنجنامه باشد تک تک خانواده های شهید اعم از پدر ومادر وبرادر و فرزند، دراین دوره وزمانه در موارد گوناگون حرف دارند، مخصوصا که حادثه ای در یه محیط کوچک پیش می آید ، باید آتش آنرا خاموش کرد نه اینکه با نامه وگفتار بیشتر، به آن دامن زد.در چنین شرایطی بهترین کار سکوت هست وبس، وبه عقلافرصت داده شود بین افراد میانجی شوند و جلوی فتنه بیشتر گرفته شود، ولزومی نداردهرچند گاهی یه نفر از یه خانواده با گذاشتن یه متن، کینه هارو بیشتر کند، به به به چه چه دیگرآن نباید اهمیت داد. در نوشته های افراد در همین قضیه میبینیم کسانی ورود کردند که نفهمیدند فرزند شهید پسره یا دختر، آنوقت نباید احتمال داد که دیگران دارند بنزین رو آتش میریزند، خدارا باید شاکر بود که در قضیه درگیری دهیاری کسی کشته نشد! اگر بحران از این بیشتر دامن زده میشد آنوقت کی پاسخگو میشد،؟شهیدی که وصیت میکند برمزارم سنگ نگذارید ما زنده ها چرا نباید گذشت کنیم؟ آیا بهتر نبود برای نظم بخشیدن به نصب بنر به شکل دیگری نامه نوشت؟ یا اعتراض به نامه دهیار روش دیگری غیر حمله با داس یافت نمیشد؟ پس بهتره بیاییم با کمک دیگران که بین افراد دو طرف از مقبولیت برخور دار هست این مشکل رو با گذشت از مسایل متفرقه حل کنیم که صلاح کار در این هست وبس ، و ذکرافراد از الف تا ی امری نیست که از آدمهای بزرگ صورت پذیرد.
زهراپورقاسمی
آقای برادر شهید که واقعااصلا این واژه برازنده ی شما نیست خدابیامرزد و روح آن شهید را آرام کند که تو برادرش باشی!! برادر مثلا گرامی هنوز نمیدانی که تهتمت زدن چقد زشت است اگر فکرمیکنین تهمت هایی که زدین حقیقت دارد جرأت داشته باش و خودت رو معرفی کن و حتما باید ثابت کنی که تهمت هایت حقیقت دارد وگرنه واگذرات به خدا
ابراهیم پورقاسمی
دوست گرامی برادر شهید اولا خوشحال میشم که خودتو معرفی کنی تا بشناسیمت بعد ازت میخوام گفته هاتو ثابت کنی وگرنه طوری دگ باهات برخورد میکنیم
برادر شهید در پاسخ به ابراهیم پورقاسمی
جواب به کوچک ها عوارض زیادی دارد جواب به همانهایی در پشت نام بزرگی چون شهید پور قاسمی ، باورشان شده که هر کاری وهر حرفی وهرگونه حرکتی داشته باشند میتوان به آن دست زد! همین امر باعث شده همیشه چند نفر از یه خانواده باشند در مقابل خیل عظیم مردم، در همین موضوع ونامه باصطلاح دردنامه فرزند شهید آنچه بسیار ملموس هست ورود اکثرا پورقاسمی ها دراین مناقشه! در بحث ستاد قبلی انها هم دقیقا اینگونه بود اعضای ستاد فقط اقوام و وابستگان پورقاسمی بود وبس! اگر خلاف این گفته هست دوستان نام ببرند در ستاد کذایی آنها کدامیک از افراد از خانواده ۱۵ شهید دیگر محل حضور داشتند مگر یک نفر آنهم برادر رضایی یه شهید که باوجود حی وزنده پنج برادر دیگر شهید فردی که چند بار از سینه فلان مادر مییک زده وشیر خورده خود را وارث شهید میدانست ودر جلساتشان شرکت میکردو به دیگر برادران اصلی اجازه حضور نمیدادید! جلب اینجاست بیست و سومین سالگرد شهید پور قاسمی را در ۲۴ مهر ۹۳ میگیرید و بیست وچهار مین سال را در ۴ فروردین ۹۴ یعنی بعداز شش ماه بعددر ایام شهادت فاطمه زهرا( س )، آنوقت این دوگانگي را کجا میبرید؟ یکی رادر منزل ، یکی رادر مسجد، شاید بگید آن یکی روز شهادت وی هست واین یکی عمومی، اما هردو تا که مردم محل رو آدم بحساب نمی اورید! آیا این با رویه آن شهید بزرگوار همخوانی دارد، مسلما نه،بس بهتر نیست به مردم بپیوندید واز منیت دور شوید وتا فته جدا بافته نباشید؟ از آنطرف همش میگید خودتون را معرفی کنید! والله مردم میترسند از کوته فکری! نکنه بانوشتن نام در گداشتن درد دلهای خود ،شما ها مجددا داس بردارید وسروقت شون برسید.
زهراپورقاسمی
نه انهایی که داس برداشتن از شدت عصبانیت رو زورگویان بود ما بخاطر تهمت مردم از خشونت استفاده نمیکنیم ولی تا موقعی که این تهمت زنان حد خودشان را بدانند شما هم اگه تا حدودی فکرمیکنین حرفایی که زدید صحت دارد و یکی رشوه گرفته و اخراج شده و دیگری به دلیل توزیع مواد مخدر (هه) اخراج شده خودتان را معرفی کنید و گفته های خود را با رو کردن مدرک بگویید در غیر این صورت حرفایتان اراجیفی بیش نیست واقعا متاسفم واسه کسانی که حرما یک شهید را نگه نمیدارد و حرف آ خر شما گفتید که اینجا هم خانوادگیه انتظار نداشته باشید وقتی پای توهین و تهمت و آ زار و اذیت خانواده ى پورقاسمی درمیان باشد حتی کوچکتر فرد این خانواده ساکت بشیند و اجازه دهد هرکس و نا کسی هرطور که دلش میخواهد به این خانواده ظلم کند
علی
یه کلمه از مادر عروس...........
خواهرشهید
سلام به تمامی عزیزان طرف صحبتم باخانواده پورقاسمی است .آیاشهید ننوشته من از آنها نمیگذرم وآن دنیاتسویه حساب خواهم کرد پس بهتره که ساکت باشید وکار را به خودشهید بسپارید بذارید بیژی پارس خودشو بکنه
ناصح در پاسخ به خواهرشهید
روزی ملانصرالدين وارد روستایی شدو مردی به او گفت ملا من تو را از طریق الاغت میشناسم ، ملا گفت اشکالی ندارد چون الاغها همدیگر را خوب میشناسند، حالا روی چه حسابی این باصطلاح [...] از روی پارس به شناخت رسیده...........؟.! چقدر جالب گفت آن بزرگ:وقتی حرف راست میزنید فقط انسانهایی از دستتان عصبانی میشوند که تمام زندگیشان بر دروغ استوار هست. در آخر باید گفت بعضی ها در کمال بی لیاقتیها، حتی هنر ساده سکوت را هم ندارند!
حیوان در پاسخ به ناصح
دریغ از یک کلمه حرف راست.... این {} محل برای حفظ پست و مقام خود دست به هر کاری می زنند چه برسد به دروغگویی.
اسماعیل پورقاسمی
باسلام اینجانب اعضای شورای اسلامی قاسم آبادسفلی رابه مناظره درمسجدشهدای محل دعوت میکنم.البته ازفرماندار،ریاست دادگستری، رییس بنیادشهید،فرمانده سپاه قدس هم جهت شنیدن صحبت طرف های مناظره دعوت شود.تاتصمیم گیری برای شناسایی فتنه گران آسانترشود. البته پیشنهاددیگرم این است حتی ازصداوسیما برای ضبط این مناظره دعوت شود.وزمان مناظره ازطریق اعلان عمومی به اطلاع هموطنان گیلانی رسانده شود.
ناصح در پاسخ به اسماعیل پورقاسمی
آدمهای کوچک وقتی میخواهند خودشان را بزور به مردم بقبولانند حرفهای قلمبه سلمبه زدن هست درحالیکه وزنش آنی نیست که هست. یه اشتباهی بواسطه زیاده خواهی یه عده در محل اتفاق افتاده که همه عقلا سعی در حل آن دارند، آنوقت یه پلاکوت که خود یه سر دردسر هست ،از رو نمیره وبا کمال .......درخواست مناظره میکند آنهم در مسجد محل، آنوقت در ذهن خود چه تصویر از آن نشست میتواند داشته باشد، بنازم به مذاکرات هسته ای ، افرادی که این دوست بسیار ظریف برای مناظره درخواست نموده ، در مذاکرات ۵+۱ ندیدیم!البته این دوست ما چه تضمینی میدهد در آن مناظره دوست دیگرشان باخود داس بهمراه نیاورد، ویا باتوجه به سابقه بد دهنی، درصورت ناک اوت زبان به فحاشی نگشاید. برادر من تورا خدا ویا هر آنچه اعتقاد داری ، خواهشا کوتاه بیا، زیادی در توهم رفتی. ازمن گفتن بود، خدا همه ما وشما را به راه راست هدایت کند.
حسن
با سلام فکر نکنم در آن حدی باشی که بیای با شورای محل مناظره کنی البته ادبیات گفتار شما برای همه مشخصه چه از خواندن نطرهای فوق که همش شده کل اعضای خانوداده شما که در حال جواب دادن وتهدید کردن هستند وادبیات شما رو هم باید از [...] چابکسر پرسید ...در ضمن شما نگران مردم نباشید که مردم بخوبی فتنه گران را می شناسند ...
جواد
باسلام خدمت اهالی محترم قاسم آبادسفلی که بحق ازپیش قراولان مردم انقلابی چابکسرمحسوب می شوید راستش بخواین من یک چابکسری هستم وساکن رشت فقط یک درخواست داشتم از خانواده محترم شهداوآن اینکه اتفاقات اخیر درقاسم آبادسفلی به شدت وجهه عمومی نیروهای ارزشی محل وبخش چابکسررادچارخدشه نموده است.آنچه که ازطرفین شنیده می شود جداازاینکه چه مقدار منطبق باحقیقت باشد بیشتربرآتش فتنه دامن می زند روزگاری یادواره شهدادرآن محل زبانزد خاص وعام بود که خیلی ازمحل ها وحتی بخش ها یادواره شهدا نداشتند.وایام فاطمیه زمان داءمی آن بود حال به هرجهت اگر آن ایام عزیز یادآورتلاش خانواده شهیدپورقاسمی برای زنده نگه داشتن یادشهدابود وامروزاگر دنبال روز دیگری بودن نشانه همکاری همه خانواده شهداتلقی می گردد باید خوشحال بود که تلاش خانواده شمادرکنار سایرخانواده شهداباعث گردید که امروز باگذشت سالهای متمادی ازعروج آن سبک بالان عاشق برای زنده نگه داشتن یادشهدا رقابت گردد واین یک فرصت بی نظیر درآنجاست که باپیشینه جلوداربودن مردمان قاسم آبادسفلی در انقلاب وجهاد وشهادت سنخیت داردواگر هرکسی که برای بهره گیری ازاین فرصت تلاش نکرده برای ایجاداخوت وبرادری آستین همت بالا نزندجاهلانه یاعالمانه روح شهدا راازخودناخشنود می گردانداز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فرماندارمحترم وبنیادشهیدرودسربخشدار محترم وامام جمعه محترم چابکسراستدعا دارم درروزعیدمبعث برای اخوت وبرادری خانواده شهدادرقاسم آبادسفلی پیش قدم شوند وان شاالله دراین روزعزیزشاهد فصل جدیدی درتاریخ مردم انقلابی وهمیشه بیدارقاسم آبادسفلی باشیم. عزیز
جواد عابديني
باسلام شورايي كه عرضه حرف زدن ندارد واز مناظره بايك فردعادي ميترسد بعد چگونه ميتواند از حق مردم دفاع كند پذيرش عدم مناظره يعني اينكه تماميمسوليت هاي درگيري بعهده شورا بوده وباعث ايجاد تفرقه خود شورا بوده است
جواد عابديني
شورايي كه از مناظره بايك فرد عادي بترسد چطور بايد از حق مردم دفاع كند عدم پذيرش مناظره يعني اينكه تمامي اتفاقات روز اول عيد بعهده شورابوده واعضاشورا باعث درگيري شده اند
یکی از نزدیکان شهید
همیشه این طور هست وخواهد بود در این مملکت امثال [...] هستندکه برای مقام ورییس بازی هرکاری میکنندوپا بر روی همه چیز می گذارند .ولی این رابدانند که در همین دنیا تاوانش را می دهند . [...] مراقب خودت باش خدا در این نزدی کیست و همچنین آرام آرام آرام تر
حسن
آقایی [...] شورا این قدر بیکار نیست که هرکه صبح از خواب بیدار بشه بگه مناظره اونم با اون سابقه که همه مردم محل میشناسنش لطفا جوگیر نشید.مهم مردم محل هستند که با بصیرت خود همه رامیشناسند همان مردمی که در انتخابات شورای محل نه بزرگی به این خانواده گفتند.....
سفلی در پاسخ به حسن
تو که سوادت در حد سیکل هست بهتره گنده تر از دهن خود حرف نزنی و هی مردم ، مردم نکنی تو و برخی دیگر از اعضای شورای محل که قاسم آباد رو برای خود ۶۰ کیلومتری درست کردید روزی توسط همین مردم با بصیرت به زباله دان تاریخ خواهید پیوست . نوچه آقاخان!!!
جواد عابديني
به اين ها كه بله گفتند چه غلطي كردند جز ايجاد تفرقه كار ديگري بلد نيستند آدم بايد دل وجرأت داشته باشه وبياد رو در رو حرف بزنه اگه دلشو دارن بيان رو در رو حرف بزنن در جلوي مسولين استاني نترسيد بياييد جلو درضمن مردم خوب شناختن كسي كه دوره قبل شورا بود با درگيري در دادسرا بمدت بيش از يك روز در زندانبد ومشخص شد چه كساني قانون را زير با ميگذارند
ناصح در پاسخ به جواد عابديني
جواد آقای گل! شما که پیشنهاد مناظره میکنید، بفرمایید پیرامون چه موضوعی مناظره کنند، چه تضمینی وجود دارد آقایانی که باداس وتبر به این جا و آنجا حمله میکنند مجددا جلسه را بهم نزنند؟ دوما یا شنا در جریان نیستید یا حدود شما اینقدر نیست تا در جریان باشید، حدود یکسال ونیم هست بارها یکی از افراد ذینفع خودشان نشست مابین دو جریان مطرح گذاشت که جریان وابسته به شورا چندین مرحله حضور پیدا کردند اما جریان وابسته به خانواده شهید پورقاسمی در جلسات تشریف نیاوردند. بنابراین اگر این نشست ها صورت میگرفت چه بسا کار به اینجا نمیرود. اما حالا! در شرایط فعلی اصلا صلاح نیست چیزی بعنوان مناظره صورت گیرد، چون آقایان روحیه پرخاشگر دارند وای با روح مناظره در تضاد است
جواد عابديني
شورانترس در مناظره شركت كن واز افرادي كه رفتن زندان حمايت كن
حسن
در ضمن به فری بغدادی بگین منتظر زندان رفتن وآب خنک خوردن باشه .اسی بد دهن اینقدر بخودت نناز هیچی نیستی .فقظ م.ع بچسب بیخیال بقیه...
بی طرف
کسی که حق داشته باشه که زندان نمیره همین بهتر که حل بشه وگرنه اونایی که چهره حق به جانب گرفتن و مردم مردم میکنن بدتر از این هم واسشون اتفاق بیفته
ميلاد اكبري در پاسخ به بی طرف
بذاريد هرتصميمي قانون گرفت اجرا شود نترسيد شما كه بي طرفيد پس هيچ نظري ندهيد اگه ف ع هم رفت زندان مشكلي نيست چون قانون رو قبول داره و مثل [...]نيست كه در دادسرا با داديار درگير بشه و از دادسرا بندازنش بيرون و آبروي خودشو بيش از ببره
جواد عابديني
گفته شده مناظره درحضور مسولين شهرستان واستان برگزار بشه و توسط صدا وسيما نيز پوشش داده شود ودر تمامي مسايل محل ومشكلاتي كه بوجود أمده صحبت شود اتفاقادر چنين شرايطي مناظره نياز هست تا واقعيت بعرض مردم و مسولين رسانده شود وبراي هميشه اين مشكلات بر طرف گردد اين ديگه ترس ندارد اين رو هم بدانيد كه با حضور مسولين هيچ اتفاقي صورت نميگيرد وآقايان بعضي از مسايل رو بهانه قرار ندهند بياييد به پاي مناظره بنشينيد درضمن هركه خلاف قانون انجام بده بايستي مجازات خاص خودشو تحمل كنه ودر اين خصوص قانون تصميم ميگيرد وهمه بايد ا ز قانون تبعييت كنند
برادرشهید در پاسخ به جواد عابديني
از تمامی دوستان استدعا دارم که ستاد یادواره شهدای قاسم آباد را از قضیه دعوا ودر گیری قاسم آباد جدا بدانید! دعوا سر نامه دهیاری هست و سامان دادن به نصب بنر وغیره که کم ظرفیتی یه عده باعث شد بدون تدبیر وفکر و با داس وقشون کشی به دهیاری محل حمله کردند ودرب دهیاری را شکستند ونهایتا افرادی هم به دفاع از امنیت دهیاری واینکه دهیاری بیت المال هست وبه آن نباید آسیب برسانند با همدیگر درگیر شدند که پرونده آنان در دادسرا تحت بررسی هست.پس ستاد یادواره شهدا ربطی به این مناقشه نداره! بنابراین نباید کسی فکر کنند سر شهید باهم دعوا دارند چون حمله کننده گان اصلا خانواده شهید نیستند، چراکه خانواده شهید به اموال دولتی آسیب نمیرسانند! الحمدالله باهم آهنگی تمامی خانواده های شهید ،یادواره در هفته دفاع مقدس باحضور افراد محل ومردم شهید پرور ویاور ولایت برگبار میگردد.
بی طرف
اگه ف ع قانون رو قبول داشت که با داس به ساختمان دولتی حمله ور نمی شد
علی شاهد ماجرا
در ضمن فکر نکنین مقصر اصلی شورا و مردمن.مقصر اصلی خودتونین با داس حمله ور شدین تا بزور یه حرفو سبز کنین ولی اینبار مردم طاقت نیاوردن و دست به کار شدن.دیگه بسه زورگویی.این درس عبرتی باشه یرا شما و امثال شما ...البته اگه عبرت بگیرید..
علی شاهد ماجرا
حق با دختر شهید علیپور هست..شما اگه مدرک داشتین الان در خونه رییس جمهور بودین..در ضمن شهید شما اصلا شهید جنگ تحمیلی نبود .بعد از جنگ شهید شد.۳ تا سردار تو محلمون داریم که اسمو یادشون سالی یبار تو زبون میادو حرفی نمزنن اونوقت شما توقع دارین سالی ۴ بار مراسم بگیرید؟؟؟جالبه واقعا....
بی طرف در پاسخ به علی شاهد ماجرا
باسلام شما چقد اطلاعاتتان پایین است کی خانواده این شهید سالی چهار بار مراسم گرفتند؟آنها یک بار یادبود در منزل خود میگیرند بدون هیچ مراسم خاصی یک بار هم بنابر وصیت خود شهید در ایام فاطمیه که هرسال اسمش بود یادواره شهدای قاسم آباد که حتی در اعلامیه ها هم این اطلاعیه نوشته شده بود ولی با شرایطی که امسال بوجود آمد و ناراضی بودن عده ای این مراسم تنها با نام شهید پورقاسمی گرفته شد,بله حق با شماستشهید پورقاسمی شهید هشت سال جنگ تحمیلی نبودن و دو سال بعد ترورش کردن ولی باز نامش شهید است چون برای دفاع از میهن خود زن و سه فرزند کوچک خود را رها کرد و به منطقه مرزی رفت,همچنین این را هم بگویم که داس برداشتن و حمله شدن کار خیلی زشتی است و هیچ کس حتی خانواده آن شهید هم تایید نخواهند کرد
علی شاهد ماجرا
در ضمن ف ع اصلا خانواده شهید نیست چرا نخود اش شده و خودشو وسط انداخته..چرا؟؟؟چون واسش نفع داره داره از شهید پورقاسمی استفاده میکنه..اون قصر در رفت..این چوب که پسرش خرد واسه اونم هست ایندفه...منتظر باشید..
همرزم شهیدسرداررحیم زاده
باداس به شورایاهرکجارفتن باعصبانیت خلاف هست کسی تاییدش نمیکندمنتهاعلتش رابایدبرسی کردبراچه بوده اگه اقابیژی که دلقک وعلت دست یه عده شده اگه ان نامه ای که مدت زیادی توشورابوده رویک روزقبل ازمراسم نمی فرستادهیچ موقع چنین شرایطی پیش نمیومدپس نیت کثیف این اقابرهم زدن مراسم بودواب راگل الودکردن وماهی گرفتنه تاانجایی ماخانواده شهیدپورقاسمی وپدر بزرگوارش خدابیامرز رامیشناسیم درطول انقلاب زحمات زیادی کشیدن اتفاقا خودشهید پورقاشمی ازفرماندهان جنگ بوه که خودم چندسال یکی ازنیروهاش بوم سردارعبدلاه پورهی وحاضرهستندالانم فرمانده سپاه گیلان تشریف دارن کسی شک داشت میتواندسوال نماید ولی متاسفانه اقابیژی روحتی برایک بارهم تومنطقه جنگی یافت نشداعمال هرکس روخودش بایدجواب دهدپس بااراجیف با ابروی خانواده ای که یه شهیدودوجانباز رو تقدیم انقلاب وامام شهیدان کرده بازی نکنید با توجه باینکه خودپدرشهیدبیش ازیکسال بابندهتوجبهه هاموندند
ع
اگه هرکسی در جواب کار دیگری دست به داس یشه چه شود.توجیه از این مسخره تر نبود برای کارتون بیارید.
ده
اقای شاهدماجراعلی درحدی یابگم عددی نیستتی که نظربدی کی شهدهست کی نیست بنظرکثیف تون امام مونم شهیدنیست اولاکه ثابت شده بودعمل درگیری بودیدودرظمن اگه جرات بکنیدیه باردیگه درگیری بوجودبیارید خداوکیلی دستی هم بهتون میدیم
ناصر ميركريم پور
مقصرتمامي حوادث اعضاي شورا هستند اعضايي كه بجاي عمران وآباداني محل درحال جنگ با خانواده شهيد پورقاسمي هستند آقاي ب پ شما كه [...] شهيد پور قاسمي هستيد بجاي دلداري و دست نوازش كشيدن به سر فرزندان شهيدبيشتر باعث دل آزو دن انها مي شويد خدا به تو رحم كند آقاي ب پ چه زود يادتون رفت كه در حال اخراج ازسازماني كه در آن مسول هم بودي و همين پدر خدا بيامرز پورقاسمي بود كه آبروت رو حفظ كرد ولي الان كار بجايي رسيده كه بايستي آبروت رو زير سوال برد هرچند برات فرقي نداره آقاي ب پ چرا جرأت نشستن در پاي مناظره رو نداري آقاي ب پ چرا در دادسرا با قضات درگير شدي توكه بايد قانونمند باشي آقاي ب پ چرا پسر و برادرت به زندان رفت آقاي ب پ چرا هميشه دوست داري با درگيري حرفت رو به كرسي بنشوني درگيري در ملك ميان و اوشيان قاسم آبادباعثش تو بودي آقاي ب پ آقاي ب پ پول فروش شن رودخانه رو كه بصو رت غير مجاز فروخته شد چيكار كردي آقاي ب پ از شما بعيد است رابطه داشتن با زنان معلوم الحال
ناصر ميركريم پور
آقاي ب پ در مناظره شركت كن
س.ع
بد بخت اگه مناظره بشه آبروی نداشته شما وخانواده تان خواهد رفت و ماهیت کثیفتان بیشتر برای مردم رو میشه هرچند که آنچه عیان است چه حاجت به بیان است.پس اینفدر مناظره مناظره نکنید چون هنوز نه صلاحیت دارید ونه ادب ونزاکت
م
تا جایی که آقای [...] رو میشناسیم این وصله ها به او نمی چسبه " اینقدر اراجبپیف نبافید وآتش جهنم رو برای خود نخرید.در ضمن آقای [...] باتوجه به کارهایی که در محل انجام داده وداره میده همه مردم سپاس گذار او هستیم نه مثل بعضی ها که در دوره قبل بخاطر حس ریاست طلبیش حاضر به تحویل مهر شورا نبود ومردم را برای مهر کردن یه نامه به بخشداری چابکسر می فرستاد وهنوزم که هنوز مردم نفرینش می کنند.
هم محلی در پاسخ به م
قضیه ماستمالی کردن از حوادثی است که درعصر بنیانگذار سلسلۀ پهلوی اتفاق افتاد و شادروان محمد مسعود این حادثه را در یکی از شماره های روزنامۀ مرد امروز به این صورت نقل کرده است:"هنگام عروسی محمدرضا شاه پهلوی و فوزیه چون مقرر بود میهمانان مصری و همراهان عروس به وسیلۀ راه آهن جنوب تهران وارد شوند از طرف دربار و شهربانی دستور اکید صادر شده بود که دیوارهای تمام دهات طول راه و خانه های دهقانی مجاور خط آهن را سفید کنند. در یکی از دهات چون گچ در دسترس نبود بخشدار دستور می دهد که با کشک و ماست که در آن ده فراوان بود دیوارها را موقتاً سفید نمایند، و به این منظور متجاوز از یکهزار و دویست ریال از کدخدای ده گرفتند و با خرید مقدار زیادی ماست کلیۀ دیوارها را ماستمالی کردند."
جواد
باسلام به همه برادران وخواهران قاسم آبادسفلی امیدآن داشتم که مبعث حضرت رسول مکرم اسلام زمانی برای آشتی محلی شماباشد که به هرروی این مهم به وقوع نپیوست وانتظارداریم نیمه شعبان زادروزامام حی وحاضر این اتفاق مبارک رخ دهدودل امام عصر وروح شهدای بزرگوار محل شادگردد .باوربفرمایید شهدای شما بی هیچ اختلاف وتنش درکمال صفاوصمیمیت روزی خورخوان نعمت الهی هستند وادامه دادن به این اختلافات که به اسم آن بزرگواران درکوی وبرزن شنیده می شودجز عذاب برای روح آنان ثمری ندارددرنظر قبلی اعلام کردم صرف نظرازاینکه چه رخ داده مطمءن باشید که طرفین به اندازه ای که وجدان خودشان حکم می کند صاحب حق هستند که میزان آن دردوطرف متفاوت است بیادداریم ازمنبری ها که میگفتنددونفرداعیه دارمادری فرزندی بودندکه امیرمومنان حکم به نصف کردن فرزند دادومادرحقیقی برای زنده ماندن فرزندازحق مادری گذشت حال امروز که ادامه دادن به اختلاف محلی درتضادبارسالت زنده نگه داشتن یادوخاطره شهداست شماازحق خودنمی گذرید استدعای عاجزانه دارم ۲هفته فرصت داریم برای آشتی درمحل که بابرگزاری جشنی باشکوه توام بااطعام باشدوتوفیق حضوردراین جشن باشکوه نصیب مانیزبشودان شاالله
شورا
آقاي ب پ بي غيرت ما حاظريم در مناظره شركت كنيم وبذار آبرومون برود تواگه جرات داري شركت ميكني و خواهيم ديد آبروي چه كسي خواهد رفت هر حرفي داري مثل مرد بيا تو مناظره بزن مگه مرد نيستي در ضمن آقا جواد شما وكيل وصي مردم نباشيد هرچي قانون گفت ما با تمام وجود قبول ميكنيم
پورقاسم در پاسخ به شورا
آنچه به اطمینان میتوان گفت این هست که تمامی این مشکلات بعهده ن.ع هست او که در مسجد اعلام میکند من رسما ستاد قبلی را منحل اعلام میکنم یکی نیست بهش بگه مگر خودتون به همراه دیگر افراد مطرح امضاء نکردید که دوستاد قبلی وهم عرض،منحل و ستاد جدید تشکیل شود؟بعداز مدتها رایزنی بادیگران خانواده های شهید ازجمله خانواده شهید حاج ابراهیم پورقاسمی،هفته دفاع مقدس برای برگزاری یادواره انتخاب وبعد از آن دوستان خارج شده از ستاد یادواره شهدا،اقدام به تشکیل موسسه احیاءگران فاطمی دادند وچون اهداف پشت پرده خود را نتوانستند در آن موسسه پیاده کنند مجددا ستاد منحل شده سالهای قبل را مطرح کردند وباعث بحران شدند،بااین اوصاف دقیقا میشود فهمید که افراد غیر قاسم آبادی دارند تو محل ایجاد اختلاف میکنند و بدشون نمیاد در قاسم آباد اختلاف باشه ،انگار فقط یه تعداد از بیرون فقط میتوانند مشکلات قاسم آباد رو حل کنند یا ریاستی کنند. همانطور که مدت بیش بیست سال ریاست ستاد یادواره کذایی قاسم اباد با ن. ع بود اما چرا نتوانست آنانی که هرهفته جلسه داشت ،متقاعد کند در نشست باخانواده های شهید بنشینند وحرف خودشون را بزنند،دوستانی که دم از مناظره میزنند چطور درچهار پنج جلسه به خواست ن .ع در مکانهای مختلف خانواده هارا برای نشست دعوت کرد اما جز خودش هیچ کس از نزدیکان هم سو با ایشان در نشست حضور پیدا نکردند.یعنی دوستان وخانواده های ۱۵ شهید بیشتر به او بها میدادند تا آنها! این درست نیست که بخاطر فامیل بودن وی دربست در خدمت آنها باشد درحالی که تا حالا انتظار عموم محل از ن.ع این بود که فراجناحی برخورد کند حال که او نتوانست چنین روندی را پیش بگیرد و پسرهای او مثل بریگارد همراه فرد داس بدست درحمله به دهیاری شرکت داشت،دقیقا بیطرفی او نقض و از چشم خانواده ها واهل محل افتاده است! مگر اینکه بخواهد با جبران اشتباهات ،افراد خاطی را قانع کند دست از یکسری کارهای اختلاف انگیز بردارد،شاید آبروی ریخته شده اندکی باز گردد.
ح در پاسخ به پورقاسم
همه افراد خاطی چه آنکه قلدر بازی درآورده ونقش بادیگارد خانواده شورای اسلامی و دهیاری را ایفا می کنه و چه آنکه داس به دست گرفته و عصبانیت خودش را اینگونه بروز داده باید در دادگاه عدل الهی مجازات شوند. پس با حرفهای مختلف اعم از اینکه یادواره شهدا در دفاع مقدس باشد یا مقصر این است یا آن است و با فرستادن افراد مختلف به محل جهت جلب رضایت و... جهت تغییر صورت مساله امری واهی و بیهوده می باشد پس بیش از این ادامه ندهید....
م م م
ميرساند خانواده شهيد پورقاسمي هرساله در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا س مراسم شهيد خود را برگزار مينمايد و در اين خصوص بصورت مكتوب به كليه مسولين استاني و شهرستاني اعلام گرديده و تاكيد شده هيچ نهاد وارگاني بدون هماهنگي با خانواده شهيد پورقاسمي حق نصب عكس و اسم شهيد پورقاسمي را ندارند
م م م
ولادت با سعادت حضرت ابوالفضل العباس وروز جانباز بر تمامي جانبازان قاسم آباد مباركباد
قاسم ابادی
همین فرداگه نبودکه [...] شصت کیلومترالان کیسه گدایی رودوشش بودداشت گدایی شومیکردباان گندی که [...] رامسرزده بودچطورانموقع ادم خوب وماثری بودالان که خرش ازپل گذشت شدادم بدواقعانمک بکوربه اینجور[...]میگن بس کنیدکثافت کاریهاتونواگه واقعامردهستیدبسم الاه این گوی واین میدان چراجرات رودرروشدن روندارید
پورقاسم در پاسخ به قاسم ابادی
اتفاقا فکر میکنم تو قاسم ابادی نیستی یا ازهمانی که بواسطه افرادی هایی به نان ونوا رسیدی وزحمت شصت کیلومتر را بخود نمیدی،والان راحت مزد پاچه خواریتو نوش جان میکنی والا اگر سواد داشتی نوشتم که چندین بار برادران وخانواده های شهید جمع شدند برای صحبت اما آقایان از خود راضی برای تبادل نظر تشریف نیاوردند،بانی خود ن ع بود که آنها ازش حرفشنوی نداشتند .در عوض این بزرگوار درتمامی جلسات آنها حضور پیدا میکرد،متوجه شدید یا خودتونو به خواب زدید.سخته کسی که خودشو بخواب زده بشه بیدارش کرد!
اسماعیل پورقاسمی
باسلام کلام آخراینکه اگرآقایان باصطلاح اکثریت وبرخوردارازهواداری عمومی مردمی وعلی الخصوص خانواده معظم ومعزز شهدا اطمینان دارید که برحقید وبه گفته های خودتان پای بندید چراکسانی راازمناطق مختلف واسطه کرده اید که ازپیگیری قانونی پرونده صرف نظر کنند. همه چیز به سودشماست دونهاد مهم وقانونی بخش چابکسرکه باتمام توان درخدمت شماهستند پس نگران چه هستید؟ این رابدانیم ازآن شهدایی که همه مادم میزنیم قطعا سکوت نخواهندکرد همانگونه که درمقابل ظالمان وزورگویان درعصروزمان خودایستادند همانگونه درمقابل هرظلم وطغیان دیگری خواهندایستاد. پس توصیه من به دوستان باصطلاح اکثریت این است که اندکی صبر سحر نزدیک است.
دوست اسماعیل پورقاسمی در پاسخ به اسماعیل پورقاسمی
حب نفس آفتی هست که شاید سوادبرخی کفایت نکند که بتواند بدان نگاه خاص داشته باشد!اما اندکی به تاریخ معاصر مخصوصا به تاریخ انقلاب اسلامی بنگریم متوجه میشویم حب نفس خیلیها را بیچاره کرد،از آثار حب نفس آینه که افراد کوچک دوست داره بهر طریقی هست خودش را در جامعه مطرح کنه و یه جورابی سرزبان باشند. دوست بزرگوار جناب آقای اسماعیل پورقاسمی بهتر نیست یه مقدار کوتاه بیاید؟خود شهید وخدا به این امر راضی ترست ،بخدا در گمنامی انقدر خیرو برکت داره که در شانتاژ غیره نیست مخصوصا که تو بعداز رفتن پدر خدابیامرزت خیلی حسابشده باید رفتار کنی. بخدا در دید شما فلان برادر شهید حزب الهی نیست،اما مثل فلان کس که در جامعه ایجاد بحران میکنه وافراد محل را بجان هم میندازه کارش بهتره یا او ،او که نماز خودشو میخونه وبموقع پای اهداف انقلاب هست؟ من وشما اگر به جامعه و تفاهم فکر کنیم مطمئنا دست هر فردی که بخواد افراد محل رو بهم آشتی بده را میبوسم ،مگر اینکه به درگیری ونفاق نظر داشته باشد! خودت ریشتو قاضی کن، خدا ورسول(ص ) امام وآقا به چی راضی هست پیام آقا امسال چی بود.چرا فکر میکنید همه دشمن شمایند ودو نهاد چابکسر را که مثال میزنی ،اگر دشمن شما بودند که باوجود فحاشی سکوت نمیکردند که!من شاهدم بخاطر احترام برادر شهیدت از حق خود گذشت کرد.وبا وجود اینکه فرمانداری رودسر بخاطر تخریب دهیاری میتوان ست شاکی باشد ،از این حق مسلم خود صرف نظر کردند،درمحل ۱۵ خانواده شهید درمقابل خیلی چیز سکوت کردند ،آیا بهتر نیست شما نیز سکوت کنید و بگذارید دیگران کار خودشونو بکنند. دوست عزیز کسی از بیرون بیکار نیست برای کار بیهوده وقتش بگذاره،شما که مخالف بودید چرا در جلسه با وی نشستی ،بهتر نبود همان جلسه حرفتو میزدی ؟یک ساعت فکرکردن از یک عمر عبادت بالاتر هست، شک نکن!
م م م
خطاب به برادر شهيد شما ميتوانيد يادواره پانزده شهيد رو برگزار كنيد وكسي منكرش نيست ستاديادواره ١٥ شهيد قاسم آباد مراسم شهيد پورقاسمي رو خانواده اش هرساله در روز شهادت فاطمه زهرا س برگزار مينمايد تحت عنوان ستاد يادواره سردارشهيدحاج ابراهيم پورقاسمي با اين اوصاف هيچ مشكل ديگري در خصوص برگزاري مراسمات شهدا محل وجود نخواهد داشت و درخصوص پرونده درگيري هم هر تصميمي قانون اتخاذ نمودند همگان موظفند تبعييت نمايند
م
بعضي ها [...] با رفتارهايشان فکر ميکنند: اين دنياي مجازي "خدا" ندارد، روز قيامت ندارد، حساب و کتاب ندارد، دار مکافات ندارد، حالا هر چقدر که دلت مي خواهد بد باش! دروغ بگو تهمت بزن ريا کن [...] راحت باش!! اما بدان خدايى هم هست
قاسم ابادی
اتفاقابنده کسی هستم درطول انقلاب وجنگ تحمیلی به ندای امام (ره)بزرگوارم لبیک گفتم وهنوزم پیرورهبربزرگوارم هستم ودنبال هیچ پست ومقامی نبوده ونیستم وزحمت بازوی خودم رومیخورم نه مثل شماهاازکسی باج واخاذی کردم نه مال حرام سرسفره زن بچه ام گذاشتم نیازی به پاچه خواری هم ندارم بازیچه دست کسی هم نیستم فقط میخواستم یاداوری کنم نمک کسی میخوره حرمت نمک وادم نگه میداره هرچندمال این حرفها نیستید فقط ازاین میسوزم حتی دست کثیف بیژی شصت کیلومترنبایدبه جنازه شهیدپورقاسمی میخورد
پورقاسم در پاسخ به قاسم ابادی
دوست باصطلاح قاسم ابادی!انسان پیرو امام ره وحضرت آقا جز به وحدت و آرامش کلام دیگری ندارند،شما حتما یه بار دیگر به پیام نوروزی حضرت آقا توجه کنید آنوقت خودتو در آن ببین ،اگر اهلش بودی که خدا حفظت کند وگر نه بیا برای هم دعا کنیم !
م
مشک آنست که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید.
ده
علی شاهدماجراقراربودبازم درگیری بوجودبیاره چی شدمامنتظریم بیایم درگیرتونوتماشاکنیم چراجازدی نکنه وحشت کردی فقط حتماباباتم همرات بیارباشه??? افرین پسرخوب
م م
درجواب دوست اسماعيل پورقاسمي عرض شود در همون جلسه اول آقاي اسماعيل پور قاسمي و ديگر افراد با نظرات آقايي كه خود رانماينده فرماندار معرفي نموده بود مخالف بودند وايشان گفته شد بگذاريد هرتصميمي كه قانون گرفت اجرا شود در ضمن آقاي بخشدار چنانچه مدعي است كه بهش اهانت شده هرچه سريعتر اقدام به شكايت نمايد وهيچ منتي رو سر خانواده شهيد نگذارد هرگونه تصميمي كه ازطريق قوه قضاييه گرفته شود ما همه قبول داريم وموظف هستيم تابع قانون باشيم درضمن پيگيراين موضوع از طريق دادسرا هستيم تا خداي نكرده حق كسي ضايع نشود
م م
آقايان اعضاء شورا، آقاي نماينده فرماندار، آقاياني كه مخالف با خانواده شهيد پورقاسمي ، عيسى نيا و عليزاده هستيد و اظهار ميداريد كه اين سه خانواده باعث اختلافات ودر گيري در محل هستند پس صبرو تحمل داشته باشيد تا از طريق قانون مجازات شوندو ديگر التماس نكنيدكه دربين طرفين سازش شود آقايان شورا مگه شماها شاكيان خانواد شهيد پورقاسمي ، عيسى نيا وعليزاده نيستيد چرا خواستار اخذ رضايت از آنها هستيد ازطريق قانوني پيگيرپرونده باشيدوديگر آقاي س ع كه خود را نماينده فرماندار معرفي مينمايد رو جهت اخذ رضايت نفرستيد كه هيچ سودي براتون نخواهد داشت لازم است همگان منتظر راي دادگاه باشند وبه آن احترام بگذارند
پورقاسم در پاسخ به م م
فقط یه اشاره کوچک میکنم تا دوستان از توهم بیان بیرون. افراد اگر پادرمياني کردند به این دلیل بود که کل این مشکل اهم از جرم حمله به دهیاری با داس ونیز اتهام ایجاد بحران ودر گیری که بدوش یک نفر هست با اتهام کتک کاری افراد با یکدیگر را باهم حل وفصل دهند.وبایداز این فرصت استفاده میشد، چراکه افراد کتک خور وکتک زن درنهايت به پرداخت دیه محکوم میشن ،اما حکم فرد حمله کننده با داس با مجازات دیگر افراد فرق زیادی دارد،و...............!
هم محلی در پاسخ به پورقاسم
لطفا آدرس دفتر وکالتتتون را بدین تا مردم محل مشکلات قضایی خودشون را بیان پیش شما حل کنن و البته اگه با راهنمایی شما در چاه نیفتن خوبه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
م م
آقاي پورقاسم ظاهراشما درتوهم به سر ميبريد چون همه افرادهرگونه تصميمي كه قانون بگيرد پذيرا هستند ولي هيچگونه سازشي رو با افرادي كه دو رو هستندنمي پذيرند اصلا نگران خانواده شهيد پورقاسمي و بستگان آن نباشيد
محمد در پاسخ به م م
آقای پورقاسم چرا سرتو درد میارید،آنان که تشخیص نمیدهند حمله به دهیاری وغیره کار بسیار زشتی هست،همانها امروز به کار خود اصرار دارند،بعضیها رو فقط روزگار سرعقل میاره،چقدر جالبه آن افراد خودشون رو منتسب به شهید یا خانواده شهید میدانند،در حالیکه شان آن شهید عزیز بالاتر از این درگیریها وگفتار ها هست حالا هرچقدر افرادی هی خودشون را وابسته به شهید بدانند،اشکال نداره بذار ادامه بدهند شاید شهیدی که برخی در ذهن دارند چیز دیگری باشه،شهیدی که ما میشناسیم ودر ذهن ماست وبدان افتخار میکنیم،وجود مبارک وحی و زنده هست وهمگان را به آرامش و گذشت نسبت به یکدیگر و اخوت وبرادری دعوت میکند ،از من من گفتن بیزار هست. شاید فکر کنند من هم در این قضیه دخیل هستم ویا نفعی دارم.نه باز م م ها هر فکری میخواهند بکنند آزادند،
م م
آقامحمد پس شهيد رو قبول داريد بدان شهيد هم ننگ وذلت رو نمي پذيرد وآقاياني كه مراسم شهيد و فاطميه رو به چالش كشيدند در قيامت بايستي جوابگو شهيد وخدا باشند كساني كه درقيد حياتمون خوشحال نبودند پس از مرگ ما خوشحال باشند واز تبريك وتسليت گفتن به خانواده خوداري نمايند واز خانواده محترم خود ميخواهم از پذيرش اينگونه افراد صرفنظر نمايند فرازي از وصيت نامه شهيد پورقاسمي اين افراد ازطريق قانوني در اين دنيا پيگير هستند درآخرت هم خود شهيد با افراد تسويه حساب خواهدكرد
پورقاسم در پاسخ به م م
تا کی میخواهید دست از شعار ومنیت خودو برتر بینی بردارید.بس نیست،پس شهیدو قبول دارید؟پس نه قبول نداریم! بعضی مواقع فکرمیکنیم این شماها هستید که قبول ندارید واگر هم اشته باشید فقط یه نفرو؟! شده یه بار از شهدای دیگر حرفی بزنید.مثلا شهید امیری که وصیت کرده بود تا اختلاف را کنار نگذاشتید منو دفن نکنید،این معنیش چیه ؟فکرم نمیکنم درک کنید! این بدان معنی است که کسانی که دنبال اختلاف هستند ویا به اختلافات دامن میزنند آن شهید رو علیرغم دفن بودن ،هنوز دفن نکرده اند،باید جوابگو باشند.کسی ایام فاطمیه رو به چالش نکشیده،بعضی ها با برخورد اشتباه خود مردم را از مراسمات دور کردند شاید هرگز از خودتون نپرسید ید چرا در مراسم .........مردم محل حضور اندک دارند وفقط از بیرون تعدادی در مراسم با حیله های مختلف حضور میافتند! ؟ بذار دیگر چیزی نگویم چون[...]
رضواني
آقاي [...] شما وافرادي كه هم فكر باشما هستند اختلاف ايجاد ميكنن مگراين افراد به شهداي ديگر بي حرمتي كردند وخانواده شهدا را مورد ضرب وشتم قرار دادند چرااز واقعيت فرار ميكنيد ودروغ به مردم ميگوييد هركس پايبند به مقدسات و اهل بيت وخاندان آن وهمچنين شهيد ميباشد درمراسم شركت ميكند وكسي به اجبار نمياد وهركس هم شركت ميكند اجرشو از خدا خواهد گرفت واگرهم اين افراد توجهي به ديگر شهدا نداشتند پس چرا عكس بنر تمام شهدا رو نصب كرد ند متاسفانه شماها آن را درآورديد خانواده شهيد پورقاسمي از امسال مراسم شهيد خودشو به تنهايي برگزار ميكنه تا از تمامي مسايل حاشيه بدور باشه وشماها هم ميتونيد برا ١٥ شهيد محل يادواره بگيريد كسي هم منكرش نيست
نا محلی
آقای پورقاسمی و عیسی نیا وبلاگ زده اند خدایا ببینید کیا دارن مارو به راه راست میبرن ؟!!!! اینم آدرسش http://radpashohada.mihanblog.com
milad
فکر میکنم اقایان فراموش کرده اند که امام شهیدان فرمودند شهادت یک فوز عظیم است پس نصیب هر کس نمی شود بدانید که همه ما وشما مدیون خون شهیدان هستیم وارواح شهدا از شما متنفرند که به اسم انها قاسم اباد را که زمانی پیشرو در حرکتهای انقلاب بود اکنون به کردستان زمان جنگ درست کردید تا دوباره شاهد ترور شهید پور قاسمی ها ورنجش خانواده شهدای منطقه باشیم از اینکه مسئولین منطقه در این امر کوتاهی کردن متاسفم امیدوارم هرچه زودتر این غائله به پایان برسد تا این صفحه را که عده ای میدان تاخت وتاز خود کرده اند بسته شود .
محمد در پاسخ به milad
خواهشا دست ازاین یاوه گوییها وقیاس بی شعورانه و بی تدبیرانه ببردارید،
رضواني
باسلام خدمت كليه نظردهندگان محترم وملت غيور ايران به استحضارميرساند كليه افرادي كه با خانواده سردارشهيد پورقاسمي دراول فروردين سالجاري درگيرومورد ضرب وشتم قرار داده بودند به حدود ٢٣ ميليون تومان ديه و ٦ ميليون تومان جزاي نقدي بدل از حبس محكوم شده اند
ناشناس
خداشهید پورقاسمی رارحمت کنه.{...}
منتظر
سلام خدمت همه دوستان بنده همه اکثر نظرات رو خوندم به نظر می رسه تمام نظرات حرفهای اهالی همون منطقه هست آقایون محترم بهترنیست خودتون در محل خودتون مشکلتون رو ختم به خیر کنید ؟ بنظرتون آیا عاقلانه هست همسایه های محلی بجای صحبت منطقی وخصوصی باهم در محله توسایت واسه هم شاخ وشونه میکشن؟
در حاشیه