مواظب باشید جلوی عروسک‌های جدید زیاد حرف نزنید

بسیاری از اسباب‌بازی‌های آینده به اینترنت وصل خواهند شد و با بچه‌ها ارتباطی دو طرفه برقرار خواهند کرد.

مواظب باشید جلوی عروسک‌های جدید زیاد حرف نزنید

به گزارشهشت دی نیوز،  همان طور که انتظار می‌رود در آینده بسیاری از عروسک ها به اینترنت وصل خواهند‌شد و هم‌زمان با بچه‌ها ارتباط برقرار می‌کنند، حرف‌هایشان را ضبط می‌کنند تا بتوانند علایق‌شان را در نظر بگیرند و خود را با آن‌ها تطبیق دهند. ولی ماجرا از این قرار خواهد بود که هدف اصلی سازنندگان این نوع از عروسک ها برای کودکان ، پروفایل یا در واقع پرونده اینترنتی درست کرده تا در مرحله بعد مطابق میل‌شان و در صورت لزوم به‌کار گرفته شود. البته شاید خود سازنده‌ها هم این کار را نکنند. ولی از آن جا که معلوم نیست چه به سر اطلاعاتی که از کودکان‌مان جمع می‌کنند خواهد آمد توجه به ماهیت مکالمات کودک با اسباب‌بازی‌هایش ضروری به نظر می‌رسد.

این اسباب‌بازی ها مثل سیری(نرم افزاری در گوشی های هوشمند مانند اپل که توانایی شناسایی صدا و سرچ آنلاین موضوع مورد نظر را دارد) نیستند که همیشه در حال گوش دادن باشد، فقط وقتی بچه دکمه را فشار می‌دهد گوشش باز می‌شود و بعد با موتور شناخت صحبت، صدا را تبدیل به تکست می‌کند و به ابر آی بی ام می‌فرستد، جواب را می‌گیرد و به صورت صدا تحویل می‌دهد. والدین هم می‌توانند به متون نوشتاری گفتگوی کودک خود با دایناسورش دسترسی داشته باشند. امکان سانسور هم هست و پاسخ برخی سؤال‌ها از طرف والدین تعیین شود. هر چند اصول این اسباب‌بازی‌های «متصل به اینترنت» کم و بیش یکی است، ولی فرق‌هایی هم دارند.

البته تلاش‌هایی می‌شود تا سازندگان اسباب‌بازی‌ها از اطلاعاتی که جمع می‌شود استفاده نکنند، ولی قوانین هم نسبی‌اند و به راحتی نمی‌توان مانع جمع‌آوری اطلاعات شد.

در صورت وجود هرگونه ابهام مراتب را از طریق نشانی اینترنتی پلیس فتا به آد رس www.Cyberpolice.ir یا ایمیل Gfata@police.ir با ما در میان بگذارید.

 

 

 

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه