اتمام راه آهن قزوین رشت و اجرا شدن ۱۸ پروژه مهم در سال ۹۵/ ۱+۵ بیش از ایران به توافق نهایی نیاز دارد

رئیس جمهور از اجرایی شدن ۱۸ طرح و پروژه مهم تا سال ۹۵ در استان گیلان خبر داد و گفت : اعتبار مورد نیاز برای ۱۱ کیلومتر باقی مانده آزاد راه رشت قزوین ۹۰۰ میلیارد تومان است که تا پایان دولت تدبیر و امید این ۱۱ کیلومتر باقی مانده تکمیل می شود.

اتمام راه آهن قزوین رشت و اجرا شدن ۱۸ پروژه مهم در سال ۹۵/ ۱+۵ بیش از ایران به توافق نهایی نیاز دارد

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی هشت دی نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی دقایقی پیش در نشست با اصحاب رسانه ضمن تقدیر از حضور باشکوه مردم گیلان در مراسم استقبال از کاروان تدبیر و امید ،اظهار کرد:مردم گیلان همواره قدردان زحمات مسئولان بوده اند.

وی همدلی و همزبانی بین مردم و مسئولان را راه رسیدن به به اهداف مدنظر دولت و ملت بزرگ ایران دانست و افزود: در این سفر تصمیمات خوبی از سوی دولت برای استان گیلان اخذ شده است.

IMG_2199

رئیس جمهور با بیان اینکه کاراون تدبیر و امید به دقت تمام استان ها را رصد کرد و وزرا در شهرستان های گیلان حضور فعال داشتند گفت: در شورای اداری گیلان مواردی که توسط مسئولان شهرستانی و مردم خوب گیلان به وزرا اطلاع رسانی شده بود موردبررسی قرار گرفت.

وی از اجرایی شدن ۱۸ طرح و پروژه مهم تا سال ۹۵ در استان گیلان  خبر داد و گفت : اعتبار مورد نیاز برای ۱۱ کیلومتر باقی مانده آزاد راه رشت قزوین ۹۰۰ میلیارد تومان است که تا پایان دولت تدبیر و امید این ۱۱ کیلومتر باقی مانده  تکمیل می شود.

رئیس جمهور از اتمام راه آهن قزوین رشت تا سال ۹۵ خبر داد و گفت: راه آهن انزلی و آستارا هم در دستور کار قرار دارد و نیز پست اسکله از ۲۲ پست  بندر کاسپین تا اوایل سال ۹۵ به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به مشکلات کشاورزی در گیلان گفت: زمین‌های کوچک کشاورزی بازدهی ندارد، مردم باید برای ایجاد تعاونی‌ها تشویق شوند تا کشاورزی اقتصادی شود.

حجت الاسلام روحانی با اشاره به ظرفیت های گردشگری گیلان افزود: دولت تهسیلاتی را برای راه‌اندازی هتل‌های ۵ستاره فراهم می‌کند و در ارتباط با محیط زیست نیز باید کارهای زیادی انجام شود، حفاظت از تالاب‌ها و جنگل ها بسیار مهم است و معتقدیم باید دوره تنفس جنگل‌ها ارائه شود.

IMG_2280

وی با اشاره به مذاکرات هسته ای تصریح کرد: ما تنها نیازمند به توافق نیستیم چراکه این توافق چیزی است که همه به‌ آن نیاز دارند و ۱+۵ بیش از ایران به توافق نهایی نیاز دارد.

 رئیس جمهور با تاکید بر اینکه در بحث هسته‌ای یک اتهام واهی و بی‌اساس به ایران نسبت دادند تصریح کرد : مهمترین هدف ما در این مذاکرات این بود که به دنیا اعلام کنیم تهمت‌ها بی‌اساس و واهی بوده است.

روحانی افزود: امروز دنیا اعتراف می‌کند مردم ایران همانند همه ملت‌ها حق دارند از فناوری صلح آمیز هسته‌ای استفاده کنند. قطعاً توافق نهایی فضا برای تعامل ایران و همه دنیا و از جمله ۱+۵ آماده‌تر خواهد کرد.

وی اراده و خواست ایران در مذاکرات هسته ای را ادامه مسیر تا رسیدن به توافق نهایی عنوان کرد و گفت: تا به امروز در بخش بزرگی از مسائل با طرف‌های مذاکره‌کننده به تفاهم رسیدیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه تا توافق نهایی مسیر و راه دشواری پیش رو داریم،گفت: اگر اراده‌ای که کشور‌های ۱+۵ تاکنون از خود نشان دادند، به همین صورت ادامه داشته باشد، در همین فرصت باقی‌مانده شدنی است که به تفاهم برسیم.

روحانی با تاکید بر اینکه سازمان تحریم برهم خورده است افزود: گر توافق نشود این سازمان تحریم باقی نمی‌ماند و ما به دنبال این هستیم که در زمان بافی مانده به توافق عزتمندانه به حفظ منافع ملی دست یابیم.

IMG_2343

وی با اشاره بهاینکه  ۶۴ کارافرین برای سرمایه‌گذاری در گیلان اعلام آمادگی کردند افزود: ؛ در سال ۹۳ از این رکود خارج شدیم و لی با رونق اقتصادی هنوز فاصله داریم.

 رئیس جمهور با تاکید بر اینکه  فضای کشور تغییر کرده و قدم‌های هسته‌ای فضا را تغییر داده است گفت: باید از ظرفیت های گیلان علی الخصوص ساحل و دریا بهره بگیریم و برای اتصال اسکله انزلی به راه‌آهن برای گیلان برنامه داریم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه