توسعه نوغانداری و توتستان‌ها در دستور کار دولت است

وزیر جهاد کشاورزی پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از مجتمع گل‌ها و توتستان در آستانه‌اشرفیه گفت: بخش تجارت چای خارج از کشور را به‌طور کامل قطع کردیم.

توسعه نوغانداری و توتستان‌ها در دستور کار دولت است

به گزارش هشت دی نیوز به نقل از آستان‌خبر، محمود حجتی بابیان اینکه تجهیز و نوسازی ۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی گیلان تا سه سال آینده اظهار کرد: در سال جاری ۱۰ هکتار با ۸۵ درصد اعتبارات دولتی و ۱۵ درصد با کار کردن مردم تسطیح اراضی انجام می‌شود.

وی با اذعان به اینکه اجرای طرح تجهیز و نوسازی اراضی در این استان موجب صرفه‌جویی آب زراعی و همچنین بهبود مدیریت در ارقام برنج می‌شود بیان کرد: امیدواریم با این اقدامات و انجام کشت دوم استفاده بهینه‌تری از اراضی کشاورزی کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی استان گیلان را خواستگاه پرورش زیتون در کشور دانست و افزود: اقدامات خوبی درزمینهٔ توسعه زیتون صورت گرفته و هم‌اکنون ۱۴ هزار باغدار زیتون در شش هزار هکتار باغ بارده زیتون شهرستان رودبار در جنوب گیلان تولید می‌شود.

حجتی توسعه زیتون، نهال‌ها و ارقام جدید را از برنامه‌های دیگر این وزارتخانه برای گیلان عنوان کرد و گفت: توسعه نوغانداری و توتستان‌ها در دستور کار دولت است.

وی با اشاره به اینکه با ارقام جدید و کارهای فنی و علمی مراکز تحقیقاتی نهال‌های جدیدی تکثیر و در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد افزود: ۶۰ هزار هکتار توسعه صنوبر کاری به‌صورت دستی و جنگلی توسعه‌ یافته است.

وزیر جهاد کشاورزی بابیان اینکه صندوق توسعه چای کشور بااعتبار ۱۱ میلیارد تومان سرمایه تشکیل شده است افزود: دولت برای حمایت تولید چای داخل، تجارت چای خارج از کشور را قطع کرده و منابع وارداتی چای را در خدمت تولید چای کشور قرار داده است.

وی با اعلام اینکه تاکنون ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ‌های چای هرس کف‌بر و کمربر با استفاده از روش علمی انجام شده است بیان کرد: از طریق صندوق توسعه به کشاورزان وام با کارمزد زیر چهار درصد پرداخت می‌شود.

حجتی در پاسخ به اقدامات شما برای حفاظت و نگهداری جنگل‌های گیلان چیست اظهار کرد: منحصربه‌فرد بودن جنگل‌های هیرکانی شمال و با توجه به اقلیم شکننده اصرار داریم که این جنگل‌ها را به هر شکل ممکن حفظ کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی بابیان اینکه تلاش می‌کنیم تا با استفاده از مردم و از طریق دست کاشت اقدام به افزایش آن کنیم افزود: طبق مصوبه دولت بهره‌برداری از جنگل برای تولید چوب به صفر برسانیم.

وی با تأکید بر اینکه تعرفه واردات چوب صفر شده است گفت: ما مروج زراعت چوب به شکل‌های مختلف هستیم و در تلاشیم که برخی از اراضی ملی را به‌منظور توسعه در اختیار مردم قرار دهیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه