تدبیر دولت در بخش چای همین است؟

حجت الاسلام شکری امام جمعه موقت لاهیجان با انتقاد از سیاست های دولت در بخش کشاورزی گفت:مردم گیلان به دلیل عدم حمایت دولت از کشاورزی دردمند هستند.

تدبیر دولت در بخش چای همین است؟

به گزارش هشت دی نیوز به نقل از «لاهیجان» ،حجت الاسلام هادی شکری امام جمعه موقت لاهیجان در خطبه های این هفته لاهیجان با بیان اینکه صله رحم و بازدید از خانواده در اسلام سفارش زیاد شده است افزود:این عمل باعث بخشش بسیاری از گناهان خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه عظمت و برکت کار سپاه پاسداران همین کافی است که امام خمینی(ره) درباره این نهاد فرمودند که اگر سپاه نبود،کشور هم نبود افزود:اگرچه ارتش جمهوری اسلامی و نیروی انتظامی در کنار سپاه پاسداران هستند اما نقش سپاه در دفاع از ارزشهای الهی برجسته است.

حجت الاسلام هادی شکری در ادامه با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان گیلان با بیان اینکه باید با تمام قدرت و توان در جهت تقویت دولت قدم برداریم افزود:اما تریبون نماز جمعه متعلق به مردم است و باید واقعیت ها گفته شود.

وی با بیان اینکه فقر و درد مردم گیلان زیر زیبایی ها و سرسبزی های گیلان مسطور و پنهان شده است افزود: مردم گیلان ، هرساله شاهد تفریح و خوش گذرانی عده ای از استان های دیگر هستند در حالی که خودشان دردمند هستند.

حجت الاسلام هادی شکری در ادامه با بیان اینکه تصمیماتی برای کشاورزی گیلان گرفته شده که در هنگام درو و عرضه برنج اجازه واردات برنج خارجی داده نشود افزود:آقای رئیس جمهور،وزیر جهادکشاورزی و بازرگانی این کاری نیست که موثر باشد و بسنده نمی کند.

حجت الاسلام هادی شکری با بیان اینکه این کار بیشتر به نفع تاجران برنج خواهد بود افزود:ببینید که نیاز مردم به برنج خارجی چقدر است و همان مقدار را وارد کنید.

امام جمعه موقت لاهیجان در ادامه گفت: یک عده دلال و زالو صفت برنج های زیادی را وارد کشور کردند،فقط بخاطر اینکه پولی به جیب خودشان و آنهایی که در بدنه دولت و حامی آنها هستند بریزند و هیچ چیز دیگر را حتی به قیمت نابودی کشاورزی کشور نمی شناسند.

حجت الاسلام هادی شکری با بیان اینکه چرا کشاورزان باید زمین های کشاورزی را تفکیک کنند و پس از قطعه بندی بفروشند افزود:با تحریم کردن و خط قرمزها جلوی این کارها گرفته نمی شود و به جای این کار باید کشاورزی تقویت شود.

وی با اشاره به دیگر محصولات با بیان اینکه قیمت پسته در ۱۰ سال گذشته چند درصد افزایش قیمت داشته و برنج چند درصد بوده است گفت:چرا برنج باید طی سال های گذشته تنها هزار تومان افزایش قیمت داشته باشد و در عوض همه چیز مثل نان و بنزین گران شونددر حالیکه به نان یارانه تعلق می گیرد.

حجت الاسلام شکوری با اشاره وضعیت چای در ایران با بیان اینکه کشاورزان نیاز به حمایت دارند گفت:واقعا تدبیر دولت در بخش چای همین است؟ و تدبیر بهتر از این اندیشیده نمی شود؟

وی با طرح این سوال که آیا نمی شود برنج و چای ایران را با بسته بندی های زیبا عرضه کرد افزود:من از بدنه خود دولت می پرسم که سالی چند بار برنج به کارمندان خود می دهید و چرا از برنج ایرانی استفاده نمی کنید.

حجت الاسلام هادی شکری افزود:در سبد کالای ما باید کشاورزان چینی،هندی و بنگلادشی تقویت شوند به قیمت نابودی کشاورزان ایرانی به دلیل آنکه برنج ایرانی هزار تومان گران تر است؟

وی با بیان اینکه اگر واقعا نیتتان تقویت کشاورزی است چرا در سبدکالا چای خارجی می گذارید و چای ایرانی روی دست مردم مانده است افزود:درحالی که بهترین چای و برنج در دنیا متعلق به ایران است.

حجت الاسلام هادی شکری با بیان اینکه کشاورزان با واردات برنج خارجی در صورتی موافق هستند که برنج ایرانی هم به خارج از کشور صادر شود افزود:این تقدیر برای کشاورزان مناسب و به درد بخور نیست.مردم از بیکاری و فقر رنج می برند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه