نظارت ۵۳۷ بازرس از تاسیسات اقامتی گیلان در نوروز ۹۴

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از نظارت ۵۳۷ بازرس از تاسیسات اقامتی و گردشگری در نوروز سال ۹۴ در این استان خبر داد.

نظارت ۵۳۷ بازرس از تاسیسات اقامتی گیلان در نوروز ۹۴

به گزارش هشت دی نیوز به نقل از فارس، رضا علیزاده صبح امروز در جریان بازدید از تاسیسات گردشگری این شهر با اشاره به فعالیت ستاد سفرهای نوروزی از ۲۵ اسفند ماه جاری در گیلان اظهار کرد: فعالیت ستاد مذکور با حرکت خودرویی دستگاه‌های عضو در شهر رشت آغاز شده است.

وی به برگزاری سه جلسه ستاد سفرهای نوروزی گیلان از بهمن ماه امسال تاکنون اشاره کرد و افزود: تعداد ۴۸ جلسه ستاد سفرهای نوروزی در شهرستان‌های استان برگزار شده است.

علیزاده از تشکیل جلسه‌های مستمر شورای ترافیک و حمل و نقل زمینی و هوایی گیلان خبر داد و بیان کرد: تعداد ۵۳۷ بازرس تا پایان تعطیلات نوروز در راستای مقابله با کم‌فروشی، گران‌فروشی و … بر فعالیت تاسیسات اقامتی و گردشگری استان نظارت می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به اینکه آمادگی پذیرش روزانه ۶۳۷ هزار نفر در مراکز اسکان استان وجود دارد، اظهار کرد: در مدت ۱۵ روز تعطیلات نوروز می‌توانیم تعداد ۱۳ میلیون نفر اسکان دائم و موقت داشته باشیم.

وی به فعالیت ۲۳۳ مرکز اطلاع‌رسانی در گیلان اشاره کرد و گفت: بسته‌های فرهنگی ویژه گردشگران تهیه شده و در اختیار مسافران گذاشته می‌شود.

علیزاده گردشگری را پدیده‌ای کهن عنوان کرد که از دیرباز در جوامع انسان وجود داشته است و یادآور شد: بنیاد گردشگری بر عامل اساسی سفر و جابه‌جایی است و دگرگونی‌های آن تابع تغییرات ناشی از انگیزه سفر، وسیله حمل و نقل و تسهیلات سفر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه برنامه‌های مختلفی در کمیته‌های تخصصی ده‌گانه ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر استان پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: اداره کل راه و شهرسازی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اداره کل حمل و نقل و پایانه‌ها، سازمان صنعت، معدن و تجارت و … عضو کمیته خدمات حمل و نقل ستاد مذکور در گیلان هستند.

وی برنامه‌ریزی به منظور ارائه خدمات شایسته به مسافران و گردشگران را از اهداف تشکیل ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر خواند و بیان کرد: اجرای سیاست‌های کلی و برنامه‌های ابلاغی ستاد مرکزی و ارائه پیشنهادهای کاربردی به ستاد مرکزی به منظور بهبود روش‌ها و فرآیندهای اجرایی در استان از جمله اهداف ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر در گیلان است.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه