وزیری مانند وزیر بهداشت ندیده ام/ اگر من بودم مسئولین مسکن مهر فومن را بازداشت میکردم

نماینده مردم فومن و شفت در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه شهرستان فومن به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

وزیری مانند وزیر بهداشت ندیده ام/ اگر من بودم مسئولین مسکن مهر فومن را بازداشت میکردم

به گزارش هشت دی نیوز به نقل از بهجت نیوز، ناصر عاشوری نماینده مردم فومن و شفت در نشست با اصحاب رسانه فومن در محل فرمانداری با تبریک فرا رسیدن ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن اظهار کرد: مسئولیت امانت داری، اطلاع رسانی، روشنگری بر عهده رسانه است و در این راستا قلم می‌زنند.

وی با بیان اینکه سال ۹۴ با توجه به نامگذاری آن توسط مقام معظم رهبری سال همدلی و همزبانی دولت و ملت است، افزود: همدلی دولت و ملت در حقیقت بابی است که وظایفی را دولت‌ها نسبت به مردم و ملت دارند و وظایفی را ملت نسبت به دولت دارد.

وی افزود : این نامگذاری دقیق برگرفته از خطبه های نهج البلاغه میباشد که در آن امام علی(ع) وظائف حکومت بر مردم و بالعکس را شرح داده است.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس با بیان اینکه در مذاکرات هسته ای حمایت های رهبری و اقتدار ملت ایران نقش مهمی داشته است تاکید.کرد: اقتدار و آبروی ملت ایران باید در مذاکرات حفظ گردد و تندروی جریانات سیاسی هم برای ما قابل قبول و مورد حمایت رهبری عظیم شان میباشد.

عاشوری ایران را قدرت برتر منطقه برشمرد و گفت: دنیا ایران را در بین ۸ کشور دارنده علم هسته ای قرار داده است و کشور های ۵+۱ باید پایبند توافقات نهایی باشند

عاشوری سپس با اشاره به تجلی مردم سالاری دینی و دموکراسی در ایران ، گفت : در سفری که طی هفته آینده میزبان اقای روحانی که رای ملت ایران را دارد در استان گیلان خواهیم بود.

عاشوری آمریکا را غیرقابل اعتماد برشمرد و تاکید کرد: نظر رهبری انقلاب و منافع ملی در مذاکرات باید مدنظر قرار بگیرد

وی گفت: درخواست نمایندگان از وزرا و معاونین وزرا این بوده انچه که در توان دولت است و قابلیت اجرا دارد در مصوبات بیاید و تصمیم‌گیری شود.

عاشورای تصریح کرد: تصمیماتی که گرفته شده  و می‌شود در چهارچوب قانون پروژه‌هایی که کد دار هستند در لایحه سالانه دولت ۹۴-۹۵ تصمیم‌گیری می‌شود و این تصمیمات و مصوبات محدود خواهد بود.

عاشوری افزود : امیدواریم که این سفر برای استان و همچنین شهرستان فومن خیر و برکت داشته باشد.

پیگیری پروژه های شهرستانی در سفر ریاست جمهوری

ناصر عاشوری گفت : در سفر آتی ریاست جمهوری به گیلان تعدادی پروژه در شهرستان فومن خواهیم داشت که برخی از آنها تقویت مانند جاده فومن و شفت و سراوان و همچنین احداث چند پل و برخی دیگر از پروژه ها جدید میباشند همانند دوعدد سد لاستیکی در شهرستان فومن که اعتبارات جدید دریافت خواهند کرد.

اقتصاد اول گیلان کشاورزی است نه گردشگری

نماینده مردم فومن با بیان اینکه اقتصاد اول گیلان در بخش کشاورزی میباشد ، افزود : کشاورزی چه از لحاظ حجم ریالی و چه از لحاظ افرادی که مشغول به کار هستند در جایگاه نخست قرار داد.

وی ادامه داد : اما صنعت گردشگری هم دارای ذخیره ریالی بزرگی برای شهرستانمان است که متاسفانه کمتر به آن توجه شده است.

عاشوری با بیان اینکه خودم شخصا دغدغه این مسئله را داشتم ، گفت : طبق برنامه پنجم توسعه باید بخش خصوصی برای صنعت گردشگری سرمایه گذاری بکند.

نماینده مردم فومن با اشاره به اینکه وضعیت گردشگری فومن نسبت به ده ساله گذشته فرق کرده است گفت : بیش از ۴۰۰ خانه و کاشانه برای اسکان مسافرین تهیه شده است.

عاشوری افزود : در حال پیگیری کارهای هتل هفت ستاره‌ای در جاده ماسوله هستیم که هزینه احداث و اتمام آن ۱۲۰ میلیارد تومان برآورد شده است که در این هتل هفت ستاره که در کشور از نظر زیبایی نظیر ندارد میتواند حتی میزبان مقامات ریاست جمهوری هم بود.

عاشوری سپس گفت : مجوز سومین دانشکده گردشگری کشور را برای فومن گرفته ایم و زمین هفت هکتاری برای این دانشگاه به همراه ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار دریافت کرده ایم که در این دانشکده در ۶ رشته جذب دانشجو خواهیم کرد.

نسل سوم اینترنت تلفن همراه در فومن

عاشوری با بیان اینکه اینترنت همراه و پرسرعت فومن با پیگیری ها گذشته دارای پهنای باند بیشتری شده است تصریح کرد: فومن،شفت و ماسوله تا پایان سه ماهه اول سال جاری با پیگیری های انجام شده دارای اینترنت نسل سوم ۳g خواهند شد.

مسافرین به شهرستان را باید تکریم کنیم

نماینده مردم فومن در ادامه جلسه با اصحاب رسانه با بیان اینکه در سال های گذشته جرثقیل خودروی مسافرین را به پارکینگ میبرد و سه روز دردسر و مشکل برای مسافر و خانواده اش رقم میزد گفت : از سال گذشته با همکاری نیروی انتظامی تمصیم گرفته شد که این عمل در رابطه با مسافرین صورت نگیرد تا خاطره ای بد از این شهرستان در ذهن مسافرین به جا نگذارد.

عاشوری سپس ادامه داد : در برخی موارد شاهد هستیم که مغازه داران در جلوی مغازه خود اجازه پارک به سایر خودروها نمی‌دهند که باید از این دست برخوردها با مهمانان صورت نگیرد زیرا در دین مان آمده که احترام به مهمان هرچند کافر هم باشد واجب است.

این مسئول خطاب به فرهنگیان و افراد اهل قلم گفت : انتظار میرود که با همکاری بیشتر فرهنگ پذیرایی از مسافرین در شهر جا بیافتد.

وزیری مانند وزیر بهداشت ندیده ام

عاشوری با اشاره به سفر اخیر وزیر بهداشت (سید حسن قاضی‌زاده هاشمی) به استان گیلان گفت : روزی که ایشان وارد گیلان شدند برنامه ای برای بازدید از شهرستان فومن نداشتند که با پیگیری های لازم برنامه ای برای حضور سرزده ایشان در بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) فومن تدارک دیدیم.

نماینده مردم فومن ادامه داد : ایشان پس از حضور در بیمارستان از نزدیک با مردم و پرستاران و مسئولین این بیمارستان گفتگو کردند و قول یک دستگاه سی تی اسکن به ارزش سه میلیارد تومان و همچنین ساخت دوباره طبقه اول اورژانس این بیمارستان را دادند.

عاشوری افزود : پس از خروج از بیمارستان اقای هاشمی از بنده بابت این دعوت و تذکراتی که برای پیگیری کارهای مردم داده‌ام تشکر کرد که من در پاسخ به ایشان گفتم که متاسفانه برخی وزیرا از تذکرات ما دلگیر میشوند اما خوشحال و ممنونیم از شما که پیگیر مشکلات هستید و اینگونه وزیر ندیده ام که بخاطر این مسائل از ما تشکر بکند.

اگر من بودم مسئولین مسکن مهر فومن را بازداشت میکردم!!

نماینده مردم فومن ایده مسکن مهر در سراسر کشور را یکی از خدمات دولت محمود احمد‌ی‌نژاد برشمرد و گفت : این طرح ها در سراسر کشور باعث شده تا تعداد زیادی از خانواده‌ها صاحب خانه شوند.

وی سپس با انتقاد از عملکرد دست اندرکاران پروژه مسکن مهر فومن گفت : متاسفانه پایه این پروژه از ابتدا در فومن اشتباه گذاشته شد و اگر به من بود مدیرعامل و هیات مدیره این پروژه را بازداشت میکردم.

عاشوری گفت : در خصوص اتمام پروژه مسکن مهر فومن در حال دریافت اعتباراتی هستیم که انشالله این پروژه را هرچه سریعتر به پایان برسانیم.

اعتبار ۶۵۰ میلیاردی برای فولاد تیام فومن

وی با تصریح برپیگیری راه اندازی کارخانه فولاد فومن در نشست با وزیر صنعت و معدن و تجارت خاطرنشان کرد: ۶۵۰ میلیارد تومان برای ساخت این کارخانه در نظر گرفته شده است.

ناصر عاشوری با اشاره به تحویل امتیاز این کارخانه به سرمایه گذار جدید و کاردان یادآور شد: با ظرفیت تولید در نظر گرفته نسبت به قبل و اخذ تسهیلات، این پروژه که ۱۰۰۰ و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد راه اندازی خواهد شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه