بهترین شیوه مبارزه با پدیده شوم اعتیاد اقدامات پیشگیرانه است

استاندار گیلان در هفتمین نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت : بهترین شیوه مبارزه با پدیده شوم و خانمان سوز اعتیاد، اقدامات پیشگیرانه است و برای رسیدن به این هدف باید با فرهنگ سازی و آگاهی بخشی تقاضا برای مصرف مواد مخدر را کاهش داد.

بهترین شیوه مبارزه با پدیده شوم اعتیاد اقدامات پیشگیرانه است

به گزارش هشت دی نیوز، محمدعلی نجفی با بیان اینکه امروز اعتیاد به مواد مخدر بزرگترین تهدید برای بنیان خانواده‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی نظیر طلاق و وقوع جرم است افزود : اقدامات پیشگیرانه در زمینه توزیع و مصرف مواد مخدر مستلزم تعامل همه دستگاههای فرهنگی است.
استاندار گیلان گفت |: بهره گیری از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان در تحقیقات علمی، پژوهشی و پیشگیری در بحث مبارزه با مواد مخدر کارگشا و مؤثر است.
وی با اشاره به برگشت اعتبارات پژوهشی استان مربوط به سال های ۹۱ و ۹۲ افزود: باید از این گونه اعتبارات در جهت تحقیقات و کارهای پژوهشی بخش های مختلف استان استفاده شود.
احمدی پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان هم در این نشست گفت : کاهش تقاضا ی مواد مخدر از دو طریق انجام می شود که یک راه آن از طریق مقابله و دیگری از طریق نه گفتن توسط قشر جوان در زمان برخورد با این مواد و تشویق دیگران است.

رئیس کل دادگستری گیلان هم با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷۰ درصد زندانیان استان بصورت مستقیم و غیرمستقیم، مجرمان مواد مخدر هستند افزود : سرقت دومین جرم محکومان محبوس در زندانهای استان است که رابطه مستقیمی با پدیده اعتیاد دارد.
احمد سیاوش پور با بیان اینکه بسیاری از عوامل فردی و اجتماعی فرد را به سمت اعتیاد سوق می‌دهند افزود : بیشترین مجرمان مواد مخدر جوان و بیکار هستند و به لحاظ وضعیت معیشتی، فرهنگی، اعتقادی جزء افراد ضعیف جامعه هستند.

در این نشست محمد حسین شاهکویی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان هم از فعالیت ۳۸۰ مرکز درمانی و ترک اعتیاد در استان خبر داد گفت : امسال ۷ نشست شورای مبارزه با مواد مخدر در استان برگزار شده است.

جانشین فرماندهی انتظامی گیلان هم گزارشی در زمینه اقدامات انجام شده در زمینه مبارزه با مواد مخدر ارائه کرد و افزود : مقابله با توزیع مواد مخدر وظیفه نیروی انتظامی است اما پیشگیری از مصرف آن وظیفه سایر نهادهای جامعه و سایر ارگان‌های مردمی است.
سرهنگ مهرگان افزود : امسال در حوزه کشفیات مواد مخدر یک درصد و دستگیر شدگان ۸۶ درصد افزایش داشتیم.

مدیر کل زندانهای گیلان هم با اشاره به اینکه مبارزه با مواد مخدر باید ریشه‌ای، اساسی و پایدار باشد افزود : بیشترین موارد حبس زندانیان و مهمترین جرائم زندانها در زمینه مواد مخدر است.
سیدحمید حسینی گفت : بیش از ۸ هزار نفر در زندانهای گیلان نگهداری می‌شوند که بیش از ۵۰ درصد این افراد در نگهداری،‌حمل و توزیع مواد مخدر و ۳۰ درصد جرائم مرتبط را تشکیل می‌دهند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه