افکار و اندیشه انحرافی با شبکه های اجتماعی

یک جامعه شناس گفت: برخی از خانواده ها تحت تأثیر فریب برنامه های شبکه های اجتماعی دچار افکار و اندیشه های انحرافی می شوند که باعث فروپاشی نظام خانواده می شود.

افکار و اندیشه انحرافی با شبکه های اجتماعی

به گزارش هشت دی نیوز به نقل از شبستان، جعفر بای،  درباره آسیب های شبکه های اجتماعی اظهار کرد: شبکه های اجتماعی بیشتر قشرهای جوان، زوج ها و نهاد مقدس خانواده را نشانه گرفته اند.

وی افزود: بیشترین آمار طلاق در ۵ سال اول زندگی است و این دست از خانواده ها تحت تاثیر این گونه برنامه ها دچار افکار و اندیشه انحرافی می شوند.

بای تصریح کرد: برخی از برنامه های شبکه های اجتماعی با هدف فروپاشی نظام خانواده تعبیه شده است و هدف آن به هم ریختن حریم محرمیت در خانواده ها است.

بای اظهار کرد: استفاده از این گونه وسایل برای مخاطبانی که از سواد رسانه ای چندانی برخوردار نیستند گناهی نابخشودنی است.

وی افزود: استفاده چنین ابزاری در منزل بدون فراهم ساختن پیش نیازهای آن تیشه به ریشه مقدس ترین نهاد اجتماعی یعنی خانواده است.

این جامعه شناس تصریح کرد: باید بستر استفاده بهینه و هدفمند سازمان یافته در کاربرد چنین ابزاری در فناوری داشته باشد.

وی با بیان اینکه افراد باید توانایی تفکیک و تشخیص سره از ناسره را داشته باشند، اظهار کرد: باید بتوانند با تحلیل و تجزیه همراه با عقلانیت اهداف و اندیشه های خائنانه ای را که پشت این شبکه ها قرار دارد، شناسایی کند.

وی با بیان اینکه نمی توان منکر حضور شبکه های اجتماعی در جامعه شد، تصریح کرد: با برخوردهای خشن همانند جمع آوری کردن ماهواره ها نمی توان به جنگ و جدال با این رسانه ها رفت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه