ضربه‌های شبکه‌های اجتماعی به کانون خانواده

یک کارشناس مسائل اجتماعی گفت: استفاده نادرست از شبکه‌های اجتماعی آسیب‌های روحی و روانی بسیاری برای فرزندان به همراه دارد و به مرور زمان کانون خانواده را سست و تخریب می‌کند.

ضربه‌های شبکه‌های اجتماعی به کانون خانواده

به گزارش هشت دی نیوز به نقل از فرهنگ نیوز، یک کارشناس مسائل اجتماعی گفت: استفاده نادرست از شبکه‌های اجتماعی آسیب‌های روحی و روانی بسیاری برای فرزندان به همراه دارد و به مرور زمان کانون خانواده را سست و تخریب می‌کند.

 

مهدی محمود اقدام با تاکید بر نظارت بیشتر والدین بر حضور فرزندان در فضای شبکه‌های اجتماعی اظهار کرد:

والدین باید بر حضور فرزندان خود در شبکه‌های مجازی نظارت و مدیریت داشته باشند و از فرزندان خود سوال کنند که در گروه‌های وایبر و واتس آپ چه برنامه‌ها و مطالبی را دنبال می‌کنند البته برخی از فرزندان دلیل حضور خود در این شبکه‌ها را شرکت در گروه‌های درسی و کلاسی اعلام می‌کنند که خانواده‌ها می‌توانند با دوستی و رفاقت با فرزندان و به بهانه کمک و راهنمایی درسی به فضای این‌ گروه‌ها وارد شده و از نزدیک ناظر این گفته‌ها باشند که آیا در این گروه واقعا مطالب و موضوعات درسی و اطلاعات علمی در حال رد و بدل شدن است و یا در این فضا فرزندان آنان شکار شده و آسیب‌های اجتماعی آنان را تهدید می‌کند.

 
وی تاکید کرد: پدر و مادر‌ها بایستی در روز زمان کافی به فرزندان خود اختصاص دهند زیرا ریشه حضور مداوم و مستمر فرزندان در شبکه‌های اجتماعی به خاطر پر کردن خلاهای روحی و روانی و عاطفی است که از سوی خانواده‌ها مورد بی‌توجهی و غفلت واقع شده است بنابراین والدین امروز برای فرزندان خود زمان نگذارند در آینده‌ای نه چندان دور آسیب‌های اجتماعی بسیاری فرزندانشان را تهدید خواهد کرد.
این کارشناس مسائل اجتماعی ادامه داد: والدین بهتر است فرزندان را به عضویت گروه‌های فامیلی و دوستان نزدیک در آورند تا به این واسطه کم‌کم گروه‌های بی‌فایده را حذف کنند.
اقدام یادآور شد: امروزه بسیاری از خانواده‌ها به دلیل درگیری با مشکلات اقتصادی و اداری زمانی برای گپ و گفت و گذران وقت با فرزندان خود را ندارند و تصور می‌کنند که با خرید یک دستگاه تلفن همراه و تبلت و نصب  نرم افزار شبکه‌های اجتماعی می‌توانند اوقات فراغت و نیاز روحی فرزندان خود را پر کنند.
وی با بیان اینکه امروزه همه افراد در فضای شبکه‌های اجتماعی زندگی می‌کنند افزود: متاسفانه بسیاری از مردم کشور ما زندگی دوم خود را در فضای شبکه‌های اجتماعی و مجازی می‌گذرانند علی‌رغم اینکه در گروه‌های اجتماعی با تعداد زیادی از افراد معاشرت و دوستی دارند اما باتوجه به اینکه یکدیگر را ملاقات نکرده و از خصوصیات اخلاقی یکدیگر بی‌خبرند عملا تنها هستند.
این کارشناس مسائل اجتماعی اختصاص ندادن زمان به فرزندان و کاهش تعداد فرزندان را یکی از دلایل حضور آنان در شبکه‌های اجتماعی دانست و گفت: با توجه به اینکه امروزه بسیاری از خانواده‌ها به یک یا دو فرزند در زندگی خود اکتفا می کنند این بچه‌ها به دلیل نداشتن دوست و همبازی در منزل به گروه‌های اجتماعی و شبکه‌های مجازی رو می‌آروند  بنابراین مجموعه‌ای از عوامل اجتماعی دست به دست هم می‌دهد تا کانون خانواده را سست و تخریب کند.
اقدام یادآور شد: متاسفانه این نرم افزارها به صورت گسترده‌ای در بین والدین و فرزندان شکاف و فاصله ایجاد می‌کند و استفاده نادرست از تکنولوژی افراد خانواده را از یکدیگر دور کرده‌ است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه