در سال گذشته دو هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد افتتاح کرده‌اند

وزیر ارشاد اسلامی ضمن اشاره به رشد ۴ درصدی اقتصاد در سال جاری گفت: طبق اعلامک رسمی ریاست جمهوری نرخ تورم در سال ۹۴ به ۱۴ درصد خواهد رسید و تا پایان این دولت تورم باید به یک رقم برسد.

در سال گذشته دو هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد افتتاح کرده‌اند

به گزارش هشت دی نیوز، علی جنتی در جلسه شورای اداری صومعه‌سرا با بیان اینکه مردم صومعه‌سرا برای دفاع از کشور و انقلاب اسلامی ۵۰۰ شهید والامقام را تقدیم انقلاب کرده است، اظهار کرد: این شهرستان با وجود امامزادگان زیادی که دارد نشان دهنده علاقه مردم به اهل بیت عصمت و طهارت است.

وی با بیان اینکه شروع سال همزمان با کسب موفقیت‌هایی در زمینه تفاهم مذاکرات هسته‌ای بوده‌ایم، افزود: سالی که نکوست از بهارش پیداست و امید است مردم شاهد موفقیت‌های بیشتری تا پایان سال باشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در طول پنج سال گذشته به دلیل تحریم‌های ظالمانه‌ای که بر کشورمان تحمیل شد کشور از شکوفا شدن استعدادها، جذب سرمایه ها و استفاده از آن بی بهره ماند، گفت: قطعنامه‌ای که در شورای امنیت ملل علیه ما تصویب شد و تحریم‌هایی که اعمال گردید به گونه‌های مختلف پیش آمد که ملت ایران را از درآمدهای نفت محروم کردند.

جنتی با بیان اینکه نیازهای اساسی کشور در طول این مدت زمان به سختی تهیه می‌شد، تصریح کرد: ارتباطات بانکی ایران با کل دنیا قطع بود و نیازهای اساسی که تامین می‌شد ۲۰ درصد بالاتر و گرانتر از قیمت واقعی آن بود.

وی با بیان اینکه امید است با توافق تفاهم نامه هسته ای ایران با گروه ۱+۵ تحریم ها مرتفع شود و گسترش وارادات و صادرات را در کشور شاهد باشیم، خاطرنشان کرد: دولت علی رغم مشکلات و تحریم ها تمام تلاش خود را برای تامین نیازهای اساسی مردم کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: در طول بیست سال گذشته پر بودن انبارها و ذخایر کشور و پر شدن سیلوها از گندم آن هم برای مدت ۶ ماه بی سابقه بوده است.

جنتی با بیبان اینکه سیاست دولت در بیست ماه گذشته کاهش تورم و تامین رشد اقتصادی بوده است و این دولت در شرایطی کار را در دست گرفت که ۴۴ درصد تورم در کشور بود، افزود: در سال ۹۱، رشد اقتصادی کشور زیر صفر بود اما امروز تورم به ۱۶ درصد رسیده است و امسال رئیس جمهور رسما اعلام کردند که باید تورم به ۱۴ درصد برسد و تا پایان این دولت تورم به یک رقم برسد.

وی با بیان اینکه رشد اقتصادی امسال به ۴ درصد خواهد رسید، گفت: تورم وقتی افزایش می یابد به نفع کارخانه داران و مشاغل آزاد و به ضرر قشر ضعیف و کم درآمد جامعه که حقوق ثابت دارند می باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیاان اینکه بیکاری یکی از معضلات این جامعه است، تصریح کرد: تامین اشتغال به جز رونق اقتصادی و افزایش تولید در کشور هیچ راه دیگری ندارد.

جنتی با اشاره به مشکلات فرهنگی و اجتماعی کشور خاطرنشان کرد: در کشور و دنیا تحولاتی در راستای تغییر سبک زندگی و فرهنگ به دلیل شبکه های ارتباطاتی، ماهواره، فضای مجازی و .. روی داده که اینها نشان دهنده این است که بسیاری از سنت های بومی اسلامی ما دچار خدشه و خلل شده است.

وی با بیان اینکه این امر سبب متزلزل شدن بنیان خانواده ها است، اظهار کرد: متاسفانه شاهد رشد چشمگیر طلاق در کلان شهرها و شهرهای بزرگ ان هم در ۲ تا ۳ سال اول زندگی جوانان هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه اگر همه کوشش خود را صرف مسائل اقتصادی کنیم و از مسائل فرهنگی و اجتماعی باز بماینم خسارت‌های جبران ناپذیری را خواهیم دید، افزود: کشوری هستیم که فرهنگمان عجین با فرهنگ اسلامی است و در طول سالیان دراز مردم متدین و علاقه‌مند و ملتزم به سبک زندگی اسلامی بوده‌اند که باید مراقب بود تا سنت‌های دیرین و خانوادگی را حفظ کنیم.

جنتی با بیان اینکه با همدلی مسئولان و تلاش مضاعف تمام پروژه های این شهرستان به اتمام می رسد، گفت: برای مجتمع فرهنگی طاهرگوراب و چند مجتمع فرهنگی دیگر شهرستان ها تامین اعتبار شده است.

وی با بیان اینکه شناسنامه فرهنگی برای استان گیلان از مفاخر و هنرمندان آن تهیه شود، تصریح کرد: اگر کتابی در این راستا جمع‌آوری شود این سرمایه انسانی با هیچ‌یک از سرمایه‌های مادی قابل مقایسه نیست و سرمایه عظیم و بزرگی است و استان گیلان از این جهت یک استان غنی و ثروتمندی است که شخصیت‌های بسیار برجسته‌ای را برای خدمت به مردم ارائه داده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سیاست فرهنگی دولت بر این است که یک فضای بازی برای همه به خصوص نویسندگان و اهل قلم فراهم شده است، خاطرنشان کرد: اهل قلم دیگر دغدغه مجوز چاپ کتاب را نخواهند داشت و با توجه به چهارچوب قانون و احکام اسلامی بدون خرده گیری های بی جهت به نویسندگان مجوز چاپ داده می شود.

جنتی اظهار کرد: در سال ۹۳، هفتاد و دو هزار عنوان کتاب به چاپ رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸شت هزار عنوان افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه رشد چشمگیری در بخش مطبوعات، نشریات، هفته نامه های، سایت ها و خبرگزاری ها داشته ایم، افزود: : بیش از شش هزار و پانصد عنوان فصلنامه، ماهنامه، روزنامه و هفته نامه داریم که در سطح کشور منتشر می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ۷۰ فیلم سینمایی در جشنواره دهه فجر جز فیلم کوتاه، مستند و … ساخته شد، گفت: فاخرترین اثر امسال فیلم محمد رسول الله است که بعد از عید فطر در سطح کشور و جهان اکران خواهد شد.

جنتی با بیان اینکه کانون فرهنگی وهنری ۲۰ هزار مسجد دست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، تصریح کرد: در سال گذشته دو هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد را در مساجد روستایی و شهرستان‌های افتتاح کرده‌اند.

وی با بیان اینکه دو هزار موسسه قرآنی تحت پوشش فعالیت‌های معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد اسلامی فعالیت می‌کنند، افزود: در تاسیس موسسات قرآنی هر کسی می‌خواهد موسسه قرآنی تاسیس کند ارشاد کمک می‌کند و در کمتر از دو هفته مجوز صادر می‌نماید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بسیاری از هنرمندان در حوزه موسیقی و تئاتر به دلایل مختلف با نظام فاصله گرفته بودند امروز همه جذب می‌شوند و برای نظام کار می کنند و برخی ها می‌گفتند ۸ سال است که پای خود را به وزارت ارشاد اسلامی نگذاشته اند.

جنتی صریح کرد: کنسرت های موسیقی که در شهرستان ها برگزار می‌شود مایه نشاط و شادی مردم می شود و امید به مردم می دهیم و نشاط ایجاد می کنیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه