دولت با ایجاد پروژه های جدید شدیدا مخالف است

وزیر ورزش و جوانان عصر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان ماسال با اشاره به کلنگ زنی ۴۰۰۰ پروژه در دولت های گذشته گفت:‌ متأسفانه بسیاری از پروژه ها برای خوشآمد مردم کلنگ زنی شده اند اما این دولت پروژهای جدید کلنگ زنی نخواهد کرد.

دولت با ایجاد پروژه های جدید شدیدا مخالف است

به گزارش هشت دی نیوز به نقل از ماسال نیوز، محمود گودرزی ضمن ابلاغ سلام رییس جمهور به مردم ماسال از حمایت مردم استان گیلان از دولت تدبیر و امید تشکر کرد.

وی با اشاره به بیانیه لوزان گفت: پیروزی رزمندگان عرصه دیپلماسی را که از حقوق ملت ایران بصورت همه جانبه دفاع کردند تبریک می گویم و امیدوارم به زودی شاهد تثبیت این پیروزی ها باشیم تا تعاملات سیاسی با جهان خارج برقرار شود.

وزیر ورزش و جوانان ضمن بیان اینکه نفت در طی دو سال اخیر دچار کاهش شدید قیمت شده و به قیمت ۵۰ دلار رسیده است گفت: تولید ما نیز نسبت به گذشته به مقدار یک میلیون بشکه کاهش پیدا کرده و در مجموع توان مالی ما ۶ برابر کاهش یافته است و تمام این موارد بر توسعه زیرساخت ها؛‌بیمارستان ها و … تأثیر خواهد گذاشت و ما نیز در اختصاص اعتبارات باید این محدودیت ها را در نظر بگیریم.

وی افزود: در بسیاری از موارد متأسفانه اتفاقاتی افتاده است که قابل پیش بینی نبوده و یا توجه جدی و عالمانه به این موضوعات نشده بود و این امر باعث افزایش مطالبات مردمی از مسئولان شده است.

گودرزی ادامه داد: دولت های گذشته تعداد بسیاری از پروژه ها را کلنک زنی کرده اند اما به بضاعت دولت توجه نکرده اند. به عنوان مثال ۴۰۰۰ هزار پروژه در حوزه ورزش کلنگ زنی شده ولی درباره اعتبار مورد نیاز آنها اندیشیده نشده است.  همین پروژه ها نیاز به ۸۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار داشته اند در حالی که تمام پول وزارت ورزش ۲۰۰ میلیارد تومان نمی شود. یعنی ۴۰ سال طول می کشد تا این پروژه به سرانجام برسد اما برای خوشآمد مردم کلنگ زنی شده است و این امر مردم را به حق نسبت به مسئولان متوقع کرده است.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به احتمال رفع تحریم ها گفت:‌ امیدواریم با برداشته شدن تحریم ها میزان اعتبار وزارت ورزش نیز افزایش یابد.

وی درباره مسایل و مشکلات مطرح شده توسط مسئولان شهرستان گفت:‌ مسایل مطرح شده را حتما به رییس جمهور انتقال خواهم داد و مسایل مربوط به بیمارستان نیز شخصا با وزیر بهداشت مطرح خواهد شد.

محمود گودرزی تأکید کرد: دولت با ایجاد پروژه های جدید مخالف بوده و تمام تلاش خود را برای اتمام پروژه های در دست اقدام معطوف کرده است ضمن اینکه برای پیشرفت مناطق محروم به این شهرستان ها نگاه ویژه ای خواهد داشت.

امام جمعه ماسال نیز در این جلسه با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال همدلی و همزبانی دولت و ملت گفت:‌ در جمهوری اسلامی رابطه حکومت و دولت به مردم باید رابطه پدر و فرزندی باشد.

حجت الاسلام و المسلمین سید هادی موسوی؛ برقراری عدالت؛ ایجاد رفاه عمومی و تقویت معنویات را از مولفه های تقویت همدلی بین دولت و ملت عنوان کرد و گفت: متأسفانه در بحث معنویت در شهرستان ماسال پس از پیروزی انقلاب اسلامی در شان جمهوری اسلامی کار نشده است.

وی با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب در شهر ماسال حتی یک مسجد نیز ساخته نشده است گفت: در شهر ماسال بر خلاف بسیاری از نقاط دیگر ما نماز خوان داریم ولی جا برای نماز خواندن نداریم.

امام جمعه ماسال تأکید کرد: متأسفانه در نمازهای جمعه معمولی هم فضای داخل مسجد جوابگوی جمعیت نمازگزار نیست و این موضوع نیازمند توجه ویژه مسئولان امر می باشد.

در ابتدای این جلسه فرماندار ماسال ضمن خیرمقدم گویی به وزیر ورزش و جوانان گفت: از اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای که در آغازین روزهای سال نو برگ زرینی در عرصه دیپلماسی برای کشور بوجود آوردند باید تشکر کرد. این تیم یک تفاهم عزتمندانه که مد نظر مقام عظمای ولایت بود و یقینا با هدایت و رهبری ایشان شکل گرفت را انجام دادند.

محمود قاسم نژاد همچنین ضمن تبریک قهرمانی تیم ملی کشتی جمهوری اسلامی ایران گفت: ما بسیار خرسند هستیم که امروز میزبان وزیری هستیم که علاوه بر سبقه علمی در مسائل ورزشی هم آشنا به مسائل هستند و امیدواریم دیگر مسایل شهرستان را نیز خدمت ایشان ارایه نماییم تا در جلسه هیأت دولت مطرح نمایند.

وی با اشاره به اینکه ماسال جز ۵ شهرستان جدید التاسیس سال ۱۳۷۵ است گفت: شهرستان ماسال با جمعیتی بالغ بر ۵۲ هزار نفر براساس سرشماری سال ۱۳۹۰ دارای ۲ شهر؛ ۴ دهستان؛ ۱۰۸ آبادی و ۷۰ روستای دارای مدیریت و دهیاری است و در عرصه دفاع مقدس ۱۳۸ شهید والامقام؛ بیش از ۵۰۰ جانباز و ۷۰ آزاده را که ستارگان بی چون و چرای شهرسان هستند را تقدیم انقلاب اسلامی نموده است.

وی با اشاره به قرار گرفتن ماسال در مسیر فرعی گفت: این شهرستان در بحث گردشگری و منابع طبیعی به دلیل دسترسی کمتر از توان محیطی و دستنخوردگی بیشتری برخوردار است. همین مزیت منابع طبیعی باعث شده است که این شهرستان دارای ۱۲۷ هزار واحد دامی بوده و ۲۵۰۰ خانوار به شغل دامداری مشغول باشند. هم اکنون بخش قابل توجهی از گوشت قرمز؛ شیر و لبنیات استان در این شهرستان تولید می شود و این شهرستان جز محدود شهرستان های دارای صنایع دستی در کشور است.

رییس شورای اداری شهرستان ادامه داد: شهرستان ماسال دارای ۷۰۰۰ هزار هکتار زمین شالیکاری می باشد که از این میان ۱۰۰۰ هکتار از محل آب سد سفیدرود مشروب شود و آب مورد نیاز مابقی زمین ها نیز از دو رودخانه خالکایی و مرغک تأمین می شود. متأسفانه شهرستان ماسال در جمع آوری آبهای سطحی فقیر است و اگر بهار و تابستان کم آبی داشته باشیم قطعا در بحث شالیکاری با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.

قاسم نژاد افزود: یکی از مهم ترین درخواست های مردم شهرستان تأمین منابع آبی مناسب برای کشاورزی است که در صورت تحقق آن ضمن به صرفه شدن کشاورزی از مهاجرت مردم از روستا به شهر جلوگیری خواهد شد.

وی با اشاره به وجود سد طبیعی خشکه دریا در سالیان گذشته در ییلاق شاندرمن گفت:‌ اگر این سد طبیعی احیا شود ما می توانیم حجم آب مناسبی را در این دریاچه ذخیره کنیم.

فرماندار ماسال در ادامه به عدم برخورداری بیمارستان رسالت ماسال از تجهیزات مناسب پزشکی اشاره کرد و گفت: بیمارستان ماسال در سال ۸۶ پس از ۱۸ سال با ظرفیتی کم تر از مقدار پیش بینی شده افتتاح شد اما متأسفانه هنوز بخش هایی از ساختمان آن به حالت نیمه کاره رها شده است و در بخش های افتتاح شده نیز به دلیل فقدان تجهیزات مناسب پزشکی امکان ارایه خدمات مناسب علی رغم وجود متخصصان وجود ندارد.

راه اندازی ایستگاه امداد جنگل از پیشنهادت ملی فرماندار ماسال بود و در این رابطه با اشاره به اینکه هر ساله جنگلهای باستانی و چند میلیون ساله شمال کشور دچار حریق و آتش سوزی ناشی از بادهای گرم می شود گفت: متأسفانه در سراسر طول ۸۰۰ کیلومتری جنگل های شمال کشور ایستگاه امداد جنگل نداریم و پیشنهاد می کنم چنین ایستگاه در سطح استان راه اندازی شود تا در مقابل آتش سوزی ها امکان مقابله به موقع وجود داشته باشد.

عدم وجود سازمان امور عشایری در سطح استان گیلان علی رغم عشایری بودن بخشی از جمعیت استان؛ عدم تمدید بلند مدت قرارداد واگذاری عرصه بام سیز از سوی منابع طبیعی به شهردرای ماسال؛‌ عدم وجود مجتمع فرهنگی و هنری مناسب و در خور هنرمندان در سطح شهرستان؛‌ مشکل ضعف برق و خسارات ناشی از آن به خانوارها و عدم وجود اعتبار مناسب برای ایمن سازی حاشیه رودخانه های خالکایی و مرغک از دیگر مسایل مطرح شده توسط فرماندار ماسال در این جلسه بود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه