همدلی و هم زبانی به این معنا نیست که دولت هرکاری دلش خواست انجام دهد و کسی منتقد نباشد

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: همدلی و هم زبانی به این معنا نیست که همه تابع دولت باشند و هر چه دولت انجام داد کسی منتقد نباشد.

همدلی و هم زبانی به این معنا نیست که دولت هرکاری دلش خواست انجام دهد و کسی منتقد نباشد

جبار کوچکی نژاد در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی هشت دی نیوز با اشاره به نامگذاری سال به نام “دولت و ملت؛ همدلی و هم زبانی” از سوی مقام معظم رهبری اظهارکرد: در سال ۹۴ بحث ۵ +۱ و هسته ای را داریم که پروژه ای سنگین است و باید همه با هم هماهنگ عمل کنند و همه باید زیر پرچم مقام معظم رهبری وحدت و همدلی خود را حقظ کنند.

استقلال خواهی جمهوری اسلامی ایران باید در مذاکرات هسته ای نیز لحاظ شود

وی خاطرنشان کرد: دولت هم باید اجازه دهد کسانی که صاحب نظر هستند نقد کنند حرکت هایی که صورت گرفته را تحلیل کنند و مردم نیز مراقبت و پشتیبانی از تیم هسته ای می کنند ولی دلواپس هستند زیرا ما در مرحله ای هستیم که تمام تلاش ۳۶ ساله جمهوری اسلامی را که استقلال خواهی است در این نشست ها هم باید حفظ کنند.

کوچکی نژاد با اشاره به اینکه دشمنان با قلدری و تبلیغات وسیع وارد عرصه شده اند تصریح کرد: تیم  مذاکره کننده باید به توانمندی داخل کشور نگاه کنند داخل کشور منسجم هستند که ما از استقلال و آزادی خود نمی گذریم و از استقلالی که خون شهدا برای ما به ارمغان آوردند نمی گذریم و در نتیجه تیم مذاکره کننده باید با همین سرفصل ها در نشست ها حضور یابد و با جرات از مواضع نظام دفاع کنند.

کوچکترین ضعف در مذاکرات، فاصله گرفتن از راه شهدا و مسیر امام راحل است

وی تاکید کرد: دشمنان با پای خود به پای میز مذاکره آمده اند و این در دنیا سابقه ندارد که قدرت های بزرگ دنیا که روزی تصور می کردند هر اشاره ای کنند باید دیگر کشورها مطیع باشند؛ در مورد ایران نه تنها اشارات آنها بلکه با تحریم ها و جنگ هایی که بر ما تحمیل کردند هم موفق نشدند و این از افتخارات جمهوری اسلامی است که بزرگترین قدرت های دنیا را پای میز مذاکره آورده است و باید از این قدرت نظام بهره گرفت و کوچکترین ضعف در این مسیر فاصله گرفتن از راه شهدا و مسیر امام راحل است.

همدلی و هم زبانی به این معنا نیست که همه تابع دولت باشند

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: همدلی و هم زبانی به این معنا نیست که همه تابع دولت باشند و هر چه دولت انجام داد کسی منتقد نباشد اینها منظور رهبر انقلاب نبوده است مقام معظم رهبری در مشهد هم این تاکید را کردند که ما مجموعه همه قوا را دولت جمهوری اسلامی می دانیم همه قوا  باید با هم همدل و هم زبان باشند و دولت هم باید در مسیر ملت باشد و به هیچ وجه این تفکر پذیرفته نمی شود که همه مطیع قوه مجریه باشند.

نمایندگان وظیفه دارند زمانیکه دولت از مسیر اصلی منحرف می شود، انتقاد کنند

کوچکی نژاد تصریح کرد: اعضای مجلس شورای اسلامی به عنوان نهادی که از عملکرد دولت و نمایندگان مراقبت می کنند وظیفه نقد دارند و جزء وظایف نمایندگان است جایی که دولت از مسیر اصلی منحرف می شود و اشتباهی می کند  تذکر دهند و این بر اساس قانون اساسی است.

وی گفت: مقام معظم رهبری تاکید دارند که وحدت و همدلی در کل نظام حفظ شود و نقدهای داخلی نظام باعث رشد نظام می شود و باعث می شود که افراد از مسیر اعتدال و مسیر اصلی نظام خارج نشوند و نقد های سازنده یکی از اصل های اساسی نظام ما می باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه