قوانین فراوانی در حوزه مسایل زنان مصوب شده است

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: قوانین فراوانی در حوزه مسایل زنان مصوب شده که در عمل اثرات مطلوبی نداشته است.

قوانین فراوانی در حوزه مسایل زنان مصوب شده است

به گزارش هشت دی نیوز به نقل از فارس، شهین‌دخت مولاوردی در جلسه فرمانداری این شهرستان با اشاره به وضع قانون درباره زنان اظهار کرد: در کشور به اندازه کافی قوانین و مصوبات در حوزه مسایل و مشکلات زنان به تصویب رسیده اما در مرحله اجرا اثرات چندانی در این حوزه نداشته است که باید آسیب‌شناسی شود.

وی با بیان اینکه در سفر امروز هیئت دولت مباحثی از سوی رئیس جمهور درباره اختصاص اعتبار به گیلان مطرح شد، افزود: به طور یقین آثار و برکات این اعتبارات شامل حال زنان نیز می‌شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه بیشتر مشکلات پیرامون حوزه زنان ریشه در  اقتصاد و فرهنگ دارد، خاطرنشان کرد: اگر سیاست‌های داخلی در حوزه اقتصاد به خوبی اجرا شود بسیاری از مشکلات زنان برطرف می‌شود.

وی گفت: موازی‌کاری و پراکنده‌کاری یکی دیگر از معضلات موجود در حوزه زنان جامعه ایران اسلامی است که هنوز ادامه دارد.

مولاوردی با اشاره به نتیجه مذاکرات هسته‌ای در فروردین ماه سال جاری، تصریح کرد: با شکسته شدن قطعنامه‌هایی که در گذشته علیه ایران اسلامی منعقد شده بود گام‌های اساسی برای حفظ حقوق و منافع ملت ایران برداشته شده است.

وی با بیان اینکه قبل از هر سفر استانی گزارش‌ها از وضعیت زنان استان مورد نظر در اختیار رئیس جمهور قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: در این گزارش‌ها مشکلات، نیازها و … زنان جمع‌آوری و طبقه‌بندی شده و به اطلاع رئیس جمهور و معاون اجرایی وی می‌رسد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: روز گذشته در شورای عالی انقلاب فرهنگی موضوع پیشگیری و کاهش طلاق در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: امیدواریم با ایجاد هماهنگی‌های لازم و مدیریت صحیح منابع انسانی و مالی بتوانیم چالش‌های موجود پیرامون این موضوعات را برطرف کنیم.

مولاوردی‌ با بیان اینکه سند چشم‌انداز ۲۰ ساله نظام نیمی از عمر خود را طی کرده است، متذکر شد: امسال سال خاصی است زیرا به لحاظ سند چشم‌انداز ۲۰ ساله و توسعه ۱۰ سال را پشت سر گذاشته‌ایم و امسال سال پایانی برنامه پنجم توسعه است و سند ششم توسعه را در پیش رو داریم.

وی با تاکید بر اینکه حوزه زنان و خانواده یک حوزه خاص است، متذکر شد: امیدواریم برنامه ششم توسعه به سرنوشت دیگر برنامه‌های قبلی خود گرفتار نشود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد برنامه‌هایی که در سال‌های قبلی مصوب و به اجرا گذاشته شد حدود ۳۰ درصد اجرایی شده‌اند.

شهین‌دخت مولاوردی یادآور شد: تاکنون تفاهم‎‌نامه‌های متعددی از نیمه دوم سال گذشته با دستگاه‌های مختلف در حوزه زنان مبادله شده و امیدواریم با پایش و نظارت صحیح نتایج موثر و مثبت آن را در زمینه مسایل زنان مشاهده کنیم.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه