اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری در گیلان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: طرح نوروزی آرامش بهاری در ۲۰۰ بقعه متبرکه گیلان اجرایی شده است.

اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری در گیلان

به گزارش هشت دی نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام ولی عادلی صبح امروز در جریان بازدید از بقاع متبرکه این شهرستان با اشاره به استقبال گردشگران با حضور در بقاع متبرکه گیلان اظهار کرد: ۲۸ اسفند ماه سال ۹۳ طرح نوروزی آرامش بهاری در ۲۰۰ بقعه متبرکه استان اجرایی شده و تا ۱۵ فروردین ماه جاری ادامه دارد.

وی به حضور روحانیون در راستای اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری در بقاع متبرکه گیلان اشاره کرد و افزود: تعداد ۹۸ نفر روحانی دوره دیده از شهر قم برای اجرای طرح مذکور در بقاع متبرکه استان حضور دارند ضمن اینکه ۱۰۴ نفر روحانی بومی با اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان برای اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری همکاری می‌کنند.

عادلی با بیان اینکه طرح سوگواره یاس نبوی به مناسبت ایام فاطمیه (س) در ۲۶۳ بقاع متبرکه گیلان اجرا شده است، تصریح کرد: طرح مذکور از دوم فروردین ماه جاری در بقاع متبرکه استان آغاز شده و امروز به پایان می‌رسد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با قدردانی از تلاش خادمان و هیئت امنای بقاع متبرکه برای اجرای طرح‌های نوروزی آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی، بیان کرد: هفته پایانی اسفند ماه سال ۹۳ غبارروبی بقاع متبرکه با دعوت از مسئولان و مردم در فضای معنوی ویژه انجام شده است.

وی حضور مردم و مسافران در بقاع متبرکه هنگام تحویل سال را سنتی پسندیده خواند و گفت: هنگام تحویل سال با حضور مردم و گردشگران فضای معنوی در بقاع متبرکه گیلان ایجاد شد.

عادلی چیدمان هفت‌سین فاطمی (س) به مناسبت تقارن عید نوروز و ایام فاطمیه (س) را از جمله اقدام‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان در بقاع متبرکه استان دانست و خاطرنشان کرد: سفره هفت‌سین فاطمی (س) با هفت نام مبارک حضرت زهرا (س) در قالب نقش و نگارهای زیبا چیده شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان بر ارائه خدمات رفاهی به گردشگران در بقاع متبرکه تاکید کرد و یادآور شد: نظافت ظاهری و درونی بقاع متبرکه از موضوع‌های مهم محسوب می‌شود.

وی از آماده‌سازی زائرسراهای بقاع متبرکه گیلان به منظور ارائه خدمات به زائران خبر داد و اظهار کرد: نوروز امسال خدمات رفاهی خوبی در بقاع متبرکه استان به زائران ارائه می‌شود.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه