اتفاقات اخیر مسجد الحرام آغاز تکفیر و جنگ است / داعش میوه مکتب وهابیت است

یکی از مراجع تقلید با اشاره به اتفاقات اخیر مسجدالحرام، گفت: امروز این افراد در مقدس‌ترین منطقه جهان شروع به تکفیر و جنگ کرده‌اند.

اتفاقات اخیر مسجد الحرام آغاز تکفیر و جنگ است / داعش میوه مکتب وهابیت است

به گزارش هشت دی نیوز به نقل از فارس، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی صبح امروز در جلسه خارج فقه خود که در مسجد اعظم حرم‌ مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد با اشاره به حدیثی از امام حسن‌عسکری (ع) اظهار کرد: دوست جاهل رنج و ناراحتی است.

وی افزود: هیچ مذهبی به اندازه اسلام در باب علم سخن نگفته است و از آغاز خلقت بشر عظمت علم را می‌توان دید و به دلیل اینکه انسان دارای علم و دانش بود همه موجودات در برابر انسان سجده کردند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه در محیط جهل و نادانی پیامبر اکرم (ص) مبعوث شدند، گفت: همه انسان‌ها نباید به جهاد بروند و برخی از افراد باید به جهاد علم بروند و پایه‌های علمی کشور را محکم کنند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی تصریح کرد: به همان اندازه که از علم تعریف شده است به همان اندازه نیز از جهل گفته شده دوری کنید و افرادی که فعالیتی را بدون علم انجام دهند فسادش بیشتر از ثوابش خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه آدم جاهل هیچوقت مسیر درست را پیدا نخواهد کرد گفت: ممکن است در این مسیر زحمات زیادی بکشد اما این امکان نیز وجود دارد که دچار گناه شوند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: در برخی مواقع زمانی که سخن از وجوهات می‌شود برخی افراد می‌گویند اجازه دهید این مبلغ را برای ازدواج جوانان استفاده کنیم در حالی که نقش علم و دانش، تبلیغ و علوم اعتقادی را در جامعه درک نکرده‌اند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به اینکه کسی که دوست فرد نادان شود به زحمت خواهد افتاد، گفت: به هر حال امیدواریم با توجه به این مسائل در فراگرفتن علم بیش از بیش زحمت بکشیم و علم خود را به دیگران انتقال دهیم و به علم اهمیت دهیم و از هر فرصتی برای تبلیغ دین استفاده کنیم.

وی بیان کرد: اخیرا در مسجدالحرام فردی بد و بیراه می‌گوید و از ایرانیان بدگویی می‌کند این در حالی است که این افراد چند هفته قبل کنگره ضد تکفیری‌ها را برگزار کرده بودند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه این افراد مدعی جنگ میان شیعه و سنی هستند گفت: امروز این افراد در مقدس‌ترین منطقه جهان شروع به تکفیر و جنگ کرده‌اند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی تاکید کرد: پس از ظهور و جنایت‌های گروه‌های تکفیری و داعشی معلوم شد این مکتب تکفیر بر ضد عقل و قرآن کریم است و آبرومندانه است که از این مکتب وهابیت فاصله بگیریم.

وی با اشاره به اینکه میوه مکتب وهابیت داعش است، گفت: باید سعی کنیم از این مکتب فاصله بگیریم و با توجه به این امر باید به دامن اسلام برگردیم.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: ایران و یمنی‌ها و تمام شیعیان می‌خواهند مسئله یمن به صورت سیاسی حل شود و اگر طرفدار آزادی یمن هستید باید ببینید خواسته مردم یمن چیست، باید دید که این افراد در همه جا جنگ و ویرانی را آغاز می‌کنند و آن وقت می‌گویند تقصیر ایران است.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به اینکه عراقی‌ها و یمنی‌ها حق دفاع از کشورشان را دارند، گفت: یمنی‌ها حاضر به مذاکره هستند تا کشور خود را به صورتی که مردم خواستار آن هستند اداره کنند.

وی تصریح کرد: چه کسی می‌خواهد مکه و جده را بگیرد و رسوایی جده در تاریخ ماندگار شده است و در تاریخ سابقه نداشته است.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه اخیرا نامه‌ای برای ما در خصوص اتفاقات مسجد الحرام ارسال شده است، گفت: امیدواریم این تذکر را تذکر دوستانه بدانند و مسلمین را از این عذاب الیم نجات دهند.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه