مرکز دیتاسنتر گیلان به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان گفت: مرکز دیتاسنتر گیلان تا پایان اردیبهشت ۹۴ به بهره‌برداری می‌رسد.

مرکز دیتاسنتر گیلان به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش هشت دی نیوز به نقل از تسنیم، سیروس رضایتی ظهر امروز در شورای اداری این شهرستان با بیان اینکه دولت الکترونیک مجموعه‌ای منسجم دارد که هر سازمان باید با شناخت نقش خویش وظایف خویش را به درستی انجام دهد، اظهار داشت: همه حوزه‌های علمی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی کشور به نوعی با نظام اداری مرتبط هستند و از این رو نظام اداری زیر ساخت توسعه کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: نظام اداری در قبل از انقلاب به دلیل اینکه تنها به طبقات خاصی از جامعه خدمات ارائه می‌کرد دارای مخاطبین محدودی بود، اما بعد از انقلاب اسلامی با افزایش میزان خدمات رسانی به مردم به ویژه اقشار روستایی و محرومین جامعه، ارباب رجوع ادارات به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش یافت که به تبع آن نظام اداری با ظرفیت محدود خود نمی توانست به خوبی جوابگوی مردم باشد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان گفت: اصلاحات صورت گرفته در نظام اداری و اجرای سیاست برون سپاری به تنهایی قادر نیست مشکلات نظام اداری کشور را رفع کند و تجربه کشورهای توسعه یافته  نشان می‌دهد که استفاده از دولت الکترونیک به معنی خدمات از راه دور به صورت الکترونیک می‌تواند نقش بسزایی در حل مشکلات نظام اداری و کارآمدی آن داشته باشد.

رضایتی با اشاره به انجام بسیاری از مراحل احداث و تکمیل دیتاسنتر گیلان، تصریح کرد: مرکز دیتاسنتر گیلان تا پایان اردیبهشت ۹۴ به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار ماسال نیز در این نشست اظهار داشت: کارگروه شهرستانی دولت الکترونیک بنا به ابلاغ مصوبه دولت و تاکیدات استاندار محترم با هدف راه اندازی و توسعه دولت الکترونیک در سطح شهرستان ها برگزار می‌شود.

محمود قاسم‌نژاد با اشاره به سوابق مطرح شدن مبحث دولت الکترونیک در برنامه های کلان توسعه کشور و سیاست های کلی وزارتخانه ها از قریب به ۱۵ سال قبل، افزود: متاسفانه علیرغم تلاش های صورت گرفته در این زمینه میزان استفاده از دولت الکترونیک در کشور ما در مقایسه با کشورهای توسعه یافته قابل قبول نیست.

وی با توجه به تاکیدات دین مبین اسلام در خصوص تکریم ارباب رجوع و اهمیت خدمتگزاری به مردم تصریح کرد: دولت الکترونیک می‌تواند با سرعت بخشیدن به فرایند انجام کار اداری زمینه نظارت دقیق تر بر فرایند اداری را مهیا کند.

فرماندار ماسال کارآمدی، اثربخشی بالا، انعطاف پذیری و در دسترس بودن را از دیگر مزایای اجرای دولت الکترونیک دانست و تاکید کرد: اجرایی کردن دولت الکترونیک نیازمند آگاه‌سازی مدیران و کارکنان نسبت به اهمیت دولت الکترونیک و ارتقاء آموزش کارکنان در این زمینه است.

قاسم‌نژاد خاطرنشان کرد: اجرای مناسب طرح دولت الکترونیک مستلزم  تامین زیرساخت‌های مناسب مخابراتی در سطح شهرستان است که باید پی گیری های لازم در این خصوص صورت پذیرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه