شعار مرگ بر آمریکا ۱۳ آبان کوبنده‌ ترازسالهای گذشته میشود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان گفت: شعار مرگ بر آمریکا در یوم‌ الله ۱۳ آبان امسال کوبنده‌تر و پررنگ‌تر سر داده می‌شود.

شعار مرگ بر آمریکا ۱۳ آبان کوبنده‌ ترازسالهای گذشته میشود

به گزارش ۸دی نیوز، حجت‌الاسلام مجتبی اشجری ظهر امروز در نشست اعضای ستاد برگزاری یوم‌الله ۱۳ آبان در استانداری گیلان، اظهار کرد: ۱۳ آبان یکی از پرحادثه‌ترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی ایران است که در آن سه حادثه مهم در مدت سه سال متفاوت در تاریخ مذکور به‌وقوع پیوست.

وی ادامه داد: ۱۳ آبان سال ۴۳ سالروز تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه به خاطر اعتراض به معاهده ننگین کاپیتولاسیون و ۱۳ آبان ۵۷ مصادف با کشتار دانش‌آموزان به دست رژیم پهلوی و ۱۳ آبان ۵۸ روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام (ره) بود.

*نقش جنایت‌های آمریکا در تاریخی‌ترین حوادث ایران

این مسئول، با بیان اینکه در تمام این رویدادها آمریکای جنایتکار نقش عمده‌ای ایفا می‌کرد، گفت: هر چند سه رویداد متفاوت در سه زمان و با فاصله رخ دادند اما دست پلید استکبار به‌ویژه آمریکای جنایتکار در تمام آن‌ها نمایان است.

وی، با اشاره به ویژگی‌های رویداد ۱۳ آبان در سال‌های ۴۳-۵۷ و ۵۸، افزود: هویت هر سه رخداد مبارزه با استکبار و عوامل آن بوده و این روز با شاخصه مبارزه با استکبار جهانی شناخته می‌شود.

اشجری با اشاره به اهداف گرامیداشت یوم‌الله ۱۳ آبان، متذکر شد: تقویت روحیه استکبارستیزی و تبیین ضرورت توجه دائم به توطئه‌های استکبار علیه انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران از مهم‌ترین اهداف بزرگداشت یوم‌الله ۱۳ آبان در کشور است.

*ترویج فرهنگ استکبارستیزی از سیاستگذاری‌های ۱۳ آبان

وی درباره سیاستگذاری‌های ستاد بزرگداشت ۱۳ آبان برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم ۱۳ آبان امسال، خاطرنشان کرد: تأکید بر نقش امام (ره) و جانشین شایسته ایشان مقام معظم رهبری و تبیین راهبردهای ولایت در مقابله با رفتار استکباری آمریکا و جهان‌سلطه و بصیرت‌افزایی و ترویج فرهنگ استکبارستیزی و تقویت بیداری اسلامی در کشورهای جهان سوم از سیاست‌های ستاد بزرگداشت این روز است.

رئیس شورای سیاستگذاری تبلیغات اسلامی گیلان، تأکید بر حضور آگاهانه مردم به‌ویژه دانشجویان و دانش‌آموزان در عرصه استکبارستیزی و شناخت هر چه بیشتر رفتارهای مستکبرانه آمریکا و همپیمانان غربی و عربی آن را از دیگر سیاست‌های ستاد بزرگداشت این روز بزرگ برشمرد.

وی تصریح کرد: ایستادگی در مقابل زیاده‌خواهی‌های استکبار در حمایت از آتش‌افروزان منطقه و بهره‌گیری از بستر یوم‌الله ۱۳ آبان به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از دیگر سیاست‌های ستاد است.

*سردادن شعار مرگ بر آمریکا کوبنده‌تر از سال‌های گذشته در راهپیمایی  ۱۳ آبان

اشجری، زمینه‌سازی بازتاب جهانی روحیه استقامت ملی و هویت انقلابی مردم به منظور بازدارندگی و تهدیدزدایی قدرت‌های استکباری را از جمله سیاست‌های ستاد مذکور ذکر کرد.

وی، اذعان کرد: طرح واقعیت و ماهیت استکبار جهانی و نظام‌سلطه به منظور تأثیر بر افکار عمومی برای خنثی کردن تبلیغات منفی از دیگر سیاست‌های برگزاری هر چه باشکوه‌تر گرامیداشت یوم‌الله ۱۳ آبان امسال است.

اشجری، یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی عضو در ستاد بزرگداشت ۱۳ آبان مانند آموزش و پرورش، بسیج دانشجویی و دانش‌آموزی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه و… وظایف محوله را به درستی انجام دهند.

وی درباره برنامه‌های در نظر گرفته شده در روز ۱۳ آبان متذکر شد: تشکیل دادگاه نمادین برای بررسی جنایات آمریکا با حضور دانش‌آموزان، چاپ بروشور با عنوان «چرا مرگ بر آمریکا می‌گو‌ییم» و توزیع آن در سطح مدارس، تهیه وصیتنامه شهدای دانش‌آموز در قالب یک دفترچه و… از جمله برنامه‌های پیشنهادی به منظور برگزاری مراسم روز ۱۳ آبان در استان است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان یادآور شد: برای دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد یوم‌الله ۱۳ آبان برنامه‌ها و مواردی در قالب پیشنهاد تهیه و در اختیار آنها قرار داده شده است که پس از بحث و تبادل نظر و تصویب اعضا به تمام سازمان‌های مربوط برای اجرا ابلاغ می‌شود.

وی متذکر شد: امسال در راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان شعار مرگ بر آمریکا کوبنده‌تر از سال‌های گذشته سر داده می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه