ورود ۱۰۰۰ قطعه مرغابی به تالاب‌های گیلان

با ورود موج سرما هزاران قطعه مرغابی به مناطق کم‌عمق تالاب‌های گیلان مهاجرت کردند.

ورود ۱۰۰۰ قطعه مرغابی به تالاب‌های گیلان

به گزارش ۸دی نیوز امیر عبدوس با اشاره به موج جدید ورود پرندگان مهاجر ، به اکوسیستم‌های آبی  استان اظهار کرد: ورود موج جدید سرما به استان گیلان، موج عظیم ورود پرندگان مهاجر به این استان را به ارمغان آورد.

وی افزود: پارک ملی بوجاق، پناهگاه حیات وحش سلکه و بخش‌هایی از تالاب بین المللی انزلی را شور مضاعف مهاجرت هزاران پرنده مهاجر فرا گرفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان  گفت: ارک سرسبز، سرحنائی و انواعخودکاها با ورود خود به عرض‌های جنوبی کره زمین بیشتر در مسیر مهاجرت، سرزمین‌های پست جلگه‌ای و  آبگیرهای آب شیرین استان گیلان را به واسطه غنای غذایی و در‌هم آمیختگی امن زیستگاه‌ها ازشمال غربی تا منتهی الیه شرق آن، دچار تحولی عظیم می‌کنند.

وی با اشاره به گزارش پاسگاه‌های سر محیط بانی از زیستگاه‌های تالابی استان، بیان کرد: هم‌اکنون هزاران قطعه مرغابی در مناطق کم‌عمق تالابی، مشغول تغذیه‌اند و به نظر می‌رسد که با ادامه این موج و ورود سایرگونه‌های پرندگان آبزی و کنارآبزی در ماه‌های آینده، ترکیب گونه‌ای پرندگان مهاجر به اوج خود برسد.

عبدوس افزود: تکمیل شدن ترکیب گونه‌ای پرندگان مهاجر بیشتر در آذر ماه به وقوع می‌پیوندد و با ورود انواع غازها و قوها تصاویر بدیعی از اعجاب طبیعت در تالاب‌های گیلان نقش می‌بندد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: سوابق مهاجرت پرندگان زمستان‌گذران حاکی ازآن است که کامل‌ترین ترکیب گونه‌ای آنها در میان زیستگاه‌های استان متعلق به کاسه‌های آبی پارک ملی خشکی دریایی بوجاق کیاشهر با ۲۳۰ گونه و پر تراکم‌ترین مهاجرت‌ها به پناهگاه حیات وحش سلکه تعلق دارد.

وی از دوستداران طبیعت خواست در صورت مشاهده تخلفات شکار و صید این پرندگان ارزشمند مراتب را به اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان و ادارات شهرستان‌ها گزارش دهند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه