تخصیص کارانه به جای یارانه/ بیکاری با اجرای این طرح کاهش می یابد

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر رویکرد به سوی صنایع کوچک و متوسط، سرمایه گذاری در صنایع کاربر که اشتغال را افزایش می دهد، مزیت دارد.

تخصیص کارانه به جای یارانه/ بیکاری با اجرای این طرح کاهش می یابد

به گزارش هشت دی نیوز، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه در سرمایه گذاری ها یا با فعالیت های “سرمایه بر” مواجه هستیم یا “کاربر” گفت: با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر رویکرد به سوی صنایع کوچک و متوسط، سرمایه گذاری در صنایع کاربر که اشتغال را افزایش می دهد، مزیت دارد.

ابوذر ندیمی در گفتگو با خانه ملت با اشاره به افزایش تعداد بیکاران تشریح کرد: هم اکنون ۶ میلیون بیکار در کشور وجود دارد که به دلیل پایان تحصیلات و خدمت سربازی بر تعداد آن افزوده می شود، بنابراین رویکرد دولت این است که  به سمت مشاغلی که نیروی کار بیشتری نیاز دارد حرکت کند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تمرکز دولت بر فعالیت های کاربر است، گفت: ممکن است یک سرمایه گذاری میلیاردی یک شغل ایجاد نکند در حالی که سرمایه گذاری در صنایع کوچک و متوسط  با چهل میلیون تومان یک شغل ایجاد کند و بیکاری را کاهش دهد.

منابع بودجه مشاغل کاربر

 نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، منابع تامین بودجه مشاغل کاربر را متنوع دانست و گفت: بودجه  این طرح از طریق منابع بانکی، تهاتر و روش های مختلف برای تولید و پرداخت تسهیلات تامین می شود که این کارگاه های تولیدی توسط وزارت جهاد کشاورزی، صنعت و معدن و کار،رفاه و تعاون حمایت می شوند.

وی ادامه داد: اشخاص حقیقی و حقوقی، نهادهای دولتی و غیر دولتی می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند و در ایجاد اشتغال  نقش آفرینی کنند.

مشاغل حمایتی طرح

ندیمی در توضیح اینکه این طرح در بخش روستایی و شهری شامل چه مواردی است گفت: این طرح ها شامل فعالیت هایی  در گروه صنعتی، گردشگری، فناوری، خدمات و تجارت می شود که بتوانند در ایجاد شغل نقش داشته باشند.

وی افزود: هر فعالیتی که بتواند واردات را کاهش دهد، به سرمایه کمتری نیاز داشته باشد، مورد نیاز کشور باشد و نیاز کشور را تامین کند، در این دسته جای می گیرد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، در پایان در مورد میزان درآمد مشاغل کاربر اظهار داشت: میزان دستمزدها با توجه به نوع شغل متفاوت است و شاغلین در این طرح های عمومی حمایتی  بیمه فراگیر خواهند شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه