مهمترین طرحی که دنبال تکمیل آن هستیم راه آهن قزوین-رشت است/ در این مذاکرات اگر تحریم ها پایان نیابد توافقی نخواهد بود

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه امروز همه دنیا و قدرت های بزرگ و آمریکا به این نتیجه رسیده اند نظام مستحکم ایران قابل سرنگونی نیست گفت: امروز همه اعتراف کردند ماهیت نظام مردم سالار دینی ایران را غیر قابل تغییر است.

مهمترین طرحی که دنبال تکمیل آن هستیم راه آهن قزوین-رشت است/ در این مذاکرات اگر تحریم ها پایان نیابد توافقی نخواهد بود

به گزارش خبرنگار هشت دی نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی ‌در جمع مردم گیلان در ورزشگاه شهید عضدی رشت گیلانیان را عاشقان اهل بیت دانست و اظهار کرد: ما امسال با وحدت و اتخاد و همدلی راه توسعه کشور را پیش خواهیم برد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه امروز همه دنیا و قدرت های بزرگ و آمریکا به این نتیجه رسیده اند نظام مستحکم ایران قابل سرنگونی نیست گفت: امروز همه قدرت های دنیا و حتی اعتراف رئیس جمهور آمریکا ماهیت نظام مردم سالار دینی ایران را غیر قابل تغییر عنوان کرد.
وی با اشاره به نتایج مذاکرات در ۱۶ ماه گذشته تصریح کرد: دنیا این را اعتراف کرد مسیر حرکت ایران به سمت قله های پیشرفت علم و صنعت دائمی و همیشگی است ما در مذاکرات خود با قدرت ها ی بزرگ قدم به قدم جلو می رویم تا نقطه توافق عزتمندانه برای ملت ایران کسب شود.
روحانی با تاکید بر اینکه افتخار می کنیم به شما مردم قهرمان مردمی که سالیان دراز مقاومت و ایستادگی کردید، افزود: آن‌قدر در مسیر خیابان شعارهای محبت‌آمیز مردم را شنیدیم که بیش از همه مواقع فهمیدیم که مردم گیلان مهمان‌دوست هستند.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه امسال  سالی است که دولت با همه توان در برابر این ملت ایران تلاش و کوشش خواهد کرد تا خداوند و دل مردم از این نظام و دولت انشاءالله راضی باشد، تصریح کرد: امسال باید از منافع فردی بگذریم چون سال همدلی است، از منافع حزبی و جناحی بگذریم. همه به منافع ملی و عزت ملی بیاندیشیم.
 
روحانی با بیان اینکه مذاکرات ما با قدرت‌های جهان یکی از دستاورد‌هایش برای همه جهان این بود که در داخل این ملت، تنوع فکر و سلیقه داریم، تاکید کرد: ممکن است دارای افکار متفاوت باشیم اما آن‌جا که مسئله منافع ملی و توافق سرنوشت‌ساز برای ملت است، ‌همه ما متحد و منسجم خواهیم بود.
حجت‌الاسلام روحانی تاکید کرد: امروز همه ملت ایران به توافق عزتمندانه، به اعتدال و میانه‌روی و تعامل سازنده «آری» می‌گویند. امروز همه می‌گویند که دوران افراطی‌گری به سر آمده است. این ملت و دولت، انعطاف پذیر است همان که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان «نرمش قهرمانانه» یاد کردند. مسیر ما مسیر اعتدال، تعامل، گفت‌وگو، منطق و به کرسی‌نشاندن حق مسلم ملت بزرگ ایران خواهد بود

رییس جمهور در ادامه گفت: دنیا بداند، رییس جمهور آمریکا بداند، سنا بداند، ۵+۱ بداند، همه بدانند در این توافق اگر تحریم ها پایان نیابد توافقی صورت نخواهد گرفت.

روحانی رییس جمهور همچین ادامه داد: امسال سال رونق اقتصادی خواهد بود.

رئیس‌جمهور ادامه داد: به طرف مقابلمان، قدرت های ۱+۵ اعلام می‌کنیم، خواهان توافق عزتمندانه هستیم، ما قدم‌های لازم را به پیش گذشته‌ایم و به پیش خواهیم گذاشت اما شما باید راه احترام به حقوق ملت ایران و تکریم ملت ایران را برگزینید
وی تاکید کرد: در همین جا اعلام می‌کنم، این‌که سنای آمریکا چه می‌گوید، مجلس نمایندگان آمریکا چه می‌خواهد، تندروها در آمریکا دنبال چه هستند، و مزدوران آمریکا در منطقه چه می‌گویند، به ملت و دولت ما ارتباطی ندارد. ما در برابر “تعامل”،‌ تعامل و در برابر “حسن‌نیت”، حسن نیت می‌خواهیم. اعلام می‌کنیم طرف ما سنای آمریکا و مجلس نمایندگان آمریکا نیست بلکه طرف ما مجموعه ۱+۵ است
IMG_1839 
روحانی راه ثبات و امنیت را  تعامل با کشور‌ها و احترام به آرای مردم در منطقه دانست و گفت:ندای ملت ایران ندای احترام به آرای مردم در منطقه است ما از مظلومان عالم دفاع خواهیم کرد؛ در برابر ظلم، خشونت، تروریزم ملت ما همواره ایستادگی کرده و باز هم ایستادگی خواهد کرد
 
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه هدف ما آن است که ملت‌های منطقه سربلند باشند؛ تصریح کرد:در ارتباط با برنامه هایی که برای گیلان داریم برای مردم گیلان ۱۸ طرح را در برنامه داریم.
روحانی تاکیدکرد: اعبار در نظر گرفته شده برای این ۱۸ طرخ ۷۹۵ میلیارد تومان است و ان شاء الله همه این اعتبارات در سال ۹۴ و ۹۵ اختصتص می یابد رئیس جمهور گفت: تا پایان سال تا سال ۹۵ قطار از تهران به رشت می رسد و راه آهن رشت آستارا کار آن شروع می شود و راه آهن انزلی هم دنبال می شود.
روحانی با بیان اینکه ۱۱ کیلومتر آزاده راه تا پایان دولت یازدهم اجرایی میشود تصریح کرد: ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار این پروژه است .
رئیس جمهور به موضوعات اقتصادی اشاره کرد و با بیان اینکه ملت ایران امسال در سایه همدلی و همزبانی، به رونق اقتصادی می‌رسند، اظهار داشت: دولت در ۲۰ ماه گذشته به لطف خداوند و ائمه و با توجهات حضرت ولی‌ عصر هرچه به مردم وعده داده، عملی کرده است
 
رئیس‌جمهور افزود: قول دادیم نرخ تورم را کاهش دهیم؛ بیش از ارقامی که اعلام کرده بودیم نرخ تورم را کاهش دادیم و کشور در سال ۹۳ از رکود خارج شد.
وی با بیان اینکه وعده امسال ما رونق اقتصادی است، تصریح کرد:‌ اشتغال، رفاه، توسعه و پیشرفت در سایه رونق اقتصادی محقق می‌شود و در این راه دولت قدم‌های لازم را بر می‌دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه