لابی کردن در کشور ما رواج دارد

هر فردی می‌تواند به عنوان یک شهروند در مورد مسائل کشور نظر بدهد ولی معیار نهایی قانون است و ضابطه و ظرفیت هیئت دولت راهکارها و مسائل اصلی را تعیین می‌کند

لابی کردن در کشور ما رواج دارد

به گزارش سرویس سیاسی ۸دی نیوز رضا سیمبر عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان در گفت‌وگو با  خبرگزاری فارس، با اشاره به دخالت‌های هاشمی و خاتمی و اظهارنظرهای آنها در مسائل دولت، گفت:‌ هر فردی می‌تواند به عنوان یک شهروند در مورد مسائل کشور نظر بدهد ولی معیار نهایی قانون است و ضابطه و  ظرفیت هیئت دولت راهکارها و مسائل اصلی را تعیین می‌کند.

وی با اشاره به اظهارنظرهای هاشمی برای تعیین استانداران، افزود: البته لابی کردن در کشور ما رواج دارد ولی دولت نباید تحت تاثیر قرار بگیرد.

پژوهشگر برتر حوزه سیاست جهانی اظهار داشت: دولت باید نظر مستقلی داشته باشد البته می‌تواند نظرات را از افراد کارشناس جمع‌آوری کند ولی باید در انتها نظر قطعی را بر اساس معیار قانون اعلام کند.

سیمبر اضافه کرد: برای انتخاب استانداران نیز باید افراد معتقد که سوابق منفی در کارنامه خود ندارند، کارآمد هستند و جایگاه مردمی در استان خود دارند انتخاب شوند.

عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان در رابطه با مسئله هسته‌ای و مذاکرات ۱+۵ نیز گفت: ما هزینه زیادی برای به دست آوردن انرژی هسته‌ای دادیم و مردم بسیار مقاومت کردند، ‌مقام معظم رهبری نیز فرموده‌اند که در کنار فعالیت‌های دیپلماتیک باید ارزش‌‌های انقلابی را حفظ کنیم.

وی افزود: چارچوب فعالیت‌های هسته‌ای کشور باید با مقام معظم رهبری هماهنگ باشد، ما باید پارامترهای قدرتی داشته باشیم و از مسئله هسته‌ای کوتاه نیاییم.

سیمبر در رابطه با ارتباط مسئله هسته‌ای با معیشت مردم، گفت:‌ مسئله تحریم‌ها اگر رفع شود مقداری گشایش به وجود می‌آید ولی مهمتر از بحث تحریم‌ها مدیریت داخلی اقتصاد کشور است.

وی افزود: نمی‌توانیم ارتباط تحریم‌ها با معیشت مردم را نفی کنیم و بگوییم رابطه‌ای ندارد ولی توزیع عادلانه ثروت و مدیریت داخلی در معیشت مردم موثرتر از تحریم‌ها است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه