دغدغه‌های زنان فراتر از حضور در سالن‌های ورزشی است

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زنان دغدغه‌های مهمتری نسبت به حضور در سالن‌های ورزشی دارند، افزود: پاره وقت کردن مشاغل زنان و موضوع بیمه زنان خانه دار از جمله مسائلی هستند که مورد غفلت قرار گرفته و اجرایی نشده اند.

دغدغه‌های زنان فراتر از حضور در سالن‌های ورزشی است

به گزارش هشت دی نیوز به نقل از ایران اسلامی، «فاطمه رهبر» رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در خصوص حضور زنان در ورزشگاه‌ها و دیدن مسابقات ورزشی از نزدیک گفت: دیدن برخی از ورزش‌ها توسط بانوان به خودی خود مشکلی ندارد و وزارت ورزش و فدراسیون‌های مختلف ورزشی از طریق تدوین آیین نامه‌ها و هماهنگی با مسئولان مربوطه و البته با در نظر گرفتن مسائل شرعی می‌توانند برای حضور بانوان در برخی مسابقات ورزشی مثل والیبال و تنیس روی میز برنامه ریزی کنند و طبیعتا برای حضور بانوان در سالن‌های مسابقات ورزشی مانند کشتی و شنا از لحاظ شرعی، عرفی و اخلاقی محدودیت وجود دارد.

وی افزود: در برخی از مسابقات مثل فوتبال هم به ‌دلیل بزرگ بودن استادیوم، غیر قابل کنترل بودن این مکان‌های ورزشی، رد و بدل شدن برخی از جملات، حرف ها و توهین ها و شوخی های بسیار زشتی که توسط برخی تماشاگران صورت می گیرد، به نظر من، خود خانم ها هم تمایلی برای حضور ندارند و تا سازوکار درستی برای رفع این مشکل پیدا نشود راجع به این موضوع نمی توان تصمیم گیری کرد.

رهبر با تاکید بر اینکه حضور در ورزشگاه‌ها دغدغه اصلی بانوان نیست، افزود: به هر حال تعدادی از دختران جوان ما علاقه دارند در تماشای بعضی از رشته های ورزشی حضور داشته باشند که این موضوع باید هدایت ومدیریت شود. ما مخالف این موضوع در صورت رعایت مسائل شرعی، عرفی و اخلاقی نیستیم اما باید با مدیریت درست برای آن تصمیم گیری شود.

وی با اشاره به فضا سازی های اخیر در این مورد اظهار داشت: به تازگی دیدیم به دروغ از شورای عالی امنیت ملی مصوبه ای را نقل کردند که بعدا توسط مسولان وزارت کشور تکذیب شد؛ این جای تعجب و پیگیری قانونی دارد و مسئولین ذیربط باید این موضوع را پیگیری کنند که منشا این دروغ از کجا بوده است.

رئیس فراکسیون زنان با بیان اینکه زنان دغدغه‌های مهمتری نسبت به حضور در سالن‌های ورزشی دارند، افزود: پاره وقت کردن مشاغل زنان به ویژه برای خانم‌هایی که فرزند بیمار یا فرزند خردسال دارند و یا اینکه خودشان داوطلب هستند، همچنین موضوع بیمه زنان خانه دار که به بهانه کمبود بودجه دائما به عقب می افتد و خیلی مسا ئل دیگر مثل بخش‌های مربوط به امور زنان و خانواده در برنامه پنجم توسعه از جمله مسائلی هستند که مورد غفلت قرار گرفته و اجرایی نشده اند.

وی اضافه کرد: مجلس مصوبات خیلی خوبی را در رابطه با زنان و خانواده طی سال های گذشته به تصویب رسانده است که متاسفانه هیچکدام از آنها به دلیل تغییر دولت‌ها و جابجایی مسئولین، بودجه ای را برای آن‌ها در نظر گرفته نشده و اجرایی نشده اند.

رهبر دامن زدن به این مسائل را با هدف پر کردن برخی از خلا‌های موجود دانست و تاکید کرد: متاسفانه به غلط به این مسائل پرداخته می شود چرا که مسائل خیلی مهمتری در حوزه زنان در کشور داریم که مورد بی توجهی و بی مهری قرار گرفته است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه