سردار شهید «گل‌آور»؛ سنگرساز بی‌سنگر گیلان + تصاویر

سردار شهید حاج بهرام گل‌آور فرماندهی گردان ۱۴ صاحب الزمان ( عج ) رسته مهندسی رزمی جهاد سازندگی گیلان را بر عهده داشت که عاشقانه جهاد کرد و در دوران دفاع مقدس شهید شد.

سردار شهید «گل‌آور»؛ سنگرساز بی‌سنگر گیلان + تصاویر

به گزارش هشت دی نیوز، سردار شهید بهرام گل‌آور در نخستین روز سرد فصل زمستان، سال۱۳۳۷ در شهرستان ساحلی انزلی از خانواده‌ای مسلمان و متدین و از مادری مومنه به دنیا آمد.

سردار شهید گل‌آور از کودکی به همراه مادر مکرمه‌اش با حضور در پای منبرها و مجلس مذهبی و عزای حسینی مشتاقانه شرکت می‌کرد و بدین سان درس عشق و آزادگی را از مکتب غنی اسلام ، انسان ساز و راه سرخ حسینی بدرستی آموخت و آن‌ را هدف و سرلوحه زندگیش قرار داد.

سردار شهید گل‌آور و شرکت در جلسات درسی حوزه علمیه قم

وی پس از اتمام تحصیلات ابتدائی و راهنمایی ،دیگر تحمل نیاورد زیرا علاقه وافری به کسب تحصیل علوم دینی و حوزوی داشت‌، لذا به شهر مشهد مقدس هجرت نمود و در جوار بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج ( ع ) در مدرسه علمیه آیت الله میلانی و در محضر اساتید محترم حوزه به مدت ۳ سال دروس حوزوی تلمذ کرد.

بهرام از همان زمان به مسائل سیاسی روز و بیداد حکومت منهوس پهلوی و تفکرات حضرت امام خمینی(ره) آشنا و علاقمند شد و سپس برای نیل به اهداف مقدس خویش راهی شهر خون و قیام ( قم ) شد و در جوار بارگاه ملکوتی و معنوی حضرت معصوم (س) و در مدرسه دارالشفاء از محضر اساتید مجرب حوزه علوم دینی اندوخته‌های زیادی آموخت و به کمال معرفت و شناخت و عرفان دست یافت.

علاقه وافر، ایشان به مطالعات مذهبی و علمی و سیاسی سبب شد تا با شروع حرکت انقلابی قائد عظیم الشان حضرت امام خمینی(ره)، برای ادای دین و تکلیف و انسجام و سامان بخشیدن به تظاهرات و قیام مردمی راهی شهر و دیار خود بندر انزلی شد.

سردار شهید گل‌آور از عناصر اصلی تظاهرات و راه پیمای‌ها برای رسوایی حکومت طاغوت و به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی و حفظ دستاوردهای آن فعالیت و تلاش فراوان کرد و در این راه به طبع رنج زیادی را متحمل شد.

حاج بهرام پس از نصرت و پیروزی حکومت اسلامی، مسئولیت فرهنگی جهاد سازندگی و مسئولیت مرکز هلال احمر بندر انزلی را بر عهده گرفت و از اعضای اصلی هیئت عاشقان ثارالله سپاه پاسداران و مدرس کلاس‌های عقیدتی و سیاسی و احکام و معارف اسلامی بود.

علاوه بر آن مدیریت حج تمتع را نیز بر عهده داشت و چون از خلاقیت و ذوق هنری فوق العاده‌ای برخوردار بود از جمله طراحان نمایشگاه‌های دوران انقلاب و جنگ تحمیلی به شمار می‌رفت.

شهید بزرگوار حاج بهرام گل آور، بسان گل چهره‌ای زیبا و بشاش و ملیح داشت که لبخندی بر زیبای و شادابی و ملاحت آن می‌افزود و حکایت از روح آرام و مطمئن و ایمان او می نمود ، و در کنار او بودن به انسان لذت و آرامش می داد.

حاج بهرام در سال‌های دفاع مقدس به لحاظ رسالتی که بر دوش گرفته بود به نبرد با دشمنان بعثی کافر در جبهه های دفاع مقدس شجاعانه و با عزمی راسخ مبارزه و نبرد کرد.

حاج بهرام به آروزی دیرینه اش رسید

شهید گل آور، در سال‌های دفاع مقدس بنا به وظیفه ای که در خود احساس می کرد بارها راهی جبهه های نبرد با کفار بعثی عازم مناطق جنگی شد و شجاعانه طی ۲۳ ماه از عمر پر برکتش را در نبرد و مبارزه با دشمن خصم دون به سر برد.

سرانجام پس از ۳۰ سال هجران و درد فراق از معبود خویش در حالیکه فرماندهی گردان ۱۴ صاحب الزمان(عج)، در رسته مهندسی رزمی جهاد سازندگی را بر عهده داشت در چهارم تیرماه ۶۷ در جزیره مجنون بر اثر بمباران شیمیایی دشمن، دعوت حق را لبیک گفت و به وصال معشوق نائل آمد و با عرشیان هم نوا شد.

خاطراتی از شهید بهرام گل‌آور

می گفت: یادتون باشه یک بُعدی نباشید. بهتره دکترِ پاسدار یا مهندسِ پاسدار باشید تا اینکه بخواید فقط پاسدار باشید. نگذارید ایران بعد از پیروزی از قلمرو علمی عقب بمونه.

حاج بهرام مدیر کاروان حج بود. چند مرتبه از زیر گیت بازرسی رد شد و هر دفعه دستگاه بوق کشید. مسئول مربوطه اومد و حکم کرد تمام لباس هاشو دربیاره. اما باز هم…

گفت: این جنایت صدام شماست، به خاطر ترکش های تو پشتمه، همونجا بود که بهش لقب “مرد آهنین” دادند!

در حج خونین سال ۶۶، ۴۸ ساعت خبری ازش نداشتیم. وقتی برگشت متوجه شدیم در مراسم برائت از مشرکین با شرطه‌های عربستان درگیر و بازداشت شده، بخاطر دوندگی‌هاش برای حجاج، کف پاهاش پینه بسته بود و به سختی راه میرفت، با این حال ضعف بهش غلبه نکرده بود و بیمارستان‌هارو می‌گشت تا زائرای زخمی و آسیب دیده رو پیدا کنه.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه