ارزش کار تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای بالاتر از خون شهداست!

رییس جمهور گفت: قلمی که برای رضایت خداوند، نجات مردم و تأمین منافع نوشته می‌شود به تعبیری بالاتر از خون شهداست و ارزش کاری هم که تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان انجام دادند، اینگونه باید محاسبه شود!

ارزش کار تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای بالاتر از خون شهداست!

به گزارش هشت دی نیوز به نقل از شهدای ایران، در خبری که به نقل از رئیس جمهور در سایت ریاست جمهوری مطرح شده، آمده است: دکتر روحانی با اشاره به جایگاه شهدا و ارزش خون شهیدان و اهمیت و تأثیر قلم برنامه‌ریزان و مدیران جامعه در زندگی و سعادت مردم، اظهار داشت: قلمی که برای رضایت خداوند، نجات مردم و تأمین منافع نوشته می‌شود به تعبیری بالاتر از خون شهداست و ارزش کاری هم که تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان انجام دادند، اینگونه باید محاسبه شود.

این تفسیر اشتباه رئیس جمهور که خود توهینی به خون شهدا است برداشتی اشتباه از حدیث شریفى از امام صادق(ع)  است که فرموده اند: «إذا کان یوم القیامه جمع الله عزّ و جلّ الناس فى صعیدٍ واحدٍ و وضعت الموارین فتوزن دماء الشهدا مع مداد العلماء فیرحجّ مداد العلماء على دماء‌الشهداء» یعنی « چون روز قیامت فرا رسد، خداوند اولین و آخرین مخلوقات را در یک سرزمین گرد مى آورد و ترازوها بر قرار مى گردد، سپس خون شهیدان با مرکب قلم عالمان سنجیده مى شود و این نتیجه به دست مى آید که مداد عالِمان از خون شهیدان سنگین تر است».

از این حدیث شریف استفاده مى شود که مرکب قلم عالِم با خون شهیدى که در راه خدا مى جنگد در روز قیامت وقتى با هم سنجیده مى شود، مرکّب قلم عالِمان سنگین تر مى باشد.

زیرا این عالمان دین هستند که با قلم خود فرهنگ شهادت طلبی را نهادینه می نمایند و روح آزادی خواهی و عزت مندی را در مردم و جوانان تقویت می نمایند.روشن است که نهادینه نمودن فرهنگ شهادت طلبی اساس و پایه این حرکت است ، از این جهت مداد علماء بردماء شهداء برتری دارد.

حالا موضوعی که مطرح می شود، این است که این جوهر قلم هر قلمى را شامل نمى شود ، بلکه جوهر قلمى را شامل مى شود که در مسیر شهید و شهید پرورى باشد و با آن قلم،انسان های زیادى تربیت شوند و در مسیر الهى و برای حفاظت از دین الهی گام بردارند . اما دیگر قلم ها آن قدر ارزش ندارد که با خون شهیدان مورد مقایسه قرار گیرند؛ یعنى همان طورى که خون شهید ابزارى است براى اعتلاى کلمه حق و توحید و هدایت مردم، قلمى که در راه این مسئولیت به کار افتد و چنین نقشى را ایفا کند، ارزشمند است.

شیخ صدوق در کتاب من لا یحضُرُهُ الفقیه می فرمایند:مداد قلم نیست  بلکه جوهر قلم است و روز قیامت ترازوها که برپا شوند، وقتی جوهر دانشمندان را در مقابل خون شهدا می گذارند، وزن جوهر بیشتر است. منظور علامه این است که اسلام بیش از راه جهاد، از راه گستراندن دانش و آگاهی بخشی، پیش رفت کرده است!وگرنه خون شهیدان از هر چیزی ارزشش والاتر است!

اما اینکه رئیس جمهور روحانی ما چنین تفسیری از این حدیث روشن و مبرهن ارائه می دهند جای تأمل دارد چرا که با این تفسیر ارائه شده همه مدیران کشور که در حال برنامه ریزی حال چه صحیح و چه اشتباه برای کشور هستند ارزش کارشان از خون شهدا بالاتر است!

این بازی کردن با خون شهید آن هم توسط مسئولین بالای کشوری بیش از هر چیزی دلهای خانواده شهدا را به رنج می آورد و انتظار می رود در تفسیر احادیث و نسبت دادن آنها به شهدا دقت بیشتری صورت پذیرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
محسن پور
بره شیمی ۸ دی ها چرا تفسیر چپکی بوکودین؟! ایشان خواسته اطو که مطلوب بوبوسته از تیم هسته ای کشورمون دفاع بوکونه. ظریف تو این اوضاع کس به کس نیه بوشو و مذاکره کرد و به توافق فرسه. حالا شما خوایین اطو اطو کنین تا مذاکراته بهم فزنین شهدا اطو از کشور دفاع بوکودن و ظریف و تیمش اوطو دفاع کودن. هردوی زاکان کار مطلوب بوکودن. به نظر بنده باید ایپچه تو جامعه فرهنگ سازی کنیم
حمید بهاری
توی این مملکت دکتری روانشاسی، روانپزشک برای درمان این بیمار نیست.تاریخ می داند چه ها دوباره کردید.
در حاشیه