نابینایی شایع غیر مادرزادی در بسیاری از موارد قابل پیشگیری است

مدیرکل بهزیستی استان گیلان گفت: تنبلی چشم یکی از علل شایع کم بینایی و نابینایی یک چشمی و گاهی دو چشمی می باشد که در بسیاری از موارد قابل پیشگیری است.

نابینایی شایع غیر مادرزادی در بسیاری از موارد قابل پیشگیری است

به گزارش ۸دی، کیانوش کوچکی نژاد با اشاره به اهمیت اجرای طرح سراسری سنجش بینایی یا پیشگیری از تنبلی چشم ˈآمبلیوپیˈ کودکان افزود: غربالگری بیماری های چشمی بویژه تنبلی چشم و درمان زودهنگام آن در کودکان یکی از مهمترین راه های پیشگیری بوده که از اهداف اجرای این طرح است.

وی اظهار کرد: با اجرای هر ساله این طرح برای کودکان سه تا شش سال در مهدهای کودک و پایگاه های مختلف تاثیر بسزایی در تشخیص زودهنگام بیماری های چشمی و تنبلی چشم دارد.

وی با تاکید بر ضرورت تحت پوشش قرار گرفتن کودکان در طرح پیشگیری از تنبلی چشم خاطر نشان کرد : تشخیص به موقع تنبلی چشم در درمان آن نقش مهمی دارد.

وی تعداد نابینایان و کم بینایان تحت پوشش بهزیستی استان گیلان را دو هزار و ۴۳۰ نفر عنوان و تصریح کرد : ۳۲۴ دانش آموز و ۴۹ دانشجوی نابینا و کم بینا تحت پوشش نیز از خدمات بهزیستی بهره می برند.

دکتر کوچکی نژاد به فعالیت یک مرکز خانواده و کودک نابینا تحت نظارت بهزیستی در استان گیلان اشاره و اظهار کرد: کودکان نابینای زیر شش سال در این مرکز از خدمات لازم برخوردار می شوند.

مدیر کل بهزیستی استان گیلان یادآور شد: سه تشکل مردم نهاد NGO ویژه نابینایان نیز در گیلان فعال است.

۲۳ مهرماه مصادف با ۱۵ اکتبر روز جهانی نابینایان نامگذاری شده است./ ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه