خانه های میلیونی برای یک شب اقامت در فومن!

شهرستان فومن هرساله به‌دلیل موقعیت ژئوپلتیک خود، مورد توجه تعداد بسیار زیادی از مسافران در ایام مختلف سال به‌ویژه نوروز و تابستان قرار می‌گیرد.

خانه های میلیونی برای یک شب اقامت در فومن!

به گزارش هشت دی نسوط یه نقل از بهجت نیوز ؛ ورود مسافر با همه برکاتی که برای این شهر همراه دارد، مشکلاتی را نیز ایجاد می‌کند که یکی از مهم‌ترین آنها که معمولاً در این ایام بیشتر محسوس است، قیمت‌های بالا و گاهاً میلیونی اجاره ویلا، سوئیت و خانه است؛ مسافران با افراد تابلوبه‌دستی روبه‌رو می‌شوند که به‎دنبال مشتری برای محل اقامتی خود هستند.

حضور پرتعداد گردشگران و نبود سامانه‌ای مناسب برای کنترل بازار این مناطق مهمان‌پذیر، سبب شده تا بازار این مناطق در برخی از بخش‌ها با نابسمانی‌های خاص و قابل‌توجهی روبه‌رو شود. ویلاسازی‌ها یکی از مواردی هستند که برای شمال کشور تهدیدهای زیادی را ایجاد کرده‌‌اند. اما صرف‌نظر از همه چالش‌هایی که این روند ساخت‌وساز برای محیط زیست و منابع طبیعی به وجود آورده، بی‌سروسامانی قیمت ویلاها در فروش و اجاره، وضعیتی را در بازار مسکن سبب شده که سال‌هاست خروج از آن ممکن نیست و به یک روال عادی در بازار ویلا و مسکن تبدیل شده است.

در همین شهرستان فومن هرچه به سمت مناطق کوهستانی نزدیک می‌شوید، قیمت‌ها سرسام‌آور و گران‌تر می‌شود، سوئیت‌های تک‌خواب کمتر از ۲۰۰ هزار تومان پیدا نمی‌شود، اگر هم تمایل به اجاره سوئیت‌های دو یا چندخوابه دارید، باید برای هر شب نزدیک به نیم میلیون یا بیشتر کنار گذاشت.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که میزان اجاره ویلاها از افزایش بیشتری نسبت به سال گذشته برخوردار بوده اما نرخ اجاره‌بها به‌دلیل نبود نظارت بر فعالیت واحدهای استیجاری و مشخص نبودن تعداد واحدهای استیجاری، ثبات مشخصی ندارد و بیشتر به‌صورت توافقی تعیین می‌شود. البته این توافق بیشتر از سوی گردشگر باید پذیرفته شود. چراکه موجر در این زمینه کمتر حاضر به پایین آمدن نرخ اجاره‌بها می‌شود. از طرفی همیشه مسافرانی هستند که قیمت‌های تعیین‌شده مالکان ویلاها را بدون دغدغه می‌پردازند. به همین دلیل تابلو ‌به‌دستان در سال‌های اخیر به یکی از قطب‌های پذیرش مسافران و گردشگران تبدیل شده‌اند که با وجود ارائه برنامه‌های مختلف برای ساماندهی آنان، هنوز اتفاق مثبتی در این زمینه رخ نداده است.

(تصویر مربوط به یکی از ویلاهای شهرستان فومن با قیمت شبی ۳ میلیون تومان)

اجاره ۱ تا ۳ میلیونی ویلا برای یک شب

این روزها برای اجاره ویلا در شهر فومن به ازای هر شب باید مبالغ میلیونی پرداخت و این درست، زمانی است که در ابتدای تعطیلات قرار داریم.

البته برخی شنیده‌ها از آن حکایت می‌کند که بسیاری از سوئیت‌داران و املاکی‌ها معمولا مکان اقامتی خود را اجاره نمی‌دهند و تا آغاز سال دست نگه میدارند.مهم‌ترین دلیلی که این افراد نمی‌خواهند سوئیت‌ خود را اجاره بدهند، سیر نجومی و افزایش مبالغ اجاره است.

توصیه یکی از سوئیت‎داران نیز در نوع خود جالب بود، وی گفت: «در این کشور همه چیز گران شده است و به همکاران خود نیز توصیه کرده‌ایم برای اجاره عجله‌ای نداشته باشند، چرا که مسافر مجبور به اجاره با قیمت بالا می‌شود.»

با این وجود بیشتر مسافران سعی کرده‌اند در این هوای سرد، چادرها‌ی‌شان را به خانه و سویئت ترجیح دهند.پس اگر در عبور از خیابان های فومن با چادرهای برپا شده مواجه شدید خیلی بابت این اتفاق تعجب نکنید.

نبود سوئیت ها و مکان های ارزان برای مسافران شهرستان فومن باعث شده که این اتفاق بیش از گذشته به چشم آید.

اجاره واحد مسکونی بومی در سایه نبود هیچگونه نظارت!

نکته قابل توجه این‌که در بسیاری از این شهرهای گردشگرپذیر به‌ویژه مناطق خوش‌آب‌وهوا واحدهای استیجاری از یک یا دو هفته و حتی بیشتر از یک تعطیلات چندروزه، رزرو می‌شوند.به عبارتی با وجود افزایش اجاره ویلاها تقاضا برای در اختیار گرفتن موقت این واحدها هنوز مانند گذشته پابرجاست.

به‌طور معمول در تعطیلات به سختی می‌توان در مناطق گردشگرپذیر، ویلای رزرو نشده، پیدا کرد.به این وضع البته باید واحدهای مسکونی بومیان منطقه را نیز افزود که به هوای کسب درآمدی کم‌دردسر، در چند روز خانه خود را با همه امکانات در اختیار مسافران قرار می‌دهند و پول قابل‌توجهی دریافت می‌کنند.

فارغ از مسائل بهداشتی که ممکن است در این خانه ها دردسر آفرین باشد نبود هیچ گونه نظارتی بر روی این خانه ها میتواند مشکلاتی را به بار بی آورد که تا ابد خاطره بدی در ذهن مسافرین به یادگار باقی بگذارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
متاسفانه به رغم تلاشهای انجام شده در دولت محترم قبل کارخانجات خالی از کارگر مانده وبه رغم حمایت های انجام شده از کشاورزی متاسفانه رقبتی به کشت وکار وجود نداشته وپدیده زشت تابلو بدستی بصورت قارچ گونه وبرای گذران زندگی دارد جوانان ما را که قشر مولد جامعه هستند پیر می کند
در حاشیه