ارتقای ۷ رتبه‌ای اشتغال گیلان در کشور/ چراغ آبادانی گیلان از ۶ صبح روشن می‌شود

استاندار گیلان ارتقای شاخص‌ها را سبب افزایش توقع مردم از مدیران دانست و گفت: شاخص‌ها در بحث اقتصادی مثبت جلو می‌رود و در سه ماه سوم سال جاری در مورد اشتغال هفت رتبه ارتقا داشتیم.

ارتقای ۷ رتبه‌ای اشتغال گیلان در کشور/ چراغ آبادانی گیلان از ۶ صبح روشن می‌شود

به گزارش هشت دی نیوز، محمدعلی نجفی ظهر امروز در جلسه ستاد سفر، ترافیک و پسماند گیلان با اشاره به نگرانی چایکاران در مورد بهزراعی باغ‌های چای اظهار کرد: امروز ۲۵ میلیارد تومان تسهیلات بهزراعی به حساب سازمان چای کشور واریز شده است.

وی ادامه داد: مبلغ مذکور با تلاش بسیار تامین شده و سازمان چای کشور موظف است تسهیلات را سریع‌تر به حساب چایکاران واریز کند.

نجفی از پیگیری مطالبات و اضافه‌کار کارمندان و پیمانکاران گیلان خبر داد و بیان کرد: مطالبات مذکور تا فردا به استان اختصاص داده می‌شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه در مورد مطالبات بازنشستگان قول‌های مساعدی را دریافت کردیم، تصریح کرد: حقوق و پاداش بازنشستگان استان در نخستین فرصت پرداخت می‌شود.

وی با خداقوت به مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان، بیان کرد: امسال دولت سال سختی را پشت سر گذاشته و در شش ماه دوم سال قیمت نفت به کمتر از بشکه‌ای ۵۰ دلار رسید در صورتی که بیشتر منابع بر پایه بشکه‌ای ۹۰ دلار برنامه‌ریزی شده بود.

نجفی به افزایش ۲.۵ برابری اعتبارات عمرانی گیلان در سال ۹۳ اشاره کرد و گفت: اجرای عملیات عمرانی موجب ایجاد امید در مردم شده است.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه مردم با اندیشه امید در خرداد سال ۹۲ به میدان آمدند، اظهار کرد: امروز وضعیت استان به لحاظ سیاسی و امنیتی بسیار مطلوب است.

وی ادامه داد: در بعضی از شاخص‌ها تک‌رقمی بودیم و نگرانی داشتیم و اکنون به دو رقمی رسیدیم و از نظر امنیتی جزو استان‌های برتر در کشور هستیم.

*ارتقای ۷ رتبه‌ای اشتغال گیلان در کشور

نجفی ارتقای شاخص‌ها را سبب افزایش توقع مردم از مدیران دانست و خاطرنشان کرد: شاخص‌ها در بحث اقتصادی مثبت جلو می‌رود و در سه ماه سوم سال جاری در مورد اشتغال هفت رتبه ارتقا داشتیم.

استاندار گیلان از کاهش شش رتبه‌ای نرخ بیکاری در استان خبر داد و افزود: آمار مذکور به صورت غیر رسمی از مرکز آمار ایران گرفته شده و به‌زودی آمار رسمی اعلام می‌شود.

وی با اشاره به ارتقای چهار درصدی شاخص‌ها در راه روستایی گیلان، بیان کرد: اجرای ۲۲۹ کیلومتر روکش آسفالت جاده‌ها از فعالیت‌های مهم است.

*چراغ آبادانی گیلان از ۶ صبح روشن می‌شود

نجفی آغاز چراغ آبادانی گیلان را از ساعت شش صبح با حضور مدیران در اداره‌ها خواند و تصریح کرد: گیلان یک‌ساعت و نیم در بحث سازندگی از کشور جلوتر است.

استاندار گیلان با بیان اینکه شاخص‌های سیاسی، امنیتی، عمرانی، اقتصادی و … در استان در حال رشد است، خاطرنشان کرد: امسال گیلان سالی سخت و موفق را پشت سر گذاشته است و با جدیت مدیران مطمئن هستم سال ۹۴ را با موفقیت پشت سر می‌گذاریم.

وی به حضور شش میلیون نفر مسافر در مدت پنج روز در نوروز سال ۹۳ در گیلان اشاره کرد و گفت: وظیفه داریم به استقبال مسافران برویم و شهرداران باید آماده خدمت‌رسانی به گردشگران و شهروندان باشند.

نجفی با تاکید بر زیباسازی شهرهای گیلان، بیان کرد: وجود زباله در کنار معابر قابل قبول نیست و مدیریت شهری نباید اجازه انباشت پسماند و زباله در معابر را دهد زیرا مسافران در مورد ما قضاوت می‌کنند.

استاندار گیلان حضور گردشگران در ایجاد اشتغال را مهم خواند و تصریح کرد: سال‌های گذشته ۴۰ درصد از اشتغال استان از طریق گردشگری ایجاد می‌شد و اکنون این بخش را از دست دادیم.

وی خواستار برخورد با متجاوزان به حریم سبز شهرها شد و گفت: نظارت لازم در جلوگیری از تغییر کاربری اراضی از موضوع‌های مهم است.

نجفی با بیان اینکه گیلان با ویلاسازی زیبا نمی‌شود، اظهار کرد: مدیون نسل‌های آینده هستیم و باید از سرمایه و مواهب الهی حفاظت کنیم./فارس

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه