تابلوی معروف ورودی شهرستان بندری آستارا کجا رفت؟!

تابلوی شهر با های سفالی در آستانه نوروز از ورودی شهر آستارا برداشته شد تا مسافران نوروزی آستارا این بار چشم شان به جمال این تابلوی معروف روشن نشود.

تابلوی معروف ورودی شهرستان بندری آستارا کجا رفت؟!

به گزارش هشت دی نیوز به نقل از آستارا خبر، این تابلوی آبی دریایی که در ورودی شهر آستارا چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کرد در نوروز امسال دیگر خبری از آن نیست و به جای آن تابلوی دیگری به غیر از عنوان و مضمون بام های سفالی نصب شده است.

 آن تابلو از یک سو نشانگر فرهنگ و اصالت بومی منطقه در استفاده از سفال بر بام خانه بود و از سویی دیگر در زمان حال به خاطر ایرانیتی شدن بام خانه های آستارا کاربردش را از دست داده بود.

 در سالیان اخیر مسافران زیادی ، آستارا با این سوال ترک می کردند” ما که هر چه قدر گشتیم کلاه سفالی بر سر خانه ها ندیدیم!” حالا شهرداری امسال قبل از اینکه این سوال برای گردشگران نوروزی پیش بیاید خودش در این امر پیش قدم شده است.

۶۵۴۶۴

هر چند از گوشه و کنار شنیده می شود این تابلو بعد از مدتی دوباره به جای نخست خود برخواهد گشت ، ولی قبل از انجام هرکاری خواهشمندیم: یا شهرداری این تابلوی به رنگ دریا را که طرحی از سفال هم ندارد بسیار محترمانه کنار بگذارد ، یا حداقل طرحی از بام های سفالی بر روی تابلو ایجاد کند و یا اینکه زیر این تابلو یک توضیح مختصری نوشته شود با این مضمون: یکی بود یکی نبود، روزی روزگاری زیر گنبد کبود سقف خانه های آستارا سفالی بود و ما به افتخار همان روز و روزگار این تابلو را امروز در ورودی مظلومترین شهرستان استان گیلان نصب کردیم.

اگر جایی برای نوشتن بود این را هم می توان اضافه کرد که: مسافران زیاد به دنبال سقف های سفالی نگردند چون آپارتمان های بدقواره چند طبقه ای خیلی وقت است سنت را از دست مان گرفته و صنعتی مان کرده اند، صنعتی که تاکنون در این شهرستان نه کارخانه ای ایجاد کرده ، نه اشتغال آنچنانی به بار آورده و نه سامانه دفع فاضلابی راه اندازی کرده!

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه