۴۱۰ میلیارد ریال کالا از گیلان به اروپا صادر شد

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان گفت: ۴۱۰ میلیارد ریال کالا از گیلان به اروپا و کشورهای منطقه در یک سال گذشته صادر شد.

۴۱۰ میلیارد ریال کالا از گیلان به اروپا صادر شد

به گزارش هشت دی نیوز به نقل از تسنیم، محمدعلی یوسفی صبح امروز در نشست استاندارد گیلان، اظهار داشت:  تعداد ۲۶۰ فقره گواهینامه صادراتی بیش از ۱۴.۵ هزار تن کالا به ارزش ۴۱۰ میلیارد ریال شامل خرما، کشمش و چای به مقصد کشورهای روسیه، آذربایجان، اندونزی، مالزی، جمهوری چک، آلمان، کنیا، امارات عربی متحده، هندوستان و افغانستان صادر شد.

وی  با اشاره به کاهش صادرات گیلان، افزود:  این آمار در مقایسه با سال قبل از نظر تعداد ۳۹ درصد، از نظر وزن ۲۱ درصد و از نظر ارزش ۱۰ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان گفت: از این مقدار، ۵۷۶۰  تن متعلق به چای با ارزش تقریبی۷۶ میلیارد ریال در ۸۷  فقره گواهینامه بود ه و در همین مدت تعداد ۱۷۰ اظهارنامه تعیین تعرفه صادراتی انجام و صادر شد.

یوسفی خاطرنشان کرد: در سال گذشته چهار هزار و ۳۰۲ اظهارنامه واردات اجباری برای بیش از ۱.۸ میلیون تن کالا مورد ارزیابی انطباق قرارگرفت که در مقایسه با سال قبل از نظر تعداد ۱۱۶ درصد و از نظر وزن ۱۳ درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: ۴۷۳ اظهارنامه تعیین تعرفه با آزمون ۴۷۳ نمونه برای بیش از ۲۳۰ هزار تن کالا  مورد بررسی قرار گرفت. عمده واردات شامل ورق های فلزی سرد و گرم، شمش فولادی و ناودانی از کشورهای روسیه، قزاقستان، اوکراین و آذربایجان است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان گفت: با همکاری و همراهی کارشناسان اداره کل استاندارد و دفتر فنی استانداری گیلان، پنج پارک بازی در شهرهای رودسر، صومعه سرا و گوراب زرمیخ بازرسی شد.

یوسفی با بیان اینکه در این بازرسی‌ها ضمن اعلام نقایص تجهیزات موجود ، بهره برداری از وسایل بازی معیوب ممنوع اعلام شد، گفت: ۳۸۳ وسیله بازی در ۲۷ مجموعه شهر بازی در ۱۴ شهرستان تحت کنترل و نظارت اداره کل استاندارد و شرکت‌های بازرسی ذیصلاح قرار دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه