برگزاری ویژه برنامه سالگرد قایقران در دیدار ملوان و پیکان

معاون فرهنگی باشگاه ملوان از برگزاری ویژه برنامه سالگرد درگذشت سیروس قایقران در دیدار ملوان و پیکان تهران در هفته ۲۴ لیگ برتر فوتبال ایران خبر داد.

برگزاری ویژه برنامه سالگرد قایقران در دیدار ملوان و پیکان

به گزارش هشت دی نیوز به نقل از تسنیم، سیروس مرادی با گرامیداشت ۱۸ فروردین سالروز درگذشت سیروس قایقران کاپیتان ملوان و تیم ملی فوتبال ایران، اظهار داشت: چهار هزار هواداران ملوان در دیدار مقابل پیکان تهران با پوسترهای شماره ۹ به یاد مرحوم سیروس قایقران در سکوها حاضر می‌شوند.

وی با بیان اینکه ویژه برنامه سالگرد درگذشت سیروس قایقران اسطوره فوتبال آسیا قبل از دیدار ملوان و پیکان در ورزشگاه تختی انزلی برگزار می‌شود، افزود: تمثال سیروس قایقران توسط بازیکنان و هواداران ملوان گلباران می‌شود.

معاون فرهنگی باشگاه ملوان انزلی گفت: هواداران ملوان در دقیقه ۹دیدار ملوان انزلی و پیکان تهران یک دقیقه سکوت برقرار کرده و به احترام زنده‌یاد قایقران می‌ایستند و ۹ کبوتر به یاد سیروس قایقران اسطوره قوتبال آسیا در ورزشگاه به پرواز در می‌اید.

مرادی با اشاره به آغاز ساخت مستند “ملوانان تنها به دریا نمی‌روند” به مناسبت سالروز درگذشت قایقران، تصریح کرد:پژوهش این پروژه مستند نزدیک به دو سال به طول کشیده است.

به گزارش تسنیم، روز ۱۸ فروردین سالروز درگذشت سیروس قایقران و فرزندش راستین است، قایقران در دوران فعالیت ورزشی خود عضو باشگاه‌های ملوان انزلی، استقلال انزلی، الاتحاد قطر و کشاورز تهران بود و در ۱۰۰ بازی ملی پیراهن تیم ملی فوتبال کشورمان را بر تن کرد که از این تعداد بازی ملی، تعداد ۴۳ بازی رسمی بود.

وی متولد اول بهمن‌ماه سال ۱۳۴۰ است، مردی که اگر در‌ ۱۸ فروردین‌ماه سال ۱۳۷۷ و در جاده رشت به تهران به خاطر آن حادثه تلخ رانندگی جان به جان آفرین تسلیم نمی‌کرد، امروز ۵۲ ساله بود.

قایقران در ۲۱ بازی بازوبند کاپیتانی تیم ملی را بر بازو داشت و ۱۴ گل زده در کارنامه ملی وی به ثبت رسید که مهم‌ترین گل ملی او در برابر کره جنوبی و مرحله نیمه نهایی بازی‌های آسیایی ۱۹۹۰ پکن به ثمر رسید.

وی، ۴۳ بازی رسمی برای تیم ملی انجام داد که در ۲۱ بازی کاپیتان تیم ملی بوده و ۱۴ گل برای تیم ملی به ثمر رسانده است که بهترین آنها به تیم کره‌جنوبی در نیمه نهایی بازی‌های آسیایی ۱۹۹۰ پکن بود.

قایقران، بازی ملی را در ۳۰ دی‌ماه ۱۳۶۳ برابر یوگسلاوی و آخرین بازی ملی را در ۲۶ فروردین ۱۳۷۲ برابر بوسنی انجام داد و نخستین کاپیتانی تیم ملی را در ۱۱ آذر ۱۳۶۷ برابر قطر به عهده گرفت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه