هفت سین به روایت ۸ سال دفاع مقدس

به گزارش وبلاگستان هشت دی نیوز، عاشقان مهدی موعود(عج) در بروزرسانی خود نوشت: سال های دفاع مقدس بی شک هشت بار نوروز را تجربه کرده است. طی این سالها بسیاری از رزمندگان ما در کنار خانواده خود نبودند و در جبهه های جنگ سال را نو می کردند و با فرا رسیدن همین بهارها بود که […]

هفت سین به روایت ۸ سال دفاع مقدس

به گزارش وبلاگستان هشت دی نیوز، عاشقان مهدی موعود(عج) در بروزرسانی خود نوشت:

سال های دفاع مقدس بی شک هشت بار نوروز را تجربه کرده است.

طی این سالها بسیاری از رزمندگان ما در کنار خانواده خود نبودند و در جبهه های جنگ سال را نو می کردند و با فرا رسیدن همین بهارها بود که تنها قاب عکس پدر یا برادر شهیدشان زینت بخش سفره هفت سین شان می شد، عده ای از خانواده ها در بیمارستان در کنار جانبازان خویش سال نو را به یکدیگر تبریک می گفتند و عده ای در کنار قبر فرزند شهیدشان سال را نو میکردند.

سفره هفت سینی پهن میکردند ساده از سنبل و سیب وسنجد و سبزه و…. و این سنت زیبا از آن پس باقی ماند و ما هر ساله شاهد حضور مردم و خانواده شهدا در گلزار شهدای سراسر کشور در لحظه های زیبای تحویل سال هستیم که مردم به برکت حضور در کنار این شهدا والا مقام برای خود و خانواده و کشور خویش آرزوی سعادت و سلامتی بر زبان می آورند و در حق یکدیگر به درگاه خداوند عزوجل دعا می کنند.

سری به دوران جنگ میزنیم!!!!!

نوروز و سال جدید که می رسید در شرایط عادی جبهه و جنگ تا پنج روز از صبحگاه خبری نبود. عیدی بچه ها سکه های یک تا پنجاه ریالی و اسکناس های صد تا هزار ریالی متبرک به دست امام(ره) بود، همچنین پولهایی که یادگاری نوشته خود بچه ها یا فرماندهان بود، و همواره پذیرایی با میوه و شیرینی در همه جا عادی بود، در کنار همه این نعمتها، مراسم جشن و شادی هم برپا بود، در این ایام بچه ها راه می افتادند برای عرض تبریک از محل فرماندهان شروع می کردند و بعد به سنگرهای مجاور می رفتند و به هم سال نو رو تبریک میگفتند.

هفت سین جبهه هم حکایت خاص خودشو داشت که شاید دیگه هیچ وقت تکرار نشه ، هفت سین اون هم از نوع جنگیش مثل هفت سین گردانای تخریب که از: مین سوسکی ، مین سبدیسیم تله ، سیم چین ، سیم خاردار،  سرنیزه ، سی چهارC4 ، نوعی خرج و مواد منفجره غیر حساس، که البته سوزن اسلحه، سیمینوف، سمبه، سینه خشاب ، سنگر و حتی سجاده و سربند هم در واحدهای دیگه استفاده میشد.

جالب اینجاست که حتی رزمندگان و شهدای ما هم که در اسارت بودند به دور از چشم مزدورای عراقی  این رسومات را تا آنجا که ممکن بود اجرا می کردند و جشن می گرفتند.

این عکس هم مربوطه میشه به نوروز۱۳۶۳ ، یاد این عزیزان گرامی باد.

۸۰۵۶۳۴۳-۵a09c9f3c171760190c3ee501712ae09-l

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
مرتضي خاکپور
... جانبازان دفاع مقدس حقوق نمی گیرند . 5 % . http://mkhakpour9.persianblog.ir/ ...
در حاشیه