پرواز به جده در دوران تعلیق عمره!

هواپیمایی را دیدم که پرچم عربستان سعودی روی آن نقش بسته بود. از مسوولان فرودگاه سوال کردم این چه پروازی است که در کمال ناباوری شنیدم پرواز عمره به شماره ۱۱۲۸ که بیش از ۳۰۰ مسافر را عازم عربستان می کرد!

پرواز به جده در دوران تعلیق عمره!

به گزارش هشت دی نیوز، علیرغم اینکه وزیر ارشاد دولت یازدهم روز دوشنبه قبل از ظهر اعلام کرده بود “به سازمان حج دستور داده شد تا زمانی که این افراد مجرم (متجاوزان به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده) محاکمه بشوند و مورد مجازات قرار بگیرند، فعلا عمره متوقف می‌شود و پروازهای ایران تعلیق خواهد شد”، اما در ساعات پایانی شب گذشته، یک هواپیمای سعودی به مقصد جده از فرودگاه مشهد پرواز کرد.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی “خیبرآنلاین”، این خبر را حجت الاسلام والمسلمین حمید رسایی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد و فیلم پرواز هواپیمای سعودی از فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد را نیز منتشر نمود.

براساس این گزارش، رسایی در صفحه شخصی خود در یکی از شبکه های مجازی نوشت: ”

index

فرودگاه مشهد/دوشنبه ساعت۲۲:۵۵/پرواز عمره/ یهویی!

دیروز برای سخنرانی درباره توافقنامه لوزان سوییس از طرف یک هیات مردمی به مشهد مقدس دعوت شده بودم. صبح که خبر تعلیق سفرهای عمره تا زمان محاکمه و مجازات دو پلیس سعودی به‌عنوان عوامل رفتار شنیع فرودگاه جده را شنیدم، یادداشتی را نوشتم وضمن تشکر از این تصمیم دولت محترم، لزوم مطالبه عذرخواهی رسمی مقامات عربستان و تغییر رفتار با حجاج ایرانی را نیز یادآور شدم که رسانه ای شد.

اما دیشب وقتی ساعت ۲۲:۵۵ برای برگشت به تهران در فرودگاه مشهد بودم، هواپیمایی را دیدم که پرچم عربستان سعودی روی آن نقش بسته بود. از مسوولان فرودگاه سوال کردم این چه پروازی است که در کمال ناباوری شنیدم پرواز عمره به شماره ۱۱۲۸ که بیش از ۳۰۰ مسافر را عازم عربستان می کرد! باز اعتماد نکردم و گفتم تا با بی سیم هم از مرکز پرسیدند و موضوع تایید شد!

ظاهرا یا حکم تعلیق اعزام عمره که از سوی وزیر محترم ارشاد با تاکید تاریخ آن از دوشنبه اعلام شد، هنوز به شهرهای دیگر نرسیده و یا این تعلیق سفر عمره فقط مختص پروازهای ایرانی است نه سعودی و یا مصاحبه عجولانه دیروز وزیر ارشاد، تنها برای این بود که طرح نمایندگان مجلس برای تعلیق سفر عمره – که امروز (سه شنبه) باید مطرح می شد – از دستور کار جلسه علنی خارج شود.

به هرحال امیدوارم دولت محترم در اجرای این مطالبه حداقلی بابت رفتار شنیع دو پلیس سعودی محکم بایستد و الا وضع از این هم بدتر می شود.

پ ن: امروز صبح آقای علی جنتی، وزیر ارشاد به رسانه ها اعلام کرده بود: پس از مطالعات و بررسی‌های انجام شده امروز – دوشنبه ۲۴ فروردین – به سازمان حج دستور داده شد تا زمانی که این افراد مجرم (متجاوزان به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده) محاکمه بشوند و مورد مجازات قرار بگیرند، فعلا عمره متوقف می‌شود و پروازهای ایران تعلیق خواهد شد.”/ خیبرآنلاین

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه