کشت مکانیزه برنج در ۷۰ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان از افزایش ۳۰ درصد کشت مکانیزه در شالیزارهای استان خبر داد و گفت: امسال در ۷۰ هزار هکتار از اراضی استان کشت برنج به صورت مکانیزه انجام می‌شود.

کشت مکانیزه برنج در ۷۰ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان

به گزارش هشت دی نیوز به نقل از تسنیم، حبیب جهانساز با اشاره به اینکه امسال برنامه‌ریزی لازم برای توسعه مکانیزاسیون وجود دارد، اظهار داشت: از محل خط ویژه مکانیزاسیون اعتبارات خوبی به استان اختصاص یافته است.

وی از افزایش ۳۰ درصد کشت مکانیزه برنج در شالیزارهای استان خبر داد و افزود: با تهمیدات ایجاد شده،  امسال در ۷۰ هزار هکتار از اراضی استان کشت برنج به صورت مکانیزه انجام می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اهمیت توسعه مکانیزاسیون در استان،گفت: ایجاد رغبت و جذابیت در بین کشاورزان از مزیت‌های توسعه مکانیزاسیون در استان است.

جهانساز با بیان اینکه توسعه مکانیزاسیون در کاهش هزینه‌های تولید نقش موثری را ایفا می‌کند، تصریح کرد: توسعه مکانیزاسیون سبب علاقه‌مندی جوانان به کار کشاورزی می‌شود و در افزایش تولید نیز نقش مهمی موثری دارد.

وی با اشاره به اینکه انجام به‌ موقع عملیات کشاورزی، افزایش محصول، کاهش سختی کار و کاهش هزینه تولید برنج از مهم‌ترین مزایای کشت مکانیزه برنج است، گفت:کشت مکانیزه در اراضی شالیکاری گیلان توسعه می‌یابد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه