ترافیک و شلوغی سرسام آور توقف خودروها،‌ نفس رضوانشهر را گرفته است!

رضوانشهر در مسیر شکل گیری خود در ناحیه ای واقع شد که از چهار سو به شهرستانهای مختلف و مهمی در استان گیلان متصل است

ترافیک و شلوغی سرسام آور توقف خودروها،‌ نفس رضوانشهر را گرفته است!

به گزارش هشت دی نیوز به نقل از رضوان خبر، این منطقه  همیشه زمان تا به امروز نه تنها  محل  گذر مناسبی  برای  مسافران  و رهگذران به خصوص در شرق و  غرب  بشمار آمده که اکنون هم  با توجه به رشد جمعیت،‌ بهبود شرایط اقتصادی  مردم  منطقه و ماشین دار شدن خانواده ها از یک سو و عدم توسعه خیابان های قدیمی شهری به علت مهندسی نادرست و غیر اصولی مرکز تجمع انواع خودروی متعلق به ا فراد بومی و مسافران و رهگذران شده است.

این شهر که مرکز شهرستان بسیار زیبای رضوانشهر است در مسیر  شکل گیری  خود با وجود تنها چهار راه اصلی  در برهه ای از زمان  که  چهار راه  نیز خوانده می شد. هر بیننده  و شهروندی با یک  نگاه و نظر  از سطح شهر رضوانشهر از چهار راه اصلی  به  چهار جهت  اصلی ، شاهد گسترش و پیشرفت های  خوبی  در زمینه های مختلف  ساخت و ساز شهری می شود و اگر خلاف  این  چهار جهت  به سمت  نقطه  مرکز  یعنی همان  چهار راه اصلی و معروف  حرکت کند  به خوبی متوجه  بافت  قدیمی رضوانشهر می شود.

محلی  با  پیاده روهای  تنگ ، جاده باریک  و تعدادی از مغازه های قدیمی که اکنون  تعدادی  از کسبه  با  اشغال  خود خواسته  پیاده روهای کم عرض و به موازات آن توقف  خودروهای  سواری  برای  پیاده و سوار کردن مسافر برای شهروندان دچار دشواری های بسیاری شده که این امر چندان هم از  چشم  تیز بین ماموران  پلیس  راهنمایی بدور نبوده و  نیست.

با وجود این موارد  و مشکلات آزار دهنده ای  که  برای شهروندان  رضوانشهری  به وجود آمده است و   با در نظر گرفتن  اعتراض  عده ای از کسبه  و شهروندان  مبنی  بر این  موضوع، که  توقف دلبخواهی خودروهای  سواری بین شهری در وسط شهر  برای  جابجایی  مسافران” ازسوی  تازه آباد و انزلی  و از طرفی هم  به  پونل  و پره سر”  مزاحمت های  فراوانی را برای مردم و کسبه محترم ایجاد  کرده است ! با این پیچیدگی یعنی عرض کم پیاده  رو و اشغال آن توسط برخی از مغازه دارها و توقف  خودروهای برای سوار و پیاده کردن مسافران بین شهری ، شهروان برای  رفع نیاز خود  ناچار هستند که از حاشیه  مغازه ها و لابلای خودروها با دشواری تردد کنند ،‌در عین حالی که این شرایط بد و نابسامان  نارضایتی تعدادی از کسبه را به  همراه  داشته و گرچه  مدتهاست  پیگیر این  مسئله  از سوی  مسئولین  مربوطه  بوده اند،  اما هنوز هیچ  اقدامی صورت نگرفته است.

با توجه  به تذکرات  همیشگی  فرماندار  شهرستان رضوانشهر  در خصوص رسیدگی به  امور  مردم  برای  رضایت  عمومی ، مقرر شد شهرداری رضوانشهر پس از فراهم آوردن بستری مناسب به ساماندهی ایستگاه مینی بوس ، خط سواری و تاکسی  در داخل شهر  اقدام های لازم را انجام دهد و شهروندان نیز همچنان در انتظار به سر می برند.

اینکه برای حل این مشکل  ساده شهرداری؟!!  سازمان  تاکسیرانی  و یا پلیس  راهنمایی  و رانندگی کدام یک جلودار خواهند شد،‌مشخص نیست،‌اما مردم و کسبه نسبت به این اوضاع انتقاد دارند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه