امام هیچگاه نگاه سازشکارانه به آمریکا نداشتند/ قرار نیست از مواضع به حق خود کوتاه بیاییم

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه حضرت امام هیچگاه نگاه سازشکارانه به آمریکا نداشتند، گفت: در موضوع نرمش قهرمانانه قرار نیست از مواضع به حق خود کوتاه بیاییم.

امام هیچگاه نگاه سازشکارانه به آمریکا نداشتند/ قرار نیست از مواضع به حق خود کوتاه بیاییم

به گزارش ۸دی، سردار سرلشگر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در صبحگاه مشترک نیروهای سپاه پاسداران خراسان شمالی که به مناسبت سالروز سفر رهبری به استان انجام شد، اظهار کرد: یکی از مسائلی که امروز مطرح است موضوع رابطه با آمریکاست.

وی با اشاره به اینکه که رهبر انقلاب اسلامی اخیرا در مجمع پاسداران موضوع نرمش قهرمانانه را مطرح کردند، تصریح کرد: برخی‌ها برداشت‌های انحرافی از رهنمودهای رهبری در مورد نرمش قهرمانانه دارند.

سردار جعفری با تاکید بر اینکه نرمش قهرمانانه از موضع ضعف نیست و قهرمانانه بودن آن موضع اقتدار نظام جمهوری اسلامی را می‌رساند، گفت: نرمش یعنی اینکه ما به دنبال جنگ نیستیم و این نرمش برای این بوده که به دشمن فرصتی داده شود تا به حق ایران در ابعاد مختلف توجه کند.

وی افزود: بعضی‌ها از این حرف و موضع سوء‌استفاده کرده و برداشت‌های خود را دارند. البته برخی هم این برداشت را داشته که با رابطه با آمریکا مشکلات و تحریم‌ها برطرف می‌شود.

فرمانده کل سپاه انقلاب اسلامی اظهار کرد: رهبری این فرصت را داده تا این نگاه به معرض آزمایش گذاشته شود که دشمنان آیا سر عقل آمده‌اند.

سردار جعفری با تاکید بر اینکه قرار نیست از حق خودمان در مسائل مختلف کوتاه بیاییم، گفت: نه عقل، نه قرآن و نه مردم به ما اجازه نخواهند داد تا از مواضع به حق نظام جمهوری اسلامی کوتاه بیاییم.

سردار جعفری با طرح این سؤال که چرا افرادی به خودشان اجازه می‌دهند که در بیانات رهبری و امام راحل خدشه ایجاد کنند، بیان داشت: امام  هرگز چنین چیزی را مطرح نکرده و نگاه سازشکارانه‌ به آمریکا نداشتند.

وی با بیان اینکه در آینده دور و یا نزدیک آمریکا به ضعف دچار می‌شود گفت: ممکن است آرام آرام خوی استکباری این کشور تغییر کند لیکن اکنون ما چنین شواهدی را از آمریکا سراغ نداریم.

سردار جعفری اظهار کرد: این فضاسازی‌ها برخلاف سخنان امام راحل و رهبری بوده و خطای بزرگی محسوب می‌شود.

فرمانده کل سپاه افزود: افرادی خودشان را از نزدیکان امام راحل می‌دانند لیکن برخلاف مشی امام سخن می‌گویند.

وی اضافه کرد: با این همه مردم ما هوشیار بوده و همواره دیدگاه‌های رهبری و بنیانگذار جمهوری اسلامی را رصد می‌کنند.

فرمانده کل سپاه از فتنه ۸۸ به عنوان حادثه‌ای تلخ یاد کرد که ۸ ماه هزینه‌های زیادی را بر نظام اسلامی تحمیل کرد.

وی گفت: با تمام این فتنه‌ها مردم ما با حماسه ۹ دی با نظام اسلامی و ولایت فقیه تجدید میثاق کرده و بر حرکت در مسیر ولایت و آرمان‌های نظام اسلامی تاکید کردند.

سردار جعفری عمق‌بخشی به بصیرت سیاسی مردم را از دستاورد‌های عبور از فتنه ۸۸ برشمرد و گفت: حتی مردمی که در فتنه سکوت کرده بودند اقدام فتنه‌گران را نمی‌بخشند و البته اقدامات ساکتان فتنه را هرگز فراموش نخواهند کرد.

فرمانده کل سپاه انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه امروز هم برخی با حرف‌های خود به دنبال احیای فتنه هستند، تصریح کرد: طبیعتا از ابتدای انقلاب ، نظام با اینگونه مسائل مواجه بوده است و امروز هم حرف‌ها و سخنان زیادی مطرح می‌شود که مردم، پاسداران و بسیجیان در مقابل این حرف‌ها هوشیار بوده و در مسیر نظام اسلامی هستند.

وی گفت: امروز هم تمامی نیروهای نظامی انقلاب اسلامی آماده جانفشانی در عرصه‌های انقلاب بوده و از هیچ کوششی برای مجاهدت در این مسیر فروگذار نخواهند کرد./ فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه