ضرورت رعایت نظافت محیط زیست توسط گردشگران نوروزی گیلان

مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه ریخت و پاش زباله در معابر و حاشیه رودخانه‌ها اقدامی غیراخلاقی است، گفت: مسافران و گردشگران نظافت و حفظ محیط زیست گیلان را رعایت کنند.

ضرورت رعایت نظافت محیط زیست توسط گردشگران نوروزی گیلان

به گزارش هشت دی نیوز به نقل از فارس، محمدرضا برجی  با اشاره به اینکه گیلان دارای جاذبه‌های زیاد زیست‌محیطی است، اظهار کرد: حفظ و نگه‌داری محیط زیست گیلان بر همگان لازم و ضروری است.

وی مدیریت زباله در گیلان را مورد تاکید مسافران و گردشگران نوروزی قرار داد و افزود: در این روزها مشاهده ریخت و پاش زباله در معابر و حاشیه رودخانه‌ها تاسف‌بار است.

مدیر کل حفاظ محیط زیست گیلان ادامه داد: ریخت و پاش زباله در معابر و حاشیه رودخانه‌ها اخلاقی و انسانی نیست و حفظ و نظافت محیط زیست مهم است.

وی سه عنصر حیاتی را هوا، آب و خاک عنوان کرد و گفت: این سه عنصر را خداوند منان به صورت رایگان در اختیار گیلان قرار داده تا همه از آن استفاده کنند و اینکه عده‌ای اقدام به ریخت و پاش زباله و ایجاد آلودگی در محیط زیست کنند دور از شأنیت انسانی و اخلاقی است.

برجی با بیان اینکه گیلان اقلیم مرطوب و تمام شرایط را به رایگان دارد، یادآور شد: گیلان منبع تولید اکسیژن است و با ریزش زباله در طبیعت آن را به طرف مرگ می‌کشانیم.

وی خاطرنشان کرد: خردمندانه نیست طبیعتی که این همه به ما سود می‌رساند را بیشتر آزار دهیم و در حفظ آن نکوشیم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان انسان را از موجوداتی دانست که طبیعت سازش‌پذیری بالایی دارد و متذکر شد: انسان با توان خود می‌تواند راه تعامل با طبیعت را پیدا کند.

وی جنگل، ساحل، کوه، مرتع، دشت و… را طبیعت گیلان خواند و یادآور شد: از مسافران و گردشگران می‌خواهیم برای حفظ هوای پاک و طبیعت بی‌نظیر گیلان در نگهداری آن بکوشند و زباله‌های خود را طبیعت رها نکنند و آنها را جمع‌آوری کرده و در سطل‌های زباله بریزند.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه