همه دلواپسی ما این است که مبادا دولت از مسیر انقلاب و مردم منحرف شود/ به مشی سیاسی حضرت زهرا(س) سخت نیازمندیم

استاد حوزه و دانشگاه گفت: همه نگرانی و دلواپسی منتقدان دولت اینست که مبادا این جریان منحرف با نفوذ در بدنه دولت به جهت دهی دولت بپردازد و دولت را از مسیر انقلاب و مردم منحرف نماید.

همه دلواپسی ما این است که مبادا دولت از مسیر انقلاب و مردم منحرف شود/ به مشی سیاسی حضرت زهرا(س) سخت نیازمندیم

به گزارش خبرنگار سرویس مذهبی هشت دی نیوز، حجت الاسلام اشکوری در یادواره ۱۱۰ شهید شهرستان لنگرود که در شب شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها با حضور باشکوه مردم لنگرود و مسولان محلی، در مسجد شهدای این شهرستان برگزار شد، به تبیین شخصیت فاطمه زهرا سلام الله علیها پرداخت و تصریح کرد: همه می دانیم که پیامبر گرامی اسلام دخترش را الگوی مردان و زنان عالم معرفی نموده است.

وی افزود:حتی امامان معصوم نیز حضرت زهرا سلام الله علیها را الگوی خود و حجت خدا در روی زمین معرفی می کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: امروز به مواضع، سبک زندگی و مشی سیاسی حضرت زهرا سلام الله علیها سخت نیازمندیم.

IMG00001

حجت الاسلام اشکوری ادامه داد: برای الگو گیری از آن حضرت باید ویژگی های شخصیتی و فلسفه قیام و شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها را بررسی کنیم.

این نویسنده و پژوهشگر حوزه دین، درادامه به تبیین ابعاد شخصیتی حضرت زهرا سلام الله علیها پرداخت و افزود: امّ سلمه میگوید: «هرگاه فاطمه(س) خدمت رسول خدا(ص) می رسید، پیامبر(ص) به پا برمیخواست و دخترش را می بوسید و به او خوش آمد می گفت و دستش را می گرفت و در جای خود می نشاند، راز خود را با او در میان می گذاشت و در انجام کارها با او مشورت می کرد».

IMG00003

حجت الاسلام اشکوری گفت: حضرت زهرا(س) بعد رحلت جانگداز پدر بزرگوارشان، چند ماهی بیشتر زندگی نکرد و در این مدت نیز به قدری اشک می ریخت که ایشان را یکی از «بکّائین» شمرده اند.

وی افزود: علت گریه های آن حضرت هم نگرانی از انحراف مسیر امت اسلامی از صراط مستقیم و طریق ولایت بود که بدبختی و مشکلات مادی و معنوی مسلمین از نتایج آن بـود.

حجت الاسلام اشکوری با طرح این سوال که، دغدغه حضرت زهرا چه بود ؟ چرا آن حضرت آن همه رنج ها و محرومیت ها را تحمل کرد و سرانجام در سن جوانی به شهادت رسید؟ چرا آن حضرت را از ارث پدرش محروم کردند؟ و درموضوع باغ فدک، آن حضرت را در تحریم اقتصادی قرار دادند، توضیح داد: دغدغه اصلی حضرت زهرا(س) در خصوص نحوه حکومت بود، او حاکمیت جریان باطل و مدیریت ناصالح را بزرگترین آفت دین و دین داری و خسران می دانست.

وی تصریح کرد: در شرایطی که اکثر مردم به دلیل حفظ منافع دنیوی مهر سکوت بر لب زده بودند و عده ای می گفتند مخالفان علی از خواص و اصحاب پیامبر و قابل احترامند اما فاطمه زهرا بدون توجه به تحلیل های انحرافی، بجای سکوت و سازش، مبارزه و قهر و غضب و اعتراض را در پیش گرفت و به جای لبخند، سیاست اشک و زاری را برای افشاگری و روشنگری برگزید و از ولایت دفاع کرد.

IMG00004

وی افزود فاطمه زهرا(س) در مجامع عمومی و گاهی بر روی قبر پیامبر(ص) به روشنگری و بصیرت افزایی می پرداخت و مشروعیت حکومت را زیر سئوال می برد و حتی حاضر به گفتگو و ملاقات با مخالفین علی نشد و زمانی که به دستور علی(ع) قبول کرد و آنها به ملاقات آمدند. در ملاقات حضوری با قهر و غضب از آنان روی برگرداند. و بصراحت اعلام کرد که من از شما ناراضی هستم و وصیت کرد آنان که با ولایت مخالفند حق ندارند در تشیع جنازه وی شرکت کنند.

حجت الاسلام اشکوری، قدم زدن و لبخند زدن با دشمنان دین و ولایت و با کسانی که دست هایشان به خون میلیون ها مسلمان و غیر مسلمان آلوده است خلاف مشی سیاسی فاطمه زهرا (س) عنوان کرد و افزود: امروز در کشور ما جریانی وجود دارد که سازش با بیگانگان و رضایت استکبار جهانی را به رضایت خدا ترجیح می دهد و با ایستادگی و مقاوت در برابر دشمنان مخالف است و ایستادگی و شهادت طلبی را تندروی و خشونت می داند. کسانی که گذشته بسیار تاریکی دارند در گذشته قرآن و دستورات الهی را تخطئه کردند و به رسالت، امامت و ضروریات دین توهین کردند و اعتقادی به ولایت فقیه ندارند.

IMG00002

اشکوری افزود: همین جریان در سال ۸۸ در تبعیت از بیگانگان و به دستور سران آمریکا و اسرائیل مملکت را به آشوب کشیدند و خسارت جبران ناپذیری به کشور و نظام وارد کردند و امروز متاسفانه پشت سر دولت تدبیر و امید سنگر گرفته اند.

حجت الاسلام اشکوری در پایان تاکید کرد: همه نگرانی و دلواپسی منتقدان دولت اینست که مبادا این جریان منحرف با نفوذ در بدنه دولت به جهت دهی دولت بپردازد و دولت را از مسیر انقلاب و مردم که همانا ایستادگی در مقابل زورگویی آمریکا و اهتمام به ظرفیت های انسانی و طبیعی داخل کشور است منحرف نماید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
j
ایشان اگرپیرورهبری هستندبه نامگذاری امسال احترام بگذارندوکمتراظهارنظرکنند
رضا در پاسخ به j
حواسمون باشه که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیرشون فرمودند باید به نظر منتقدان دولت و به قول بعضی ها دلواپسان احترام گذاشت و نامگذاری امسال دلیل بر این نیست که نباید به دولت انتقاد کرد. بعضی ها اشتباه نگیرن.
مصطفی در پاسخ به رضا
اصلاح طلبانی که طی یک سال با مستمسک قرار دادن واژه دلواپس جریان اصول گرا را مورد تمسخر قرار می دادند و هر جای کشور مشکلی پیش می آمد می گفتند کار کار دلواپسان است. اما رهبری در سخنرانی مشهد در واقع نگرانی دلواپسان را تایید کرد فرمود دلواپسی جرم نیست . هر چند اصلاح طلبان ثابت کرده اند ولایت فقیه را قبول ندارند!!
مرتضی
خدا عاقبت این ملت را با این دولت بخیر کند...
محسن پور
آخه من ندانم که چطو ایسه که همه خاین از این دولت خدوم و زحمتکش ما انتقاد بکنن. این دولت در تمامی زمینه ها زحمت کشه. علی الخصوص در بحث فرهنگی که من به شخصه علی آقای جنتی رو تایید بوکودم و بهش گفتم آقا کارهای شما بسیار خوب و منطقی بوبوسته و حالا خواییم یه حرکت خوب فرهنگی هم در دانشگاهها انجام فدیم تا انحراف فرهنگی رو از دانشگاهها خارج گنیم. باید ودود رو بتانیم با خودمان همراه کنیم
در حاشیه