لزوم حفظ حرمت حضرت زهرا(س) در ایام نوروز/ آیا اهل بیت(ع) از برخی بگوبخندهایمان راضی هستند؟!

کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه در ایام نوروز طبیعتا با عده ای از افراد همنشینی می کنیم گفت: اینجاست که باید سوالی از خود بپرسیم آیا اهل بیت علیهم السلام از برخی مهمانی ها و بگو بخندهایمان رضایت دارند؟

لزوم حفظ حرمت حضرت زهرا(س) در ایام نوروز/ آیا اهل بیت(ع) از برخی بگوبخندهایمان راضی هستند؟!

حاج محمد عباس پور از مداحان گیلانی در گفتگو با خبرنگار سرویس مذهبی هشت دی نیوز با اشاره به تقارن ایام شهادت بی بی دو عالم حضرت فاطمه الزهرا(س) با عید نوروز اظهار کرد: آیا تمایل داریم با پیروی از هوای نفس، حال دنیوی کنیم یا هواهای خود را با احوال معنوی مودب کنیم؟

این کارشناس مسائل مذهبی با تأکید بر اینکه باید تصمیم بگیریم و بدانیم که تنها خداوند می تواند حال ما را به احسن الحال تبدیل کند، ابراز نمود: احسن الحال همان حالت ولایت فاطمی می باشد که ما را به ولایت امیرالمومنین سلام الله علیه می رساند.

وی بر لزوم ترک محرمات و انجام واجبات اشاره کرد و بیان نمود: اگر به آن ولایت برسیم پس واقعا به عید اکبر رسیده ایم، معنای “کل یوم لایعصی الله فیه فهو عید” همین است که اگر روزی با گناه نکردن سپری شود، ورودمان در آن ولایت محقق می شود که همان عید اصلی ما می باشد.

عباس پور با بیان اینکه در ایام نوروز طبیعتا با عده ای از افراد همنشینی می کنیم که یا ما را به این ولایت نزدیک می کنند یا بالعکس، خاطرنشان کرد: اینجاست که باید سوالی از خود بپرسیم آیا اهل بیت علیهم السلام از برخی مهمانی ها و بگو بخندهایمان رضایت دارند؟

این مداح گیلانی همچنین افزود: در کتاب شریف مستدرک الوسایل ج ۲ ص۶۶ روایتی از حضرت امام رضا(ع) داریم که به یکی از اصحابش فرمودند: چرا با فلانی نشست و برخاست داری؟ عرض کرد آقا جانم او دایی من است، حضرت فرمود او درباره خدا اعتقادات درستی ندارد بنابراین یا با ما نشست و برخاست کن یا با او؛ “فاما جلست معه و ترکتنا او جلست معنا و ترکته”.

وی با بیان اینکه الحمدلله مردم خودشان همه چیز را به برکت انقلاب اسلامی می دانند، اظهار امیدواری کرد و گفت: اکثر مردم ایران در خصوص نگه داشتن حرمت ایام فاطمیه در نوروز، اهل مراعات هستند و عده قلیلی نیز داریم که غافلند و گاهی اوقات “جو زده” و حواس پرت می شوند.

این ذاکر اهل بیت(ع) به نقش صدا و سیما در ترویج آموزه های دینی اشاره و تأکید کرد: رسانه ملی وظیفه دارد که ذهن ها و نگاه های مردم را با تکیه بر منویات اسلامی به سمت ارتقای اخلاق و سلامت اجتماعی سوق دهد.

عباس پور با بیان اینکه اگر در دید و بازدیدهای ایام نوروز به حفظ حرمت حضرت زهرا(س) توجه داشته باشیم بسیار زیباست، اذعان داشت: نقش حضرت زهرا(س) در امت شیعه، مادرانه است؛ همانگونه که برای مادرانمان احترام قائلیم پسندیده است که به طریق اولی حرمت حضرت صدیقه طاهره(س) را حفظ کنیم. اصل فرهنگ ما حضرت زهراست، نباید با حلول سال نو این اصل را مطرود و مفقود کنیم.

این مداح گیلانی در خصوص اهمیت برگزاری مجالس مذهبی خاطرنشان کرد: توصیه برادرانه بنده حقیر به همه صاحبان محراب و منبر مخصوصا هم قشری های خودم، این است که فضایل و شخصیت حضرت زهرا(س) را با استفاده شعر غنی و فاخرشان از منظر فردی و اجتماعی بیان کنند.

این کارشناس مسائل مذهبی گفت: مردم را نباید به خاطر هفت سین، عیددیدنی و یا تفریحاتشان دعوا کرد اما می شود به مهمانی های مردم با موعظه ای خوب، سمت و سوی دینی داد.

وی در ادامه اظهار کرد: هرکس باید بهره خود را از سفره و کرم بی نهایت حضرت ام ابیها(س) ببرد. مادران، فرزندان، دختران، شوهران و همه مردم عزیز و مخصوصا مسئولان کشور و سیاسیون می بایست در حوزه تبعیت و دفاع از ولایت تاسی به فرهنگ آن بزرگوار کنند.

عباس پور بیان نمود: ان شا الله تعالی امسال را تا به آخر با سیره و سبک زندگی حضرت زهرا(س) سپری کنیم چون سالی که نکوست از بهارش پیداست.

این مداح گیلانی در پایان گفت: امیدواریم سالی مملو از سلامتی و موفقیت برای رهبر عزیزمان باشد و همچنین سالی که قلوب مردم دیگرکشورهای دنیا با قرآن و اهل بیت علیهم السلام انس بگیرد و سال ۹۴ با ظهور منجی عالم بشریت سال حاکمیت قرآن و اهل بیت بر جهان باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه