سانسور افتتاح بزرگترین پروژه گازی ایران در روزنامه حامی هاشمی +عکس

روزنامه حامی خانواده هاشمی رفسنجانی در ادامه رویکرد سوال برانگیز خود، این بار افتتاح بزرگترین پروژه گازی ایران را که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، کاملا سانسور کرده و حاضر نشده است به اندازه یک “خبر چند خطی” هم از این دستاورد بزرگ و سخنان حجت الاسلام روحانی منتشر کند.

سانسور افتتاح بزرگترین پروژه گازی ایران در روزنامه حامی هاشمی +عکس

به گزارش هشت دی نیوز به نقل از جهان نیوز، “خوشحالم از اینکه افتتاح فاز۱۲ پارس جنوبی با مذاکرات تیم مذاکره‌کننده کشورمان با قدرت‌های جهانی و با سالگرد ملی شدن صنعت نفت کشور همزمان شده است… با افتتاح فاز ۱۲، یک برنامه صنعتی بسیار عظیم و دانش بنیان در کشور تحقق یافته است… امروز و در پایان سال ۹۳ تولید گاز کشور صد میلیون متر مکعب اضافه شد که کاری بسیار بزرگ و عظیم است.”

این بخشی از سخنان رئیس جمهور در مراسم افتتاح فاز ۱۲ پارس جنوبی است که نشان از اهمیت این پروژه دارد.

فاز ۱۲ پارس جنوبی
http://www.jahannews.com/images/docs/files/000413/nf00413358-3.jpg

رکن‌الدین جوادی، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران هم در آئین افتتاح فاز ۱۲ پارس جنوبی با بیان اینکه در این پروژه قریب به ۱۲ میلیارد دلار هزینه شده، این طرح را حاصل زحمات چهار دولت و شش وزیر دانست و اظهار داشت: این پروژه از نظر بخش پالایشی بزرگترین پالایشگاه کشور با ظرفیت سه میلیارد فوت مکعب است که امروز به دست توانمند متخصصان داخلی به بهره برداری کامل می رسد.

خبر این دستاورد بزرگ ملی اما، در روزنامه “آرمان امروز” هیچ بازتابی پیدا نکرد؛ گویا از نظر مدیران این روزنامه، افتتاح بزرگترین پروژه گازی کشور نه تنها از خبر “سفر آینده علی مطهری” کم‌اهمیت‌تر است که حتی ارزش یک خط خبر در یکی از صفحات داخلی روزنامه را هم ندارد.

http://www.jahannews.com/images/docs/files/000413/nf00413358-1.jpg

این سانسور شگفت انگیز در شرایطی در این روزنامه حامی خانواده هاشمی رخ داده است که ماه گذشته، همین روزنامه به نقل از دستیار جنجالی رئیس جمهور منتقدان خود را متهم به مخالفت با حل مشکلات معیشتی مردم کرده بود.

http://www.jahannews.com/images/docs/000413/n00413358-t.jpg

البته پیش از این هم نمونه های دیگری از بایکوت دستاوردهای متخصصان کشورمان و پیشرفت های داخلی در این روزنامه و دیگر روزنامه های اصلاح طلب باعث تعجب افکار عمومی شده بود.

به عنوان نمونه، در حالی پرتاب ماهواره ملی فجر که حاصل سالها تلاش متخصصان کشورمان بوده است، حتی بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت، اما مورد بی‌مهری رسانه‌های اصلاح‌طلب قرار گرفت و به اخبار حاشیه رانده شد.

چند روز بعد و در ۲۸ بهمن ماه امسال هم بازدید حجت‌الاسلام حسن روحانی از نمایشگاه دستاوردهای فضایی کشور شامل سامانه‌های ماهواره‌، فضانوردی،‌ رانشگرهای فضایی، مکانیک، مواد و انرژی و سامانه‌های حمل و نقل فضایی و همچنین رونمایی از نمونه‌ «ماکاپ» فضاپیمای سرنشین‌دار جایی در میان خبرهای مهم رسانه های اصلاح طلب پیدا نکرد تا تردیدها نسبت به برخورد سیاسی این جریان با پیشرفت های داخلی کشور بیشتر شود. این در حالی بود که رسانه های اصولگرا این خبر را به خوبی بازتاب دادند.

البته به نظر می رسد، ‌همزمانی این دستاوردهای بزرگ ملی با مذاکرات هسته ای یکی از علل مهم تلاش جریان اصلاح طلب و حامیان آقای هاشمی رفسنجانی برای سانسور پیشرفت های داخلی باشد؛ زیرا این پیشرفت ها نشانه وجود توان و استعداد سرشار برای رفع نیازهای داخلی و خط بطلانی بر این ادعاست که “راهی جز تعامل با غرب نیست”. در تایید همین تحلیل است که رئیس جمهور در آئین افتتاح فاز ۱۲ پارس جنوبی گفت: “ما می ایستیم و پیروز خواهیم شد و اگر می گوییم تحریم نمی تواند مانع رشد، توسعه و حرکت ایران اسلامی باشد، شاهد ما بهره برداری از فاز ۱۲ پارس جنوبی است.”

فاز ۱۲ پارس جنوبی
http://www.jahannews.com/images/docs/files/000413/nf00413358-2.jpg

با این اوصاف، رویکرد دوگانه رسانه های اصلاح طلب که از یکسو خود را حامی انحصاری دولت می دانند و از سوی دیگر دستاوردها و تلاش های دولتمردان را به حاشیه و سایه می بردند روشن تر شده است؛ موضوعی که نیازمند دقت و رفتار متناسب رئیس جمهور و کابینه اوست تا دستمایه بازی های سیاسی افراطیون قرار نگیرند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه