با تعظیم شعائر الهی غیرت خویش را هویدا کنیم

رسوایی اخلاقی و اجتماعی فرودگاه جده انعکاس و ظهور جلوه یی از اسلام آمریکایی و ثمره شوم وهابیت، فرقه ساخته و پرداخته صهیونیسم انگلیسی است که دل هر غیرتمند مسلمان را آزرده نمود.

با تعظیم شعائر الهی غیرت خویش را هویدا کنیم

به گزارش هشت دی نیوز، حجت الاسلام سعید مهدوی مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه گیلان یادداشتی نوشت که به شرح زیر است:

بسمه تعالی

با تعظیم شعائر الهی غیرت خویش را هویدا کنیم

رسوایی اخلاقی و اجتماعی فرودگاه جده انعکاس و ظهور جلوه یی از اسلام آمریکایی و ثمره شوم وهابیت، فرقه ساخته و پرداخته صهیونیسم انگلیسی است که دل هر غیرتمند مسلمان را آزرده نمود.

اسائه ادب و شکستن حرمت عمره گذار که به تعبیر روایات سفیر و پیام رسان الهی هستند حرمت شکنی بسیار زشت به حرمین شریفین و حریم مسلمانی است. ” قال الامام علی علیه السلام : الحاجّ و المعتمر وفدالله و حقّ الله ان یکرم وفدهُ و یحبوه بالمغفره کسانى که حج و عمره مى‏روند میهمان خدایند و حق است ‏بر خداوند که میهمانان خود را  گرامى بدارد و آنها را بیامرزد.” الخصال-میزان الحکمه

اما در رژیم سعودی وهابی مورد حمایت آمریکا و صهیونیسم بین المللی خیانت به شریعت ناب محمدی و امت اسلام بیشتر و تلخ تر از این واقعه سر زده است. آنچه ضروری می نماید در فتنه گریهای اخیر آل سعود با بصیرت دینمدارانه و غیرت مومنانه مواظب باشیم آب به آسیاب دشمن (صهیونیسم جهانی) نریزیم که ” کُن فِی الفِتنَهِ کَابنِ اللَبُون لا ظَهرٌفیُرکَب ولاضَرعٌ فَیُحلَب “«در فتنه‌ها همچون شتر بچه‌ای باش که نه پشتی برای سواری دادن و نه شیری برای دوشیدن دارد» نهج البلاغه – حکمت ۱

لذا باید در این روز ها در نوع واکنش ها چند نکته را مراقبت و مواظبت نمود که عبارت اند از :

  1. تعظیم شعائر دینی که حج و عمره از مصادیق مهم آن می باشند تضعیف نشوند. درست است که عمره از اعمال مستحبی است که بعضی مواقع به واسطه انگیزه و نیت خالص و تقرب الی الله امور خیر و عام المنفعه همچون کمک مالی به نیازمندان بر عمره مستحبی رجحان دارد اما اگر عده ای با انگیزه های غیر دینی در صدد توهین یا تحقیر و یا تخفیف مظاهر و شعائر الهی و مناسک دینی همچون عمره مستحبی برآیند یقینا با عمل قبیح و منکر آن دو مامور فاسق سعودی همراهی نموده و خود مرتکب منکر بزرگتر شده اند.

لازم نیست فیش حج مان را پاره کنیم و یا از کلمه زیبا و خدا پسند “حاجی” استنکاف نماییم بلکه با پافشاری بر حج ابراهیمی و تاکید به اسلام ناب محمدی، حرمین شریفین مکه و مدینه را معطر به حضور متقین و مجاهدین مومن به اسلام راستین گردانیم البته در این راستا از ولخرجی و هزینه نمودن های بیجا و خرید لوازم تجملی و تشریفاتی اجتناب نماییم و باید با حضور متحد شیعه و سنی با تاکید به امر الهی ” واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا ” در رسوایی اسلام آمریکایی و فرقه وهابیت بکوشیم و اگر عده ای شریعت ستیز در این موارد با هجمه بر احکام دینی و مناسک مذهبی به بهانه های دروغین ملی گرایی و وطن پرستی مدعی کمک به فقرا و غیرت ایرانی می شوند به آنها باید یاد آور شد که خوب است این عِرق را نیز به جای هزینه نمودن مسرفانه در تورهای سیاحتی خارجی برای رفع گرفتاری هموطنان خویش صرف نمایند.

بر اساس روایات متعدد از “عمره” به حج اصغر یاد شده و آثار و فواید حج بر آن مترتب است که آشنایی با فرهنگ ملل اسلامی و تبادل نظر و فکر و اندیشه با آنان و انتقال یافتن اخبار اهل بیت علیهم السلام توسط حاجیان به سایر نقاط و نواحی و آشنا شدن آنها با مکتب اهل البیت و ایجاد همبستگی و یکدلی و صمیمیت بین مسلمانان برخی از آثار آن می باشد.

علاوه بر اینها آثار و برکات معنوی و مادی را نیز باید افزود که در روایات بسیار به آنها اشاره شده است. از باب نمونه امیرالمومنین امام علی علیه السلام می فرماید : ” و حج البیت و العمره فانهما ینفیان الفقر یکفر ان الذنب و یوجبان الجنه” امام علی(ع) فرمود: حج و عمره فقر را از بین می برد، گناهان را پاک و بهشت را واجب می کند. تحف العقول

یا اینکه سید الساجدین امام زین العابدین علیه السلام فرمودند : ” حجوا و اعتمروا، تصح اجسامکم، و تتسع أرزاقکم، و یصلح ایمانکم، و تکفوا مؤ نه الناس عیالاتکم” حج و عمره را بجاى آورید تا بدنهاى شما سالم، روزى شما فراوان و ایمانتان درست و شایسته گردد، و (به برکت این عمل) هزینه هاى زندگى شما و خانواده شما و دیگران نیز تأمین شود. ” ثواب الاعمال”

غرض اینکه نباید عمل پر برکت حج را به بهانه های واهی تحقیر یا کم ارزش جلوه نمود که یقینا خواست شیاطین جنی و انسی می باشد.

  1. باید مواظب فتنه گران دین ستیز بود که از واقعه تلخ فرودگاه جده، اختلافات عرب و عجم را به راه نیاندازند که این غرب زدگان با سوء استفاده از برانگیختگی احساسات افکار عمومی به جای تقبیح وهابیت و اسلام آمریکایی، عربیت را نشانه گرفته اند که البته در پوشش هجمه به عربیت اسلام ناب محمدی و ائمه اطهار و وحدت عرب و عجم مسلمان را مورد هتاکی و اسائه ادب قرار می دهند و نا گفته پیداست که این عمل قبیح و زشت و محکوم می باشد حالا چه در عربستان باشد یا در آمریکا و اروپا چه در آذربایجان باشد یا در ترکیه.
  2. باید فرصت اختلاف افکنی بین جهان اسلام و مسلمین (شیعه و سنی) را از شیاطین صهیونیسم و آمریکا گرفت و این عمل قبیح مأموران سعودی را در کنار تمامی خیانت های رژیم وهابی آل سعود و وابسته به آمریکا و اسرائیل را نسبت به امت های اسلامی محکوم نمود.
  3. اشاعه فحشا و منکر چه بسا از خود آن منکر قبیح تر و گناهش بیشتر باشد بنا براین باید مواظب بود با انتشار اخبار دروغین و تجسس و واکاوی نا به جای قضیه، و یا نشر و ترویج طنز و لطیفه و … به اشاعه عمل قبیح کمک نکنیم و شریک جرم مجرمان در قداست زدایی از حریم منسک عظیم الشأن و جایگاه والای حاجی خانه خدا نگردیم.

 

والسلام

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
البته حضرت آيت الله مکارم چند روز پيش يشنهاد دادند که فعلا هموطنان ايراني دست از اين عمل مستحبي بردارند تا اوضاع رفتار کشور عربستان با زايران ايراني بهتر شود.
در حاشیه