تا درآمد سرانه افزایش نیابد استاندارد جایی نخواهد داشت

یوسفی با تاکید بر اینکه تا جامعه از یک رفاه نسبی برخوردار نشود و درآمد سرانه مردم بالانرود نمی توان از استاندارد سخنی به میان آورد افزود: اگر دغه دغه اشتغال حذف شود آن وقت است که تغییر و زندگی معنای بهتری می یابد.

تا درآمد سرانه افزایش نیابد استاندارد جایی نخواهد داشت

محمد علی یوسفی مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان در گفت و گو با خبرنگار ۸دی نیوز به مناسبت روز جهانی استاندارد (۲۲ مهرماه )با اشاره به شعار جهانی “استاندارد های بین الملی تضمین کننده تغییر مثبت” ، افزود: این نوع طرز تلقی به حدی است  که امروز جامعه بین الملی و حتی سیاست گزاران دول جهانی به این باور رسیده اند که رفع چالش های بزرگ اقتصادی بدون تکیه به اصول وزین استانداردهای بین الملی امکان پذیر نیست .

وی با تاکید بر اینکه فقر مانع بزرگی بر سر راه استاندارد سازی است اظهار کرد :در شرایط یکسان اقتصادی است که می توان از استانداردها صحبت کرد.

یوسفی با تاکید بر اینکه تا جامعه از یک رفاه نسبی برخوردار نشود و درآمد سرانه مردم بالانرود نمی توان از استاندارد  سخنی به میان آورد افزود: اگر دغه دغه اشتغال حذف شود آن وقت است که تغییر و زندگی معنای بهتری می یابد.

مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان  با این توضیح که متوسط درآمد سرانه تولید  در دنیا بیش از ۳۰ هزار دلار است و ما در ۳ هزار دلار هستیم افزود: برنامه ریزی در خصوص استاندارد مربوط به دلتمردان می شود ،مسئولان باید یک تغییر بنیادین در برنامه ریزی و عملکرد خود داشته باشند.

وی برنامه ریزی برای پاسخگویی به چراها و چگونگی وضعیت موجود و رهایی از آن را مورد تاکید قرارداد و بیان کرد: بعد از این مرحله است که ما می توایم از تولید کنندگان بخواهیم که تولید رقابتی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه اگر شرط اول حاصل شود آن وقت است که ما می توانیم از مردم بخواهیم خرید خوب داشته باشند متذکر شد : کسی که جنس نامرغوب می خرد مشکل درآمدی دارد ،این فرد با وجود اینکه از صبح تا غروب تلاش می کند تا زندگی و رفاه نسبی را برای خانواده خود فراهم کند اما چیزی که برای زن و فرزند خود می برد کالا ی خوبی نیست این فرد چون روز سختی را سپری کرده است سختی ها و مشکلات بعدی ناشی از انتخاب کالای نا مرغوب را نمی بیند.

_________

 مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان  با بیان اینکه تمامی این مشکلات مانند یک حلقه زنجیر به هم وابسته اند افزود: تا سح امید به زندگی ،درآمد سرانه افزایش نیابد استاندارد جایی نخواهد داشت .

یوسفی با تاکید بر اینکه تا زمانی که  استانداردها کف تولید هستند و حداقلها  رعایت نمی شوند  به شعار جهانی “استاندارد های بین الملی تضمین کننده تغییر مثبت” تنها به عنوان یک شعار نگریسته می شود افزود:: دنیا بر روی این شعار سرمایه گذاری کرده تا بتواند تعیین کننده تغییر باشد اما ما از تغییر واهمه داریم ،تغییر برای ما یک تونل خوفناک است ،در این شرایط باید مردانه وارد عمل شد و همه مسئولین باید از بالا تا پایین باید واقعیتها را بپذیرند و از نقطه صفر به سمت جلو حرکت نماییم

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص صنعت ،نگاه موشکافانه ایشان به صنعت را مورد تاکید قرارداد و تصریح کرد: مقام معظم رهبری در نشستی که با نخبگان داشتند بر حل مشکل صنعت تاکید داشتند .

 مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان  با این توضیح که دو محصول استراتژیک برنج و چای ‘گیلان با مشکلات اساسی مواجه اند خاطرنشان کرد:دانشگاه ،صنعت و کشاورزی هر کدام ساز خود را می زنند و در جامعه عوامانه در کنارهم حرکت می کنیم.

وی با بیان اینکه از بیش از ۲۰۰۰ واحد صنعتی فعال و نیمه فعال گیلان تنها ۴۲۱ واحد از ما پروانه استاندارد در یافت کرده اند یادآور شد : باید بپذیریم که ما نیاز به یک برنامه ریزی عملی داریم ،برنامه ریزی که در آینده پاسخگو باشد و به چراها جواب دهد .

یوسفی تاکید کرد: در کنار برنامه نیاز به سرمایه گذاری و منابع انسانی متخصصص و تکنولوژی و فناوری و در کنار همه اینها نیاز به یک مدیریت صحیح داریم تا از همه این منابع درست استفاده شود .

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه