چهارشنبه سوری از خرافه‌ها است و موجب آزار مردم می‌شود

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان گفت: در هیچ تحقیقی ثابت نشده پریدن از روی آتش برای انسان خوشبختی می‌آورد.

چهارشنبه سوری از خرافه‌ها است و موجب آزار مردم می‌شود

به گزارش هشت دی نیوز به نقل از فارس از رشت، حجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی‌زاده پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان با اشاره به گذشت ۳۶ سال از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: هنوز بعضی از خرافه‌ها بین مردم در جامعه وجود دارد.

وی چهارشنبه سوری را جزو خرافه‌ها عنوان کرد و افزود: خرافه چهارشنبه سوری از گذشته دور وارد فرهنگ ایرانی شده است.

شفیعی‌زاده با تاکید بر دوری جامعه از خرافه پس از گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی، بیان کرد: در هیچ تحقیقی ثابت نشده پریدن از روی آتش برای انسان خوشبختی می‌آورد و تمام مراجع این امر را کار پسندیده‌ای نمی‌دانند.

امام جمعه موقت رشت اذیت مردم را حرام خواند و تصریح کرد: چهارشنبه سوری از خرافه‌ها است و موجب آزار مردم می‌شود.

وی با اشاره به وارد شدن خسارت بسیاری در چهارشنبه آخر سال به جامعه، خاطرنشان کرد: چهارشنبه سوری امنیت عمومی را مختل می‌کند.

شفیعی‌زاده انجام مراسم چهارشنبه سوری را سبب متهم کردن ملت ایران به خرافه‌پرستی و وحشی‌گری از طرف دشمنان عنوان کرد و گفت: اگر فردی از روی اعتقاد عمل مذکور را انجام دهد منتهی به شرک می‌شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان در ادامه بر بزرگداشت شهدا تاکید کرد و یادآور شد: شهادت بالاترین درجه نیکی و خوبی است.

وی با بیان اینکه شهید بلافاصله پس از شهادت وارد بهشت می‌شود، اظهار کرد: تمام گناهان شهید پس از شهادت آمرزیده می‌شود.

شفیعی‌زاده شفاعت را یکی از مقام‌های شهید عنوان کرد و افزود: شهید در مرحله نخست ۷۰ نفر از اهل خود را شفاعت می‌کند.

امام جمعه موقت رشت شهدا را دارای حیات ابدی و جاودانی خواند و بیان کرد: بدن شهید پاک است و فردی که به او دست بکشد نیاز به غسل ندارد.

وی با اشاره به اینکه شهدا سئوال قبر ندارند، تصریح کرد: شهادت بالاترین افتخار محسوب می‌شود و شهدا در بهشت آرزو می‌کنند ده‌ها بار دیگر در راه خدا شهید شوند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
شهروند رشتی
آنکس که می گوید چهارشنبه سوری خرافات است ایرانی نیست و اگر خوشش نمی آید یا کشور را ترک کند یا سرجایش بنشیند و سکوت پیشه کند چهارشنبه سوری یکی از مراسم های باستانی ایرانیان است اما باید درست و صحیح اجرا شود و فرهنگ سازی صحیح صورت گیرد نه اینکه به طور کلی آن را زیر سوال ببریم و آن را خرافی بدانیم
در حاشیه